Ga naar inhoud

Veranderingen aan mijn VM


R.Valckenborgh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Update,

Gisteren na lang zoeken en wikke en wegen een andere motor gekocht.

Een VAG 1.8 T (180PK) en een MT 75 versnellingsbak.

Ik heb er erg veel zin in om deze er in te puzzelen samen met een mede clublid Rob Habets die wilde me daar me helpen.

Ik hou jullie op de hoogt van de vorderingen en/of problemen waar we tegenaan lopen.

Gr Valckje

Link naar reactie
Delen op andere sites

complete set is o.a. via kitcaronderdelen verkrijgbaar idd.

Deze set bestaat uit een pasplaat van versterkt aluminium, een afgedraaid vliegwiel, een nieuwe drukgroep, een op maat gemaakte kopplingsplaat, spacer voor op de drukgroep, alle benodigde bouten en een handleiding. Hiermee kunt u zelf deze set installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jos,

Ja die heb ik gezien, maar als nog iemand iets weet is een tip altijd welkom natuurlijk.

Hetzelfde geld voor eventueel een alu raditeur en/ of intercooler.

Heb ik ook nog nodig.

Alles is welkom.

Gr Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo,

Ff wielekes gemonteerd en neus en dan een fotoke maken.

Wielen weer gedemonteerd voor de ombouw van de motor, anders misschien al meteen beschadigingen en dat willen we natuurlijk niet.

Ook meteen 4 punts gordels gemonteerd.

post-8863-0-39433900-1327354508_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer even een updat,

Het is dan eindelijk zo ver motor is klaar, van wat nieuwe onderdelen voorzien, zoals waterpomp en distributie, bougies en bobines en wat sensoren.

Klepdeksel gepolijst en een en andere gespoten en weer gemonteerd

post-8863-0-91792500-1331066536_thumb.jp

Auto wordt morgen opgehaald en naar Rob gebracht, daar waar de ombouw zal plaats vinden.

Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden van de vorderingen en natuurlijk de probleempjes die we tegen komen.

We hebben zoveel mogen huiswerk gemaakt van te voren, maar jullie weten als geen ander hoe zoiets gaat verlopen :-P:oops::-( .

Gr Valckje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ron,

1 tipje zorg dat de motor goed stevig staat! Die van mij stond ook in een band (leek stevig) maar mijn blokje is ook om gegaan (gelukkig opgevangen door de takel welke erop lag) met als gevolg het halve carter ±2.5 liter weggelopen en over de vloer gelopen.

Groet,

Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de tip,

Maar carter is leeg en als het blokje aan de kant ligt zit er een blokje hout onder zodat deze niet kan omkiepen.

Deze was alleen ff voor de foto.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer update.

Woensdagavond de auto op de trailer en weg gebracht naar Rob.

Vandaag met de bus vol naar Rob gegaan en begonnen met het project.

Motor en versnellingsbak uit gebouwd en motorruimte schoon gemaakt.

Daarna begonnen met nieuwe brandstofslang leggen en de bak is aan gepast zodat de startmotor er in past.

Begonnen met steun maken voor de versnellingbak vast te zetten.

Woensdag wordt er weer verder geknutseld.

Jullie worden op de hoogte gehouden.

post-8863-0-46709400-1331408245_thumb.jppost-8863-0-26043600-1331408227_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update,

Deze week weer wat geknutseld.

Nog wat dingen veranderd en vervangen aan de motor.

Brandstofslangen verder gelegd en vast gezet.

Het gat van de startmotor in de pasplaat iets groter gemaakt zodat de start motor er makkelijker in past en pasplaat op motor geschroefd.

Vliegwiel gemonteerd en koppeling willen monteren, maar bleek niet de goede koppelingsplaat in het set te zitten.

Dus versnellingsbak maar zonder koppeling tegen de motor geschroefd om een eerste keer plaatsen te kunnen proberen.

Nieuwe steun gemaakt voor versnellingspook, omdat de steun die gekocht was via Ebay te breed is voor in de tunnel, maar Rob heeft daar een mooie steun voor gemaakt.

De eertse keer proberen motor te plaatsen ging dus niet omdat we met de turbo net onder een stang door moeten en dat ging dus niet. (jammer maar helaas).

Turbo gedemonteerd en motor voor de tweede keer geplaatst, gaat een stuk beter maar pasplaat is onder eigenlijk net iets te breed, dus motor er weer uit en bak demonteerd en pasplaat mee naar huis genomen om deze aan te passen, wat buiten verwachting redelijk goed gaat.

Heb natuurlijk wat foto's gemaakt zie beneden, verdere udates volgen.

post-8863-0-45676700-1332071364_thumb.jp

post-8863-0-69471300-1332071384_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig,is altijd lastig om alles passend te krijgen, Ben ook benieuwd hoe het straks met het oliefilter komt,die zit straks waarschijnlijk vlak boven een chassis balk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer een update,

Pasplaat aangepast zodat deze onder beter in het chassis past, met docupeerzaag aangepast en met slijptolletije af gewerkt.

Pasplaat weer op motor geschroef en versnellingsbak weer gemonteerd aan de motor.

3e poging om motor te plaatsen en jawel hij past er in , welliswaar zonder turbo. Deze wordt erna er weer opgezet.

Motor mooi uitgelijnd in het chassis en iet tegen de klok in gedraaid zodat we beter weg komen met de turbo, en zo hebben we ook redelijk wat ruimte gecrieerd voor de oliefilter.

Motorsteunen gemaakt gemaakt en mee naar huis genomen om mooi af te werken, want het ook wil natuurlijk ook wat.

Hieronder een paar foto's van de vorderingen.

post-8863-0-05297200-1332690759_thumb.jp

post-8863-0-90778100-1332690777_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...