Ga naar inhoud

Libya rally 2012


Theo v/d Munckhof

Aanbevolen berichten

Gast Jack Poppelaars

Theo dat is lang geleden ,nog altijd aan het ondersteunen voor grof geweld teams.

Zie ik nu nu goed een versnellingbak uit nl, en zo ja is dan de dsg 400 of dsg 600.

Werk je ook al met de nieuwe versnellingpook met rekstrook???

Mooi man dit net iets voor jou lekker klooien met de laptop voor max plezier.

succes jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het was een geslaagde rally... jammer van dag 1 dat de uitgaande as van de bak het begaf. Denk dat deze al een Dakar en NK achter de kiezen had.

@ Jack, De bak is een MPG en op 700 Nm ontworpen. Laat de motor wel netjes vermogen reduceren in de 1ste versn. en R na afstemmen met Drenth maar het blijven wel forse knallen en er wordt vooral in 2 en 3 veel geschakeld. Zou mooi zijn als men een versterkte as kan toepassen bij de revisie. Wat is dat rekstrook verhaal?

de puntenslijper zorgt ervoor dat er slechts 1 waypoint gemist was op dik 2000 km over 7 dagen !

Groeten, Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack Poppelaars

Oeps 70 kg dat is behoorlijk veelheid, maar zit je dan niet aan de grens met de koppel kromme van het motorblok ( lees 62 kg) dan hou je niet veel over.

bij het opbouwen van snelheid kan ik best begrijpen dat de 2 e en 3e versnelling zeggen : en nu is het genoeg geweest.

Vraagje wat is de eind overbrenging (diff) ( TOPSNELHEID ONGEVEER 170 A 180 KM OF MINDER ???)

Rekstrook: deze zit verwerkt in de versnellingspook, Normaal moet je behoorlijk duwen of trekken om de bak opgang te krijgen.

Door de kracht die je op de pook zet kan je dan terug meten doormiddel van deze rekstrook.

Je kan deze gegevens van de rekstrook verwerken in de ECU en als je gebruikt maakt van een automatische koppeling ( na de eerste versnelling)

voordeel de rauwheid is van de tandwielen.

Theo, je kan ook met Pascal Kamperman contact opnemen zie hier zijn gegevens : http://www.k-m-p.nl/home/

Mooi man, ik denk dat je weer voor 10 man plezier heb gehad in de zandbak. En in jan 2013 de grote zandbak in ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bak is aan de grens inderdaad en ik zou het moeten nazoeken maar de 1 en R zijn best wel gereduceerd op advies. Nu voor Libya had ik de restrictor weg gelaten en denk dat we met de motor op zo'n 670 Nm zitten.. maar de bak is daardoor niet stuk gegaan. Dat rekstrook verhaal klinkt wel interesant ofschoon het niet echt nodig moet zijn als de juiste man achter het stuur zit. Hier telt niet iedere seconde maar heel houden en uitrijden. De ECU kan wel iets met dit soort info.

Nu is het is zaak om sponsors te vinden aangezien de hoofdsponsor stopt. De auto en team is wel klaar voor die zandbak (of andere) er ontbreekt echter een of meerdere sponsors. Een andere service truck staat ook op de lijst. Even de panhard steun lassen onderweg was ook wel iets nieuws. 2x zo'n 90 km wasbord weg met 15-20 kmh was toch teveel voor de oude Volvo.

We zullen eens horen wat Drenth zegt. Het was een leuk avontuur en toch bijna 1ste op 5:30 min achterstand.

Groeten, Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...