Simon Marks Geplaatst: 25 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Waarschijnlijk kennen vele van jullie dit motorblok al maar lijkt mij toch wel het ideale motorblok voor een Westfield of Kitcar... http://www.h1v8.com/page/page/1562068.htmSPECIFICATIONS H1V8:75° odd fire V82.8 LITER, 170 cu. in. displacement (3.0 liter optional)84mm Bore X 63mm Stroke (67 stroke optional)4 cams, 32 valves via internal silent chain530mm wide x 485mm long x 530mm high400HP @ 10,000 rpm with stock street cams (higher spec. is available)245 ft-lbs torque @ 7500 rpm200 lbs engine weight / 91 kg Billet nitrided steel 180° crank4340 H-beam con-rods with ARP boltsBillet 6061-T6 aluminum crankcaseDry sump 0il system with 4 stage pump7.25" or 5.5" Twin disc clutchDTA S80 full sequential ECUUnique cylinder offset and cam drive arrangement yields a compact design- Patent No. 7,168,405Kan zo nergens een prijs vinden van het motorblok en of je dit blok uberhaubt kan bestellen maar de specificaties spreken voor zich, een normaal auto-motorblok weegt al snel tegen de 120 kg dus een blok van 90kg met 400 pk en 332 Nm koppel en 10.000 rpm moet echt fantastische zijn.Natuurlijk wel de vraag of het allemaal heel blijft bij zo'n blokje dan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast RvdHelm Geplaatst: 25 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Niet te koop helaas:http://www.h1v8.com/page/page/1564764.htm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 25 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 euhm idd een beetje oud nieuws ? http://www.kitcarclu...e__hl__hayabusa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 http://www.worldcastings.com/products/motown-427---520hp.htmldit blokje staat hier maar ben er nog niet achter in welke kitgroetjes vanuit het midlifecrisis hoekje terneuzen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Theo Bakker Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Mooi blok voor de heb.4 cylinder is nog steeds meest optimaal gebleken, vaak is 150 echte pk op achterwielen meer dan zat, tenzij je ophanging, vering, schokbrekers, banden en gewicht al geoptimaliseerd hebt - dan gaan de extra pk' s pas voordeel geven - veel rijders halen nog geen 60-70% uit de auto en gaan dan toch al op zoek naar meer pk's.6-8 cilynders eigenlijk meer voor de cobra 's dan voor de westies of sevens.Tenzij je natuurlijk wil sprinten of dragracen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Haerkens Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Midlifecrisis Rob? Wil je erover praten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 hihihi midlife ik hoop dat er geen medicijn voor is edwin himaar voor mij is het meer het hebben dat het gebruiken van dat zware vermogendenk dat de meeste seven rijders tussen de 120 en 200 zittenen voor een lichtgewicht is dit meer dan zat eigenlijkok ik ben even anders maar ok ik vind het bouwen ook leuk van de oudere wagens zonder computers danlekker old scool fun Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Haerkens Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Goed gezegd, Rob. De mijne heeft 160 pk. Vooralsnog ff genoeg... Kan donuts maken (wel nog wat oefenen)! Misschien later 200+ pk.Haha! Ik vind jouw opmerking wel grappig. Jij houdt van dikke V8's, daar is niks mis mee!Trouwens... Ben jij vandaag in Oss geweest voor een 4x4 meeting?Grtz! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 zekers we zijn vandaag in oss geweestwou daar wel eens wat geweld de helling op zien komen op deze link staan wat foto's http://www.modderpoel.nl/phpbb/posting.php?mode=reply&f=35&t=19488heb die ziekte opgelopen toen ze me wegbrachten na men ongeluk met een v8 ziekenwagen hihihihide v8 ziekte/virus vrees ik Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 6-8 cilynders eigenlijk meer voor de cobra 's dan voor de westies of sevens.Ben ik het niet helemaal mee eens!Een normale 6 of 8 cilinder is idd niet een optimale set-up om het maximale een seven te halen vanwege het hogere gewicht, maar dit is geen normale 8 cilinder !Dit is een motor met een gewicht van 91 kilo, een gewicht wat menig 4 cilinder al overtreft.Of je met het vermogen overweg kan gaan is natuurlijk een tweede verhaal.Groetjes Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Haerkens Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Ik hoop dat het leuk is geweest... Kan geen foto's bekijken omdat je op deze site moet inloggen... Jullie hebben we goed (modder)weer gehad! Ik heb trouwens veel bijzondere auto's rondom Oss gezien vandaag. Meest bijzonder een BMW 328. Grtz! