Jacco Hofstede Geplaatst: 4 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2011 Na Gisteren een middag toeren met mijn striker.Is mij vermoeden wat ik eerder had dat de motor veel te veel toeren moet draaien om een bepaalde snelheid te halen.De X flow moet 4000 tpm draaien voor 100 kmh.Dat vind ik veel te veel.Dan bestel ik bij Burton toch een pingon en kroon wiel met een 3.54 overbrenging.Maar dat schijnt niet te passen heb ik gehoord.Nu mijn vraag heeft iemand nog een starre achteras liggen van een escort?met de gevraagde overbrenging? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 4 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2011 Kijk eens hierop......... http://www.7rcb.be/7...&st=0&sk=t&sd=aMisschien een idee om met Paul Willems contact op te nemen, of dichterbij voor jouw, Harm Boursma. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 5 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 september 2011 Ik vermoed dat je een 4-bak hebt, ik zou een 5-bak monteren.Een 3.54 is voor de meeste "auto 4 cylinders" al aan de lange kant. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacco Hofstede Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 5 september 2011 Ja ik heb een 4 bak achter de 1300 cross flow.Maar omdat er toch een zingend geluid in de achteras zit en er ook nogal wat ruimte in de overbreging van de as zit.Dacht ik dan kan ik van de winter mooi een andere over brenging monteeren.Wat dus jammerlijk genoeg niet kan.Dan de as maar repareeren en een bak monteeren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 5 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 september 2011 Zou ik doen.Een 3.54 is te lang voor die motor, daar krijg je spijt van.Jankt hij heel erg? Die van mij hoor je ook maar is wel te doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 5 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 september 2011 Jacco,In mijn westfield zit een 1600 CVH en ik had ook een 4 bak.die draaide ook beste veel toeren.Ik heb er nu een Ford type 9 - 5 speed versnellingsbak in zitten.Scheelt ongeveer 900 rpm bij dezelfde snelheid.Bevalt mij prima en scheelt ook nog in brandstof gebruik.Gr. Antonie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacco Hofstede Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 september 2011 Ok dan ga ik een 5 bak monteren .dan komen er meteen nieuwe vragen bij mij naar boven.zijn de afmetingen van een 5 bak anders?ben ik een andere koppeling nodig?komt de bak steun op een andere plaats ?moet ik de cardan as laten veranderen?zit de pook knop op de zelfde plaats? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 7 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 september 2011 Ok dan ga ik een 5 bak monteren .dan komen er meteen nieuwe vragen bij mij naar boven.zijn de afmetingen van een 5 bak anders?ben ik een andere koppeling nodig?komt de bak steun op een andere plaats ?moet ik de cardan as laten veranderen?zit de pook knop op de zelfde plaats?Zie http://www.kitcarclu...aar-type-9-bak/De steun moet naar achter verplaatst worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jos Evers Geplaatst: 7 september 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 september 2011 koppelingsset zal hybride worden.http://www.ebay.co.uk/itm/ford-escort-cortina-type-9-5-speed-crossflow-clutch-kit-/280626855948 oidik heb ergens technische tekeningen met daarin de fysieke afmetingen opgetekend van allerhande Ford bakken, maar ik vindze zo gauw niet. Zie je hoe je ongeveer uitkomt met je pook ook. Wellicht heeft iemand anders ze en kan deze ze hier posten ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.