Ga naar inhoud

Duurste kitcar merk ooit, hier in de verzameling. Rotrax "El Macho"


B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

637986962.jpg

Rotrax El Macho.... hoe een kitcarbusiness uit een oude schuur in handen kan belanden van mensen met grote plannen!

Het grootste verbazende zakelijke kitcarverhaal dat ik ken met inmiddels bijbehorende schandalen die in de tientallen miljoenen euro's lopen is wel dat van de Adams Rotrax.

Enkele van deze auto's heb ik door de jaren heen geimporteerd en verkocht in Duitsland, en Nederland.

Ik vond het altijd een leuk ding met een stoer design, leuker en beter dan een strandbuggy.

Zoals velen van jullie misschien weten is de Adams Rotrax een buggy achtige terreinkitcar met een sterk buizenframe met daaraan gekoppeld de hele aandrijflijn van een Ford Taunus. Het is ook de voorloper van de latere Dakar op Rangeroverbasis.

De auto is ontworpen in de vroege jaren 90 door de gebroeders Adams, bekend van het engelse merk Marcos. In Engeland zijn zowel een 2 als 4 zitter verkocht en inmiddels is het merk al ca 10 jaar van de kitcarkaart verdwenen. Totdat....

Nog niet zo lang geleden verkocht ik mn laatste Rotrax (een zwarte 2 zitter) toen ik door een zakenman gebeld werd uit het midden oosten die een exorbitant bedrag bood voor deze auto die ik helaas al verkocht had. Hij legde me kort uit dat de auto bedoeld was voor het leger en het projekt voor produktie ervan voor tientallen miljoenen was gefinancieerd en verkocht aan oa de zuidafrikaanse strijdkrachten. Ik dacht met een Nigeriaanse oplichter te maken te hebben en vergat de zaak tot ik dit artikel tegenkwam.

http://www.iol.co.za...owComments=true

Als je verder zoekt vind je echt enorme info over de miljoenenclaim.

Inmiddels heb ik onlangs weer een Rotrax in de aanbieding, wie weet een koopje voor het leger van een of andere oliestaat , goedkoop alternatief voor de griekse tanks, of gewoon voor een Hollander die met Bauke door de blubber wil rijden. Of misschien belt de zakenman weer..... maar ik accepteer geen cheques!

http://www.kitcarcol...ngwheelbase.php

rotraxsafariturq1.JPG

"The car is suited to various applications including recreation, farming, forestry, mining, policing, emergency response, border, military patrol, and as attack vehicles. - Star Motoring"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ze al 50 miljoen (550miljoen Rand!) in die rotrax hebben gestopt.... ik zal eens bellen .... kunnen ze bij jou proefrijden alhoewel ik hier het broertje van die van jou heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of een miljoenenschandaal zulke goede reclame is.

Vond het gewoon een leuk verhaal voor iedereen, toegevoegde waarde voor de kitcargemeenschap zonder daar persoonlijk gewin aan te binden.. Tamelijk uniek schandaal en dan juist met zo'n kitcar. Moet nog zien of er iemand 50 miljoen in een merk als Westfield wil steken.,

Voor advertentie doeleinde cq persoonlijk gewin stond dit wel in een andere rubriek waar je adverteerder tegen betaling voor moet worden als je wel toegevoegde waarde van deze club wilt hebben ter verrijking van jezelf. :wink: Ik accepteer tegenwoordig overigens ook andere zaken dan euro's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...