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 deze link dan ? http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=35&t=194884 cylinders zijn inderdaat wel de meeste gebruikte motoren heb al een meegereden met een 4 met turbo en ik zeg het eerlijkwas een bangelijk gevoel toe die turbo in 1 keer opkwam maar zeker super om eens mee te makendenk wel als je zulk vermogen wil hebben 400hp dan zou ik toch ook nadenken over 4 wheelaandrijvingop de opendag van daxbenelux stond er een 4 wheel aangedreven 4 cylinderdaar zou eventueel wel dat 400hp blokje inkunnen want daar ging dit onderwerp over eigenlijkok we dwalen wel eens af hihi oeps sorry Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin Haerkens Geplaatst: 26 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Leuke foto's Rob! Wanner staan jouw foto's online? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 27 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 we waren toeschouwer deze keer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Theo Bakker Geplaatst: 27 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 On topic weer even omdat het onderwerp mij zeer aanspreekt: watbis het ideale kitcarblok (voor het gemak even een sevenachtige)Bas kan natuurlijk gelijk hebben: 91 kg is wel erg netjes, ik ben zeer benieuwd of zo een seven gebouwd gaat worden.Anderzijds ervaringen nu: 6 cylinder is op zandvoort langzamer dan een 4 cylinder. Cosworth turbo's met 300 echte pk's (op achterwielen) zijn niet meer sneller te rijden (wel spektakel) en worden dan weer gedowntuned naar 260pk, net zo snel , beter hanteerbaar. Voor de goede orde: we praten dan wel al over billstein onderstellen en lichtgewicht velgen met semi slicks).Audi 4 cylinders hebben tot die niveau's een beter en vlakker bereik en rijden met bijna geen turbogat (itt de coswort).Momenteel wordt in belgie over een audi 4 cylinder bi-turbo met scandinavische software gedroomd als ideale seven motor, anderzijds wordt ook gesteld dat een atmosferisch cosworth blok vd laatste generatie de top seven motor is. Deze is volgens mij in 2011/2012 in groningen ingebouwd in een s8at.Een 8 cyl. 91 kg kan natuurlijk de overtreffende trap zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Hoi Simon,getallen zien er goed uit van dit blok.Geluid e.d. is ook helemaal geweldig.Setup met 300+ pk is race.Bij race-setup is levensduur echter veel korter dan bij normale (ongetunede) automotor setup.Gemiddelde kitcar:5000 km / jaar10 jaarDus verwachte mogelijke rij km zonder problemen is 50.000 km.Moet je blok het dus ong. 100.000 km uithouden.Marge is nl. nodig om spreiding van levensduur op te vangen.Bouw er dan een duratec met 180 pk in.of een VAG turbo met 220 pk.Alles daarboven gaat gewoon eerder stuk.Ligt dus maar net aan wat voor specs. je opgeeft aan je blok.Conclusie: niks in het leven is ideaal ................. Elk voordeel heb zn nadeel (citaat van nr. 14)Kijk maar eens naar specs. van blokken van sportwagens zoals Porsche.Is meestal 100pk / liter.En die spullen gaan lang mee.Als je dit als richtlijn houdt, kun je afschatten waar blok geschikt voor is.Met moderne ECU's zie je fabrikanten tegenwoordig ook spelen mbv. software.Bij hogere thermische belasting gaat vermogen gewoon omlaag.Zelf meegemaakt bij een R8.Turbo boost kan tegenwoordig ook pieken en daarna gereduceerd worden (RMS belasting omlaag, terwij piekbelasting omhoog gebracht wordt)Dit kun je natuurlijk ook realiseren op een kitcar.Groeten,Alex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 28 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Anderzijds ervaringen nu: 6 cylinder is op zandvoort langzamer dan een 4 cylinderWat dacht je van het gewicht van een standaard 6/8 cilinder motor en de interne delen hiervan, deze is veel zwaarder en minder snel op gang te brengen dan een lichtere 4 cilinderDe aan elkaar geplakte V8 hayabusa daarintegen met zijn 8 kleine zuigertjes met totale inhoud van 2.6 liter en een gewicht van 91kg (2.8 liter is al de opgeboorde versie) is veel verfijnder en sneller in toeren te jagen.Dit is gewoon niet te vergelijken met een gewone 6 of 8 cilinderMaar ik denk dat het aanschaf bedrag veel mensen tegenhoud Nog wat ervaringen van mezelf met een turbomotor:Een turbomotor in lichtgewicht auto zal wanneer die zijn grip verliest makkelijker in toeren klimmen en een loopje met je nemen, dit uit eigen ervaring met een licht autootje met veel turbo vermogen.Vandaar dat ie dan slecht te doseren is op het randje van grip.Voor de drift is dit juist weer fijn omdat je doseert voorbij de grip.Maargoed zo'n heerlijke dauw in je rug van een turbomotor en het horen fluiten van je turbo in de inlaat/uitlaat, tja dat maakt mij ook een turbo liefhebber Wel lijkt mij een atmospherische motor met veel vermogen beter te doseren, het is niet aan of uit.