B.Klaaijsen Geplaatst: 13 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 september 2012 Die stijfheid speelt niet merkbaar. De spoorbreedte van westfield is standaard aan de voorkant bijna 10cm smaller dan achter.Met de widetrack ophanging krijg je een stabielere auto en minder onderstuur, beter instuurgedrag, uiteraard verder een zaak van algehele afstelling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 14 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 september 2012 Als je iets goeds wilt, ik heb de widetrack van Procomp op de westfield zitten, kan je bij deze site bestellen http://www.procomp.co.uk/Dat is inderdaad een mooi setje Bas. Procomp levert ook aangepaste montage punten voor op het chassis. Ga je die westfield gebruiken op het circuit of is het een straat auto?Ik heb vorig jaar nog contact gehad met hun over een setje voor mijn westfield. Toen werd ik verteld dat ze niet op bestelling leveren, alleen maatwerk maken bij hun in de werkplaats en dat de auto dus bij hun moest staan. Wellicht dat ze hun ideeen daarover aangepast hebben en dat je wel gewoon een setje kan bestellen inmiddels. Zou mooi zijn.Nog zo'n alternatief is Siltech (dennis silman). Hele mooie spullen alleen een drama om mee te communiceren. Zit al maanden te wachten op een complete set draagarmen, stabi's en uprights. Heb hem al meerdere keren aan de lijn gehad en er is elke keer "iets". Maar op blijkbaar is het erg mooi spul.Op het engelse westfield forum lees je veel positieve ervaringen over zowel procomp als siltech Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 20 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2012 ik heb een wat professionelere set van westfield op mijn racer zittendikker staal en betere kwalieteit ander aangrijppunt voor de schokbreker en volledig in de rosejointswidetrack geeft zoals boven omschteven meer stabiliteitinstuurgedrag veranderd nagenoeg niet daar zijn andere factoren weer belangrijker voor.met name het recht uit gedrag bij extremere spoorstanden wordt sterk verbeterd en de wat kortere bochten geven minder onderstuurbij het monteren van widetrack dien je rekening te houden dat er iets geometrisch veranderdbumpsteer bij westfield was al niet zo goed geregeld (lees een mooi compromis tussen handling comfort en response)en met widetrack wordt dat alleen maar slechterook het akkerman effect krijgt bij grotere stuuruitslag een negatieve invloedik heb nu overigens wel kortere stuurarmpjes gekocht waardoor de wagen nog sneller reageerd op het stuur de stuurweg ook weer korter is er met hogere et waarde wielen gereden kan worden en overstuur beter te corrigeren isakkerman effect is daarmee ook verbeterd evenals bumpsteereen goed stijf chassis is minstens even belangrijk bij de westfield en zeker als je wat hogere waarden veren monteerdin de westfield cup worden momenteel ook aanpassingen aan het chassis toegestaan welke betere controle geven en de schokbrekers zachter afgesteld moeten worden omdat het chassis minder flex heeftovale (lees platgewalste ronde buis) buis op draagarmen is leuk om te zien en heeft misschien een airodynamische meerwaarde (ik betwijfel de winst hiervan) maar is zeker altijd zwakker dan ronde buisbij mnr zijn ook al zoveel onderste draagarmen verbogen puur omdat dit materiaal te zwak is voor het doelaangrijppunten van schokbrekers verder naar buiten en verstevigingen als je ooit hard over de curbs gaatFrank..jij hebt een setje voor de straat en niet curbstone waardigik heb ruim 1.5 jaar geleden een gewaardeerd clublid een setje widetrack meegegeven om daar een productie van op te zettenhelaas is er nooit wat van terecht gekomen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 20 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2012 Klopt Harm,maar met mijn set wordt wel degelijk mee geraced. Ik heb er nu eerst maar 1 nieuwe op gezet en kijk in de winter wel wat er allemaal beter kan.Ik wil best zelf wat maken,als je die van het clublid terug krijgt geef je ze maar aan mij,maken we een serie van die dingen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 20 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2012 het is en blijft engels Frankmoet je straks eens kijken wat 1 luttel extra buisje in je chassis voor winst geeftuiteindelijk zijn het allemaal straatauto's waar mee geraced wordt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 20 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2012 Wordt dus lassen deze winter Wil er graag meer over weten,gaat mij lang niet hard genoeg...