Ga naar inhoud

Dutton Melos Kent 1100 cc wegenbelastingvrij


Yentl Otto

Aanbevolen berichten

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 2 maanden later...

Zo,n 1300 X-flow kan heeeeel hard met een 285-2 Piper nokkenas, een setje 40-er webers en een grote mensen uitlaat Olaf!

Daar wordt ie wakker en hardstikke leuk van!

Ik schat dat je zo'n hapje hier op 't forum wel ergens kunt scoren voor redelijk geld en je hoeft dan ook niet meteen een ander blok met groot en veel.

Ze kunnen meer toeren draaien dan een 1600 en er kan toch voor de straat heel leuk vermogen uit een 1300 komen.

Ben benieuwd naar foto's van de auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Net verhuisd naar Pernis. Ik kan zelfs dat nog niet. Ik ben al 8 dagen geveld door hoofdpijn en koorts. Pannen staan nog in de garaasj. En de gasslang zit nog nie op het fornuis. Voorlopig redt ik me hier wel aardig. Blik knakworsten of eieren koken, doe ik uit nood gewoon in de wawa koker. :-D:-D:-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Voordeel is wel met zo'ne p100 aanschaf, de garaasj moet leeg om dat ding binnen te zetten.

Hele hoop tassen en dozen van de dutton tegengekomen. Na de alv van vandaag moet de mijne bij een volgend evenement zijn. Ik ga dr toch weer es mee verder aan de gang.

Project nummer 1 dus ook weer vlot getrokken vandaag. Waar een alv al niet goed voor kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gister de draadboom doos in de sierra gelegd en richting het zuiden gekacheld. Daar aangekomen, draadboom uitgelegd, eea aangesloten.

Ik had de DOHC draadboom voor 95% goed bedacht...

- Kleine sluiting eruit gehaald.

- Ruitenwissermotorstekker te fanatiek weg lopen knippen, van een mk1 sierra draadboom stukjes gedoneerd en erin gesoldeerd. Werkt...

- Koelfin draait niet, motortje kapot. Schakeling zelf werkt...

Toen was het half elf en konden we echt geen draadboom kleurtje meer van de ander onderscheiden. Boom weer in de doos gedrapeerd.

Rest echter nog 1 probleem welke we er niet uit krijgen.

- Alarmlichten schakeling werkt gewoon. Knipperlicht links en rechts alleen niet. Iemand ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

To do lijstje wordt elke keer anders, maar niet noodzakelijkerwijze korter.

- Draadboom erin peuteren

- Langs RDW voor chassisnummer opnieuw te laten doen.

- "Even" nieuw dashboard ontwerpen, denk dat ik maar begin met 4 of 5mm watervast verlijmd multiplex, als dat bestaat.

- Ben op zoek naar andere H4 koplampen i.v.m. nogal wobbly bevestiging van de huidige.

- Ben op zoek naar oranje en witte bolletjes á la achterop een land rover.

- Achterkant moet een stukje opnieuw ontworpen worden en gepolyesterd, vanwege montage andere achterlichten.

- Onder de motorkap moet stuk polyester weggehaald worden i.v.m. montage dohc relais en zekeringenkast.

Tevens dutton schorsing maar een jaar verlengd. Dus 6 september wordt nog met waterdichte schroot, wat men sierra noemt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En bij land rover vond ik het...

Via internet besteld, en 'ging alleen oranje pinkers en witte stadslichtjes maar afhalen...', :oops :fluit :fluit :fluit

20140924_195401.jpg

Spuuglelijk, maar wel handig verticale montage van de spiegels, en armpje eraan. Iedere spiegel die draait op een knobbeltje past erop denk ik.

Ook landrover (of escort mk1, of lancia, of alfa), zolang het +/- maar 7 inch is.

Nieuwe koplampbollen, waar mijn eigen escort lampen in passen, en de sierring precies overheen klikt. En met hoogte stelling.

20140924_195406.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kabelboom Dutton 0 = nul
Olaf 1 = één

Dankzij beetje krappe testopstelling, stuk verwarmingspijp, accu aan acculader en wat klemmen, het euvel gevonden. En opgelost.

Eerst dacht ik massa via stuurstang. Stekkers omgezet op stuur van donorstuk. Tegen massa aan, nog niks.

Toen met boek op schoot eerst maar eens bruine trui gebreid. Terug boven kleuren op de stekkers bekeken. Ik heb een lege waar wel een pin zit... Aan de andere zijde via zelfde Olving boek erachter gekomen dat er ook geen zekering zat, en ook de poot van de zekering ontbrak. Stuk installatie draad gepakt, einden gestript. Ene eind in de zekering kast. Andere eind op de losse pin. En we hebben weer pinkers !! De schuur ingedoken op zoek naar de doos weggeknipte draad. Niet geheel volgens Ford draad code, maar 2 stukken zwart-paars gevonden. Ene helft in de zekering kast gestoken. Andere eind op de pin geklikt. In het midden ergens vereeuwigd middels soldeer en een duct tape'je. Tevens draadje van ruitenwisser motor ook nog verlengd, past nu ook netjes door de bochten.

Vandeweek maar eens een flink stukje gaan rubbertapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet bepaald rocket science. Simpele boerenverstand en een garagehandleiding van het type auto dat je gaat gebruiken, kom je een heel eind. Hier is een EEC-IV EFI computer uitgeknipt bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik allang uitgeplozen Harry. Toen ik de kabelboom van originele ommanteling ontdeed heb ik de ty-raps eromheen gedaan, zodat makkelijk na te gaan was, wat waar had gezeten in de sierra. Toen heb ik de efi computer eruit geknipt. Nu de laatste horde genomen is, ga ik alle ty-raps eraf snijden en in vulcanisatie tape draaien. Achterlicht units en radio draad heb ik nu gehad.

Ik heb hier niet de kennis en middelen in huis om 'even' de draadboom vast te leggen op papier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikte eerder ook altijd overal vulcaniserende tape.

Nu gebruik ik op de plaatsen waar veel vocht komt vulcaniserende tape en op de andere plaatsen linnen tape

Iets wat in de autobranche veel gebruikt wordt.

Zelf heb ik HPX LI1925 gebruikt

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na draad erin gesoldeerd te hebben gisteravond. 3A zekering erin gestoken.

Vanmorgen maar eens begonnen met verse rol vulcanisatie tape.
20141127_163620.jpg

20141127_163630.jpg

20141127_163636.jpg

Toen bumper er maar es afgebangerd. Naar boven gesjouwd. Waar dit...
20141127_163427.jpg

Plaats heeft gemaakt voor...
20141127_163442.jpg

Waar dan weer...
20141127_163506.jpg



Schuren was een HEL.
20141127_163427_01.jpg

De laag die je in het gele cirkeltje ziet, lijkt wel een soort van ouderwetse wasco. Schuurpapier (180 korrel) loopt er zo mee vol. Krijg je er eindelijk wat vanaf, dan krijg je van die mini rolletjes i.p.v. schuurstof.

*EDIT* voor de bumper: Ik ben geboren als brandweerwagen. :hahaha :hahaha :hahaha :hahaha :hahaha :hahaha :hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...