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 28 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 het is maar net waar je voor gaat als ik iedereen zo hoorga je voor race gewichtsverdeling en vermogen/koppelof ben je een toerder zoals wij zijn dan is het gewicht niet zo belangrijkmaar vind het zeker leuk om te zien wat de mogenlijkheden zijnen ik leer weer eens watsuper allemaalgroetjes rob/sa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simon Marks Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Leuk dat er in ieder geval zoveel reacties zijn !Toen ik eerst het blok zag dacht ik meteen ''wow'' wat wil je nog meer ? Inderdaad is een seven wel een lichte auto en heb ik ook wel meerdere verhalen gehoord dat je boven een bepaald vermogen zo'n ding haast niet meer de weg op houdt, maar de specificatie's blijven mooi.Ik las door een reactie van iemand dat het blok niet te koop was maar er zal ook wel een behoorlijk prijskaartje aanhangen als het al te koop was. en dan krijg je natuurlijk nog het verhaal van Alex de Vries waar die helemaal gelijk in heeft, zo'n blok is natuurlijk door de hoge belasting niet iets wat heel lang mee gaat.Ik heb momenteel een simpele 2.0l zetec maar zal graag in de toekomst toch wel voor een duratec, s2000 blok of atmosferische cosworth gaan... ik ben namelijk helemaal fan van atmosferische motoren, liefst een beetje race uitgevoerd uiteraard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 29 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik ben best wel verliefd op mijn blokje. Dus ik zou zeggen de F20C. In standaard trim al helemaal super. Mooi de standaard 6 bak eraan en gaan met dat ding.Wellicht dat ik wel even ga kijken of het mogelijk is om het VTEC gebied te vervroegen naar iets van <5500 rpm. Is op sommige circuits toch wel handig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simon Marks Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Snap ik Heel mooi blok van Honda, lijkt mij ook een super blok voor een seven, genoeg vermogen en lekker naar de 9000 toeren ermee dat blok standaard is inderdaad al spectaculair. Aluminium kop en onderblok, coil-on ignition, 9000 rpm dus netjes uitgebalanceerd alles en natuurlijk Vtec mechanisme. Standaard geen individual-throttle-bodies toch ? Nou eventuele upgrade dus het gewicht van een F20c weet ik niet...heb wel eens iets gelezen over een Vtec controller waar je dus binnen bepaalde grenzen je vtec mechanisme kan veranderen maar weet hier verder niet veel van. misschien de moeite om even uit te zoeken of het mogelijk is voor jouw type vtec en of het de moeite/kosten waard is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Hee Gijs,je schrijft dat je op het circuit onder 5500 toeren komt ?Mijn oplossing; sneller door de bocht .,.........hierdoor kom je met meer toeren uit de bocht.En als dat niet lukt, andere banden.Is goedkoper en sneller dan je ECU om te programmeren.Ik wil het wel een keertje voordoen ........En als het mij niet lukt, mijn nog snellere teammaat wel.Let wel op dat je bij hogere bochtensnelheden op den duur dry-sump smering een must is.Groeten,Alex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 30 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Hoi Alex,Het probleem is dat ik tegen het einde van de Bianchi bocht in de 4e versnelling in de limiter loop. Ik dien hier eigenlijk over te schakelen naar z'n 5 en dan ook af te remmen voor de bocht. Hierdoor val ik net terug tot onder het VTEC gebied. Hier kom ik met mijn ratio's dus net niet goed uit. Als het VTEC gebied nu wat eerder begint is dit probleem opgelost.Natuurlijk zouden slicks dit probleem wel oplossen, maar die weg wil ik eigenlijk niet bewandelen.Een zelfde soort probleem heb ik ook achter op het circuit waar ik een shortshift maak omdat ik later geen tijd heb om te schakelen. Hier kom ik ook net op de 5500 rpm uit.En veel sneller door de bocht kan ik niet , want dan kom ik asfalt tekort.Maar het is natuurlijk wel zo dat een andere coureur (lees beter) hier wellicht geen problemen mee heeft.Ik vroeg me af of dit simpel aan te passen is. Mocht dat niet het geval zijn dan ga ik er ook geen moeite voor doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Theo Bakker Geplaatst: 30 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Nog even over de cosworth:http://www.burtonpower.com/catalogue-2012/cat-2012-page-19.htmlhttp://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/complete-engines/cosworth-2-0-duratec-i4-engine-255hp-20001723.html11.000 pond, komt je koelsysteem , uitlaat, koelers, radiator nog bij, en de inbouw......20k euro is dan ook zomaar minimaal op.......Dan is de f20c in nette gebruikte staat idd een hele mooie optie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 30 augustus 2012 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 wat een bedragen voor dat geld zou ik liever een Dart blok kopen http://www.dartheads.com/products/engine-blocks Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.