Ga naar inhoud

Gezocht: lichte autoambulance voor verhuur.


Edwin Haerkens

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Ik huur hem altijd bij Kennis in os, mits die niet stuk is.

De laatste keer heb ik hem uit Heesch gehaald daar zit een bouwer van aanhangers,

daar kreeg ik een nieuwe mee.

Voor zover ik weet hebben Kennis verhuur en Peters aanhangers geen trailers te huur met een totaal maximale massa van 1500...

Of zijn jouw ervaring anders? Dat zou wel mooi zijn, allebei in de buurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

E achter B halen is vaak niet meer nodig!

praktisch met alle combinaties die auto-ambulances trekken blijft E nog nodig aangezien

1 de auto de ambulance moet mogen trekken (totaalgewicht geremd is vaak al 2 ton van zo'n ambulance en dat mogen alleen dikke personenato's trekken)

2 Combinatie mag niet boven 3500 kg

Het enige verruimende is dat de aanhanger straks meer mag wegen (totaal) dan de trekkende auto.(mits alles samen onder 3500 kgblijft)

Maar die auto moet dat dan wel mogen trekken. Die combo komt praktisch niet voor.

Ik heb ook geen E en dit is voor mij nog steeds de oplossing: http://www.kitcarcol...cars/aframe.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bas,

Voor ons soort auto's (se7ens en andere lichtgewicht kitcars) heb je E toch bijna nooit nodig mits je de juiste auto en trailer hebt.

Als je zorgt voor een ambulance met een MTM van b.v. 1200 kg dan zit je toch in bijna alle gevallen prima.

1. De meeste trekkende auto's (middenklassers) kunnen dit geremd wel aan.

2. Het totaalgewicht komt niet in de buurt van de 3500 kg

Als ik even kijk naar mijn eigen auto (Seat Leon) mag ik 1400 kg geremd trekken en heb ik een toegestane maximale massa van 1830 kg (Totaal 3230 kg). Leeg weegt mijn auto 1235 kg, dit is dus het maximale wat ik nu met alleen met mijn B rijbewijs mag trekken en vanaf volgend jaar mag dat 1400 kg zijn. In deze maximaal mogelijke combinaties kom ik toch nooit in aanraking met een E rijbewijs.

Ik snap wel dat het moeilijk is om zo'n trailers in de verhuur te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet hoeveel de aanhangers wegen.

Bij Peters was het een volledig aluminium aanhanger.

ik denk dat deze zeker niet te zwaar was.

Dit stond bij Peters op de verhuursite:

Autoambulances:

- 4.00m x 1.80m

- 2500 kg (bruto laadvermogen)

- 4.50m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen)

- 5.00m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen) Prijzen netto excl. 40,-- p/dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet hoeveel de aanhangers wegen.

Bij Peters was het een volledig aluminium aanhanger.

ik denk dat deze zeker niet te zwaar was.

Dit stond bij Peters op de verhuursite:

Autoambulances:

- 4.00m x 1.80m

- 2500 kg (bruto laadvermogen)

- 4.50m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen)

- 5.00m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen) Prijzen netto excl. 40,-- p/dag

Beide trailers kom je met het trekkende voertuig boven de 3500 kg uit ;-)

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet hoeveel de aanhangers wegen.

Bij Peters was het een volledig aluminium aanhanger.

ik denk dat deze zeker niet te zwaar was.

Dit stond bij Peters op de verhuursite:

Autoambulances:

- 4.00m x 1.80m

- 2500 kg (bruto laadvermogen)

- 4.50m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen)

- 5.00m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen) Prijzen netto excl. 40,-- p/dag

De trailer die ik heb is ook een maxiumum massa van 1200 kg.

De trailer zelf weegt 350 kg.

Dus 850 kg laadvermogen wat voor een seven ideaal is.

Deze is er ook exact hetzelfde in 1500kg maar dan word het weer lastiger voor de meeste auto's.

Het probleem met verhuur is dat het vaak krom of kapot terug komt waardoor het niet echt loont. :-(

Foto-8RLWCSQY.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet hoeveel de aanhangers wegen.

Bij Peters was het een volledig aluminium aanhanger.

ik denk dat deze zeker niet te zwaar was.

Dit stond bij Peters op de verhuursite:

Autoambulances:

- 4.00m x 1.80m

- 2500 kg (bruto laadvermogen)

- 4.50m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen)

- 5.00m x 2.00m

- 3500 kg (bruto laadvermogen) Prijzen netto excl. 40,-- p/dag

@ Jan

Daar zit nu het probleem... Ik mag, met rijbewijs B, maximaal 1500kg trekken met mijn VW Touran. Ook het totale maximale massa (bruto laadvermogen) van de aanhanger mag niet meer zijn dan 1500kg... vanaf januari 2013 mag ik schijnbaar wel een trailer trekken die zwaarder is tenzij de totale geladen massa niet hoger is als het trekvermogen van de trekkende voertuig. Als ik puin zou moeten vervoeren, kijk ik niet naar het gewicht. Maar in dit geval moet mijn VM op de trailer vervoerd worden. Een ritje naar Mischa in Emmeloord. Als er iets zou gebeuren, ben ik niet verzekerd...

