Ga naar inhoud

IR temperatuurmeter


Gijs van Erp

Aanbevolen berichten

Hallo heren,

Op advies ben ik op zoek naar een temperaatuurmeter om o.a. mijn banden te meten. Nu heb ik deze op het oog, maar vroeg me af wat jullie hiervan vinden:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/100980/br---VOLTCRAFTbr---IR-260-8S-Infraroodthermometer-Optiek-81br-30-tot-260-Cmet-fixeerlaser/0510034&ref=list

Er is nl. zoveel op de markt dat ik het ook niet meer weet.

Naast het meten van de banden temp. ben ik ook benieuwd ho de temp is van o.a. het diff.

Is deze daar ook voor geschikt?

Deze heeft een optiek van 1:8. Ik weet niet precies wat dat betekend. Heeft dat iets te maken met het meten op afstand????

Thnx again.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heeft een optiek van 1:8. Ik weet niet precies wat dat betekend. Heeft dat iets te maken met het meten op afstand????

Ik interpreteer dit dat als je op 200mm afstand meet het meetpunt (IR SPOT) diameter 25 mm is. Bij een afstand van 400mm is de

SPOT diameter dus 50mm.

Ik vermoed dat dan de gemiddelde temp. van deze oppervlakte word gemeten.

Zie zijkant meter

100980_LB_00_FB.EPS_1000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk er el aan dat verschillende kleuren en dan vooral zilverkleurig een heel grote afwijking hebben op de temperaturr, met andere woorden

op een zilverkleurige ondergrond bijvoorbeeld cv buis klopt er geen hout van de gemeten temperatuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

De emissiewaarden inderdaad, is nogal verschillend per materiaal. De vraag is natuurlijk hoe precies (of absoluut) je meting moet zijn.

Ik werk in de installatietechniek en we hebben laatst dure Testo IR meters aangeschaft voor het inregelen van de installaties

maar hebben de IR meters snel weer van de hand gedaan er zit zoveel verschil in bij vele materialen waar we op meten zoals cv buis

RVS, gietijzer, radiatoren ( plaatstaal ) , kunstof enz enz dat dit gewoon niet te doen is en weer met de gewone meter meten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...