Ga naar inhoud

Rally rijden 325ichallenge


Bas Slob

Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Nee, helaas niet. De auto is nog niet af. De klus die beperkt zou blijven tot de winter is een beetje uit de hand gelopen. Zat her en der toch meer las werk aan dan gehoopt. En de kabelboom is ook niet echt heel fatsoenlijk. Dit weekend eindelijk weer tijd om er mee verder te gaan.

De rally waar we nu op mikken om weer aan mee te doen is de Hellendoorn rally eind september.

Irritante is wel dat de Westfield ook nog eens achter de rally auto staat, dus daar kan ik nu ook niet mee rijden op het moment :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Begin van het weekend stond de auto er nog zo bij:

906679_786972224675590_18781511254770287

Maar de laatste 3 dagen hard door gewerkt en gister avond laat naar het tankstation gereden om even vol te tanken:

10661921_788117674561045_231702655411011

Vandaag krijgt hij weer apk, dan nog de laatste dingetjes fixen voor de rally van aankomend weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de Hellendoorn rally gereden en we hebben de finish gehaald. De auto deed het heel goed, er waren alleen 3 bouten losgelopen van het spruitstuk van de uitlaat. En de stabilisatie stang was losgeschoten, maar dat was allebei snel opgelost, daarna lekker kunnen test rijden. Uiteindelijk zelfs nog 3e geworden in mijn klasse van de 9, maar dat kwam mede doordat er 2 voor mij waren uit gevallen.


1393265_899629723398835_5570536853766113


Onboard eerste proef 2e dag nadat we die kleine puntjes hadden gerepareerd:




En hier een filmpje dat we voorbij komen op 5:50



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo weer terug van een fantastisch weekend rally rijden in Lausitz! Al weer een paar mooie foto's binnen:

1973601_360560754117818_7792380971072827

1796045_360562640784296_3965418995639474

Het resultaat was ook helemaal top;

1e in de 325i challenge
1e in divisie 3
1e van alle bmw's die meededen
28e algemeen van de 82 deelnemers

en de dwarsliggers bokaal gewonnen!

Uitgebreide verslag komt nog, maar de auto heeft zich prima gehouden op deze zware rally, alleen de uitlaat ziet er niet meer uit :D

2 onboard video's

a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas heeft ook een kitcar en is clublid van de KCC.

Dit is zijn andere "hobby".

Ik vind het juist heel leuk dit zo te kunnen volgen.

Bij het andere gesloten topic werd ook geadverteerd.

Het is formeel gezien niet toegestaan dat dit wordt gedaan door personen die alleen forumlid zijn.

Dus gewoon lid worden! :-)

Lidmaatschap is er zo uit, zeker als er ook nog wordt deelgenomen aan andere clubactiviteiten.

Vrgr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is al weer even terug, maar toch nog even hier posten. Onze laatste rally van het jaar de Euregio Rally in Hengelo. Het was heel spannend deze keer, met ingaan van de laatste proef zat er nog maar 2,6 seconde tussen ons een de nummer 1. Het hele verslag is weer hier te lezen:

http://www.slobmotorsport.nl/index.php?page=2014#02112014

Nog een onboard waarbij we 2 andere deelnemers tegenkomen die we moeten inhalen:

En het video verslag van de 325i Challenge waarbij wij ook een aantal keer in beeld komen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Na wat nodige reparaties tijdens de winterstop nu weer de eerste test meters gemaakt. Auto deed het goed, nog wat kleine dingetjes aanpassen en dan kunnen we het rally seizoen weer beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker gummen

Gummetjes gingen wel snel op. 6 banden op gemaakt in een ochtend :D was beetje ruw asfalt daar.

Klasse Bas, ziet er top uit!
Dat Marieke ook zo rustig blijft, teamwork!!
Dit gaat de "dwarsliggers cup" worden voor 2015!

Vrgr. Peter

Bedankt!

Omdat dit een testdag was een keertje niet Marieke naast me, maar vrienden die mij helpen als service monteur. Konden zei eindelijk ook een keer mee rijden!

En we gaan ons best doen aankomend seizoen!

Groet,

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Vorig weekend was de Rally van Putten, weer heel wat gebeurd, makkelijkste is om gewoon het verslag te lezen hier:



Al met al ging het heel lekker, alleen hadden we dus pech op de een na laatste proef met een kapot carter. Inmiddels is alles weer gerepareerd en gaan we het volgende week in Sullingen weer proberen.


Onboard van de powerstage:



Mooi video verslag van de 325i Challenge:


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Al een tijd lang niets meer gepost hier, hoog tijd om daar weer wat verandering in te brengen. Bijna 2 jaar geleden ben ik tijdens de Vechtdal Rally een boom tegen gekomen die niet aan de kant wou met dit als resultaat:

2.jpg

Kwa techniek was de auto nog in orde, alleen de koets had zoveel schade dat repareren duurde zou zijn dan een andere zoeken en alles overbouwen. Vorig jaar Augustus een andere koets gevonden waar al een kooi in gelast was en dus een ideale basis was.

1.jpg

Toen begonnen met alles over te bouwen om te zien of alles past en naar mijn wens was. Helaas was er meer las werk/aanpassingen nodig dan ik gehoopt had en de weekenden gingen snel voorbij.

Testen of de motor past:
2.jpg

De maanden vlogen voorbij en de eerste rally kwam hard dichterbij. 2 weken geleden de auto weer helemaal uit elkaar gehaald en deze naar de spuiter gebracht

3.jpg

Daarna werd het een race tegen de klok om de auto af te krijgen voor de Centraal Nederland rally van afgelopen weekend.

Vorig week maandag kon ik de eerste test meters maken:
4.jpg

Een rondje gereden op het terrein waar ik de loods huur, de uitlaat zat er nog niet op, dus niet boven de 2e versnelling gekomen. Alles leek prima te werken dus dat gaf hoop dat het zou lukken om de auto af te krijgen. Snel verder bouwen om de auto APK te krijgen. Donderdag avond zo ver dat de auto vrijdag (de dag voor de rally) naar de APK keuring kon.
5.jpg

Helaas ontdekten ik al snel een probleem toen ik de auto richting de APK keuring reed, de koppeling slipte in de 3e en 4e versnelling. Vrijdag kwam de auto gelukkig wel probleemloos door de keuring en daarna 's middags gelijk de versnellingsbak eraf gehaald om te zien wat het probleem was. Er bleek olie op de koppeling gekomen te zijn door een lekkage in de versnellingsbak. Versnellingsbak gerepareerd en de koppeling vervangen en toen gelijk 's avonds nog door naar de keuring voor de rally die we nog net op het nippertje haalde :D

De rally ook kunnen uitrijden, daar heeft mijn zus inmiddels een verslag van geschreven die hier te lezen is:
http://www.slobmotorsport.nl/index.php?page=2017

Over 4 weken is de volgende rally al weer en er is nog genoeg te doen om de auto verder af te maken, dus even rusten zit er nog niet in :P

Ik heb alleen onboard beelden van de eerste proef. Ik was vergeten de  camera uit te zetten en deze was nog niet aangesloten op de stroom van de auto:

Dit zijn mijn allereerste meters met de auto op snelheid, dus vandaar dat ik in het begin nog een beetje als een lamme tak rij :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...