Grtz, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Edwin

Bij Laurier aanhangwagens in Drunen, kan de Anssems AMT 1200 gehuurd worden. Dit is zo'n aanhangwagen die Wim v.d. Hill heeft, maximaal totaal gewicht 1200 kg en leeggewicht 350 kg. Hier heb ik mijn seven mee vervoerd op vakantie en dit ging zonder problemen.

groet Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf prive een anssem 3000

eigen gewicht 500kg inclusive rijplaten

wieltjes onder de wagen

laadvermogen 2500kg

platte laatvloer 2 meter bij 4 meter

ik rij er zelf al ruim 5 jaar mee zonder problemen ik haal er wel eens gestrande 4x4's op

ok ik heb er ook een zware bus voorstaan

maar mocht je een aanhanger zoeken kijk dan naar de anssem 3000

groetjes rob/sa uit terneuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jeroen,

Ik heb bij Laurier op de site gekeken maar de aanhanger die jij bedoelt is te smal... :-( Mijn VM is 180cm breed.

De zoektocht gaat gewoon verder.

Toch alvast bedankt iedereen!

Grtz

Oei, dat is breed en ik dacht dat mijn MK al breed was. Misschien zoeken naar iemand met rijbewijs BE, die even een dagje kan helpen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat is breed en ik dacht dat mijn MK al breed was. Misschien zoeken naar iemand met rijbewijs BE, die even een dagje kan helpen?!

Een VM is lekker breed. Helaas heeft dat ook z'n nadelen, schijnbaar... Iemand regelen kan ook. Maar ik heb meer ervaring met aanhangers rijden dan de meeste naasten met "standaard" BE rijbewijs... Vanaf 19 januari verandert het rijden met een aanhanger ;-)

@Rob: ik wil er een huren, niet kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt maar dit type wat we hier hebben is laag in eigen gewicht

en smal omdat de wielen eronder staan

was meer info mocht je een aanhanger zoeken voor verhuur

laag eigen gewicht

en redelijk breed

maar wat gaat er verranderen edwin??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey rob,

Goed dat je de info geeft. Ik heb er niks aan maar een ander lid misschien wel.

Wat gaat er veranderen? Ff in eigen woorden: Vanaf 19 januari mag verandert het E achter B. Nu ben je nog afhankelijk van het maximale toelaatbare gewicht van de aanhanger en de trekkende auto. Het TMM van de aanhanger mag bij B niet hoger zijn als het maximale trekgewicht van de auto. Dus een lege aanhanger met een TMM van 2000 kilo mag niet achter een auto met een trekgewicht van 1500 kilo zonder rijbewijs E. Na 19 januari mag je met rijbewijs B veel meer. Je mag een trailer met een TMM van 2000 kilo achter een auto met trekgewicht van 1000 kilo hangen zolang de combinatie niet meer is dan 3500 kilo EN de aanhanger en lading niet meer weegt dan die 1000 kilo.

Grtz, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

de wijziging is alleen voor combinaties met auto's waarvan het maximale trekgewicht meer is als de massa van de lege auto.

het trekgewicht van de auto mag niet minder zijn dan de TMM van de trailer dus vergelijking die je noemt klopt niet.

Zou ook vreemd zijn dat een auto meer mag trekken dan toegestaan.

Er verandert dus praktisch niets want je zit nog steeds met die 3500kg totaal en tmm van de trailer telt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto weegt 1250 kg megane ---mag 1350 kg trekken geremd. Zelf heb ik wel BE....

Mijn dichte aanhanger weegt 580kg mag laden 1420 kg (2000 massa)

Mijn kit weegt 625 -- 580 aanhanger is samen 1205 kg ( dus volgend jaar geen BE meer nodig ???)

gr gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die redenering heb je nu ook geen E nodig omdat 1205 onder de 1250 zit.

let op dat de totale toegestane massa telt, dus ook laadvermogen van de auto en dan zit je met die auto van 1250kg ledig gewicht en een trailer van 2ton totaal ook al boven de 3500 als je meer dan 250kg laadvermogen in die auto hebt.

E nodig dus, nu en straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar is het wel anders...( kijk maar bij autoinstructie hier boven)

Combinatie van aanhanger en het trekkend voertuig mag niet meer zijn dan 3500 kg ( ze hebben het niet meer over massa voor 2013 ) zoals nog wel geldt voor dit jaar. Zie de twee verschillende kolommen naast elkaar.

Gewicht van de aanhanger moet getrokken mogen worden. Mijn auto mag 1350 kg trekken dus B is geldig volgend jaar voor mijn combinatie.

BE is alleen nodig bij aanhangers boven de 750 kg als de combinatie zwaarder is dan 3500 en tot 7000 kg.

Er wordt dus alleen maar gekeken naar hoeveel je mag trekken met je auto....

Juist of niet !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...