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 20 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2012 - Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan-Willem van Ganswijk Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 Harm, die opmerking over die ovale buizen volg ik niet helemaal. M'n hele auto zit er vol mee, want rond kennen ze blijkbaar niet in de formule-wereld en t rijdt ech als een tiet. Alleen als je er op gaat staan, lijkt t zo te buigen alsof je een pvc buis er tussen hebt hangen.Hoe kan het dan toch zo zijn dat dit steviger lijkt/is dan een ronde buis op een Seven, door het afgeveerde gewicht misschien?Of gaat het uiteindelijk om het "trek-gewicht" en is dat tov ronde buis net zo sterk?ps. de draagarmen zijn ook een meter in de lengte en vele malen groter dan die van een Seven, zal vast ook een hoop schelen.Waarschijnlijk staat er bijna geen buiglast op je draagarmen, alles dus netjes in druk of trek Is een stuk netter dan wat de meeste kitcars hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 rogier wat dacht je van materiaal kwaliteit en ook jouw buis in de formule is echt ovaal dus niet plat-rond zoals bij de kitcarskost ook 5x zoveel om te producerenen wat jan willem al aangaf is de constructie en functie dus ook anders van deze draagarmen waardoor je met dunner/lichter materiaal kan werkenvervang jouw draagarmen eens voor kitcar-pisbakken staal en ga er dan nog eens opstaanlachen mandat is dus ook wat ik bedoel met het verschil tussen een race en een straatauto Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 We moeten maar eens wat goede buis bestellen,ga ik ze na maken. Ben jij trouwens thuis volgende week? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Hans Kruizinga Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 goed plan frank heb hier ook nog een frame staan hahahahamvg hans Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan-Willem van Ganswijk Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 Moet ik ze voor je tekenen frank? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Luc van Altena Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 Zelf heb ik niet de kennis, maar Nico Bakker verteld mij, dat de wielophanging beter van een "slechte kwaliteit ijzer" kan zijn, want bij een crash buigt de buis en breekt niet zo snel en het vangt de eerste klap op en wordt minder aan het chassis doorgegeven.Vandaar misschien de ovale buizen voor de wielophanging van formule auto's .Ook als je ziet bij de Ligier hoe betrekkelijk dun de gaffels aan het chassis en versnellingsbak zijn waar de draagarmen mee bevestigd zijn, heeft dat ook te maken met het behouden van het chassis bij een crash.Misschien kan iemand anders een beter uitleg geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 Daar zit wat in Luc,je kan beter je draagarmen eraf rijden dan een heel chassis afschrijven.Ik vind die ophangpunten op het chassis ook erg licht gemaakt,zal ook wel een reden hebben.@JW,hoeft niet te tekenen hoor.Als ik een voorbeeld heb kan ik hem wel namaken.Maar als je je verveelt mag het wel natuurlijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 heb je ook zeker gelijk in lucmaar je moet er uiteraard wel mee over de curbs kunnen rossen zonder dat ze krom gaanhet heeft frank wel zijn wedstrijd gekostik zit nog in rusland frankmeld me wel als ik er weer benkan dan ook maar beter die van mijn smurf namaken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Hans Kruizinga Geplaatst: 21 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 september 2012 ojee dit gaat westfield klanten kosten hahaha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 22 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2012 @harm... had je weer een match? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 22 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2012 haha cees.... nog steeds dezelfde vlamze komt op 21 oktober mee naar de laatste race van de ccrc Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 22 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2012 - Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 22 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2012 ik heb vandaag een prachtig voorbeeld gezien van een kwalitatief schitterende westfield pushrod ophanging die de sterkte van het westfield racer chassis overtreft. Toch liever dat dan andersom, als je het na gaat maken bestel ik gelijk een set Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 22 september 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 september 2012 Volgend weekend ben ik weer op cpz,kijken of alles het dan overleefd.Mn teammaatjes hebben met deze set 4 sprint wedstrijden en een 3 uur endurance gereden,niks aan de hand en die rijden ook niet bepaald zachtzinnig.Moet gewoon kunnen met de westfield wide track al zullen er ongetwijfeld betere te koop zijn.Ik ga zeker een set na maken,weet alleen nog niet van welk materiaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Henk Heins Geplaatst: 11 februari 2013 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 februari 2013 ook je achterasje breder maken?? lijkt me niet onverstandiggr henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.