Ga naar inhoud

Hermotoriseren


N.Kuitems

Aanbevolen berichten

Omdat ik graag wat verder vooruit kijk , en natuurlijk ook de tijd wil hebben om naar "koopjes" te speuren , wil ik graag jullie goede raad om de Kent 1700 aan een T9 in mijn Fury over een tijd (lees 1-2 jaar) te vervangen door een andere Ford motor met ongeveer dezelfde PK's ( 121kW volgens kenteken)

Welke motor komt hier het best voor in aanmerking, is een swap naar een andere bak aan te raden , zijn er met mijn datum eerste toelating(1999) nog haken en ogen waar ik op moet letten?

Zowel het aantal cylinders, als de inhoud als de PK's zijn op het kentekenbewijs vermeld.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik graag wat verder vooruit kijk , en natuurlijk ook de tijd wil hebben om naar "koopjes" te speuren , wil ik graag jullie goede raad om de Kent 1700 aan een T9 in mijn Fury over een tijd (lees 1-2 jaar) te vervangen door een andere Ford motor met ongeveer dezelfde PK's ( 121kW volgens kenteken)

Waarom een andere motor? Wil je een modernere? Is de 1700 niet goed meer? ( Wil 'm wel overnemen als je de plannen doorzet. )

Welke motor komt hier het best voor in aanmerking, is een swap naar een andere bak aan te raden , zijn er met mijn datum eerste toelating(1999) nog haken en ogen waar ik op moet letten?

Ik vrees van wel . :cry:

Zowel het aantal cylinders, als de inhoud als de PK's zijn op het kentekenbewijs vermeld.

Dus ben je gebonden aan exact dezelfde gegevens, anders een nieuwe homologatie met alle bijbehorende problemen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je de belgische richtlijnen niet kunt vergelijken met die van nederland.

Omdat ik graag wat verder vooruit kijk , en natuurlijk ook de tijd wil hebben om naar "koopjes" te speuren , wil ik graag jullie goede raad om de Kent 1700 aan een T9 in mijn Fury over een tijd (lees 1-2 jaar) te vervangen door een andere Ford motor met ongeveer dezelfde PK's ( 121kW volgens kenteken)

Lijkt mij geen probleem, als je er bijvoorbeeld een 2.0 ltr zetec in legt kom je niet over je 121 kw heen, anders gewoon te melden bij het RDW.

Welke motor komt hier het best voor in aanmerking, is een swap naar een andere bak aan te raden , zijn er met mijn datum eerste toelating(1999) nog haken en ogen waar ik op moet letten?

Wat Cees ook al zei, hier is genoeg over te vinden, Achter een T9 bak passen veel Ford motoren, dus ik zou een ford kiezen

Wanneer is de auto hier op kenteken gezet, wanneer je een 1700 X-flow hebt kan dit qwa emissie alleen met Injectie en mijn gok is dat jij dat er niet op hebt zitten,

Heb je een vermelding op je kenteken dat je niet aan emissie eisen hoeft te voldoen, dan geeft dit op dit vlak zowieso geen probleem..

Zowel het aantal cylinders, als de inhoud als de PK's zijn op het kentekenbewijs vermeld.

Als jij het bij 4 cilinders houd geen probleem, vermogensstijging boven vermelding op kenteken zoals al gezegd melden bij RDW.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle voertuigen na 98 mag je feitelijk niets aan veranderen volgens de rdw

je moet dan attesten gaan overleggen

wil je een auto van voor die datum aanpassen zijn de regels plotseling veel soepeler

nu nog wel overigins

er staat voor volgend jaar alweer nieuwe regeling aan te komen

dus heb je en ombouw naar meer vermogen of bijv cylinderaantal doe het dan nog dit jaar

het gaat zeer soepel momenteel

als er niet te veel verandersd dan zou ik de fury gewoon omboeuwen

niet laten keuren

is niemand die daar ooit achter zal komen

snap trouwens niet waarom iedreen altijd een andere motor wil dan een crossflow

zijn zo'n leuke en levendige blokejes (als ze niet te veel rocchelen en roken dan :roll: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu er een plaatje bij je naam staat !

Heeft jou fury geen uitzondering op de emissie eisen ?

Staat volgens mij de code eegk9999 op je kenteken :wink:

Dan hoef je qwa emissie in ieder geval niet veel zorgen te maken.

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond heren,

Ik heb die vraag ook gesteld en heb die neer gelegd bij de RDW.

Ik wil namenlijk ook andere motor inbouwen met meer vermogen, maar wel met hetzelfde aantal cilinders.

Op het kentekenbewijs bij mij staat: datum eerste toelating 1993 en 2.0E 2E motor 4 cilinder 77KW.

En dit was hun antwoord.

Geachte heer Valckenborgh,

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Ik heb daarna nog gevraagd of er veranderingen zitten aan te komen.

Ik hou jullie wel op de hoogt als ik een bericht krijg van de RDW.

Gr Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...