Ga naar inhoud

Last van uitlaatgassen (stank en hitte)

Mike Heuzen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb bij het rijden in de seven behoorlijk last van de uitlaatgassen. Je ruikt het en ik voel ook echt de hitte van de gassen als ik hem flink open trek. Het eindstuk van mijn demper is vrij kort en komt niet buiten het achterspatbord. Is een langer eindstuk de oplossing?

Ik vind dat overigens niet echt mooi, maar mezelf vergassen is ook niet echt prettig. Ik zag de foto van de auto van Gijs. Daar hebben ze de uitlaat naar achteren gebracht. Heeft iemand dat ooit geprobeerd bij een MK-Indy?

dsc02027g.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst:

kun je het eindstuk van jou demper niet draaien naar beneden, scheel ook al een klein beetje

Geplaatst:

kun je het eindstuk van jou demper niet draaien naar beneden, scheel ook al een klein beetje

Dat heb ik al gedaan en scheelde wel iets, maar ik heb er nog steeds last van. Na het rijden ruikt mijn kleding helemaal naar uitlaatgassen. :-(

Geplaatst:

Ik heb ook eens een tijdje met een seven (Ruiter Ap ) gereden met de uitlaatdemper achter de auto,

Die liep op LPG en je werd gek van de stank.

Door de lucht wervelingen achter trekken de uitlaatgassen naar binnen.

Ik denk dat je met een slimme uitlaatspoiler ofzo het wel (deels) zou kunnen verhelpen.

Het constant inhaleren van die gassen is echt vreselijk ongezond trouwens, erger dan zware shag zeg maar....

Geplaatst:

dan zijn er maar 2 mogelijk heden in mijn ogen

1e uitlaad verlengen a la donkervoort en uilaat naar beneden laten wijzen

2e geen kleren meer aan trekken stinken ze in ieder geval niet meer

(plus 1 bijkoment voordeel je hebt meer bekijks) :cool:

1214748364818052011215225_1.jpg

Geplaatst:

2e geen kleren meer aan trekken stinken ze in ieder geval niet meer

(plus 1 bijkoment voordeel je hebt meer bekijks) :cool:

En het scheelt weer gewicht.

Let wel op dat verschillende Donky's een groot nadeel hebben bij serieus sportief (lees circuit) gebruik.

De uitlaat loopt bij deze modellen door de wielkast voordat hij achter uit komt. Hierdoor wordt de band aan de binnenkant extreem warm.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp is naar achteren brengen dus geen oplossing. De wervelingen achter de auto zorgen dus nog steeds voor gassen in de auto. Hoe is jouw ervaring Gijs? Jouw uitlaat is ook naar achteren gebracht. Heb jij dan ook last van de uitlaatgassen en van de hitte bij de achterband?

Dat zonder kleren rijden zal ik maar niet aan beginnen. :roll: Ik heb liever dat de auto opvalt en niet de bestuurder.......

Ga ik trouwens ook niet winnen van de looks van mijn karretje. Ik mag op de kalender volgend jaar en dat was zonder kleren waarschijnlijk niet gebeurd. :-D

Geplaatst:

Hoi Mike,

0% last van uitlaatgassen.

Bij de RCB is bij de constructie van het chassis rekening gehouden met de uitlaat. Deze loopt dus niet door de wielkas.

Geplaatst:

Deze loopt dus niet door de wielkas.

Bedankt Gijs,

Misschien zie ik het niet goed maar hij loopt toch wel een stukje door de wielkast, maar volgens mij kun je dat ook nog wel isoleren.

Zit hij bij jouw auto niet ook dicht op de tank?

Ik denk dat het bij de MK niet lukt op deze manier. De onderste wishbone zit te laag, daar kan ik niet onder door.

Toch maar eerst proberen om hem te verlengen.

Geplaatst:

Ik heb ook eens een tijdje met een seven (Ruiter Ap ) gereden met de uitlaatdemper achter de auto,

Sorry voor het off-topic, maar ik heb Ap toevallig een paar maanden geleden nog gesproken. Bijna 10 jaar geleden waren (werner en) ik actief in de 1/8 rc onroad race wereld. Daar reed Ap toen ook mee.

We hebben toen menig discussie gehad over de setup van de auto. Hahaha.

Wilde ik ff delen.

Geplaatst:

Hij loopt idd een klein stukje door de wielkas. We hebben dit op het circuit goe in de gaten gehouden en regelmatig de bandentemp aan de binnenkant vergeleken met de rest van de band.

Waar bij mij de uilaat naar binnen gaat, maakt bij een aantal donky's deze een bocht met de wielkas mee. Hij loopt dus lags meer dan de helft van de band.

Geplaatst:

In eerste opzet had ik de uitlaat in het midden aan de achterzijde, inderdaad veel terugslag van uitlaatgassen.

Nu heb ik de uitlaat aan de achterzijde onder het achterspatbord, dat scheelt al een heleboel, minder last dan vorige setup.

Maar af en toe nog wat last van de uitlaatgassen, oplossing iets verlengen met een klein bochtje zodat deze meer naar buiten en naar de weg wijst.

Of zo'n doek tussen de rolbar om wervelwinden buiten te houden.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...