Ga naar inhoud

... ons nieuws: Vtec Mini en Westfield widebody


Gast Rogier Jansen

Aanbevolen berichten

Gast Rogier Jansen

Samenvatting:

27 uur onderweg geweest, heen met de het vliegtuig, terug oorspronkelijk met de boot, maar is de Eurotunnel geworden. Meer dan 1000km gereden....

Zaterdagochtend om 6.00u vertrokken vanuit Apeldoorn. Alex is naar mij toe gekomen en we zijn netjes weggebracht naar Schiphol voor onze vlucht naar Edingburgh. Alex ging een Westfield widebody ophalen en ik mn Mini Vtec. Stonden beiden in Schotland.

Eenmaal aangekomen, meteen de trein naar Glasgow gepakt waar de verkoper ons op stond te wachten. ooie stad, Glasgow:

mini1.jpg

Deal gesloten en meteen met de Westfield op pad naar de volgende bestemming: Humfries!

mini2.jpg

Alleen zijn we te slaperig en voeren we Edingburgh in op de TomTom en rijden daardoor 30km om. Sjait, het schema is al zo krap, dus dit is niet handig.

mini3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

De regen helpt ook niet echt om tempo te maken, maar het uitziet vanuit de Westfield is wel geweldig. Wat een prachtige kar!

mini4.jpg

Goed, in 10m de Mini gekocht met een halfbakken proefrit. Haast, haast, haast, want het wordt nu wel erg krap. Heel hard kan je niet rijden, want je ziet geen r&k met die regen:

mini5.jpg

Eenaam in Newcastle is het duidelijk, compleet lege haven en iedereen is al pleitte. Na zo'n lange dag snak je naar een maaltijd en een biertje.... Van de meligheid hebben we even een kwartiertje lol getrapt en wat famillie gebeld.

mini6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

mini8.jpg

Goed, genoeg lol, Alex en ik houden niet van stilzitten, dus besloten om maar naar Dover te rijden. Welliswaar 600km rijden, maargoed, daar zijn autos voor gemaakt toch? Enig probleem is dat de TomTom leeg is en beide autos geen sigarettenaansteker hadden. Dus even McGuyver uitgehangen en we hadden laadstroom!!

mini7.jpg

Op naar Dover dan maar.

mini9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

2 uur later ben ik thuis en rol meteen mn bedje in. Net even het monster binnen gezet:

mini13.jpg

mini14.jpg

Zo hangt de Vtec erin...

mini15.jpg

Specs:

Mini Mayfair

Honda Vtec B16A2

Dta standalone ECU met launch control

189Hp

139Nm koppel

Close Ratio gearbox

Rally Watson subframe, rolkooi en uitlaatsysteem

Carbon deurkaarten, dashboard, plastic ramen (vooruit = glas) en fiberglass motorkap, spatborden en kofferklep.

Zou ongeveer 600kg moeten wegen, maar ik denk iets zwaarder.

Ding is echt retesnel. Heb vlakbij Apeldoorn de 1e 4 versnellingen doorlopen met de poot onderin. De versnellingen sluiten zo aan dat je dan constant in de Vtec blijft, tussen de 6000 en 9000 toeren en het is alsof je afgeschoten wordt. Binnekort maar s naar Zandvoort...

Alex, bedankt maar weer voor de leuke trip, beetje jammer van de omweg van 700km, maar achteraf kon ik er wel weer om lachen. Wat balen zeg als je op zo'n leeg terrein van DFDS komt, je snakt naar een biertje, een maaltijd en een bed, maar dan nog ff 1000km voor de boeg hebt.

Naja, we hebben het weer overleefd, weten nu dat we 27 uur wakker kunnen blijven en het spul staat weer in Nederland. Beide auto's meteen goed getest en de test met vlag en wimpel doorstaan! Westfield is ook echt een beauty van een auto, geen straf om daar achteraan de mogen rijden...

Ik heb zin in Lelystad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Wat een waanzinnige trip weer !!!!

1000 km in een Westfield is echt dodelijk voor je trommelvliezen ( war zeg je ? ) De planning was inderdaad een beetje krap, maar het moest kunnen in theorie. Echter de bevestigingsboutjes van de dynamo gooide roet in het eten. We hoorde al een bijgeluidje vlak voor we in Dumfries aankwamen om naar de Mini te gaan kijken en de laatste km maar even heel voorzichtig gedaan. Daar aangekomen kon Rogier naar de Mini gaan kijken ( lees kwijlen !) en ik kon het drama onder de kap van de Westfield bekijken. Van de onderste 2 bevestigingsbouten van de Dynamo was er 1 geheel weg en van de 2e was de moer afgelopen. Tevens was de bovenste bevestigingsrail en spanner geheel doorgebroken ! Het bijgeluid wat we hoorde was de poelie van de dynamo die tegen het chassis kwam. Dat de riem ( en de waterpompaandrijving !) er niet is afgelopen is echt een wonder. Bij verdere inspectie bleek ook de in de buurt gemonteerde remleiding ernstig beschadigd door de ronddraaiende dynamo ! Gelukkig had de bouwer van de Mini een redelijk uitgeruste werkplaats en na enige tijd weer een rijdbare Westfield. Vervolgens in supertempo naar Newcastle waar we een volledig leeg terrein aantroffen :evil: :evil: :evil: De boot gemist !!! De enige overgebleven optie bleef toen Dover ( 550 km !!!!) en vanaf Calais weer 450 terug naar huis. Dus in plaats van biertjes ( in mijn geval Baco's) drinken op de Cruiseferry nu een rit van 1000 km voor de boeg. Dat met 2 auto's waar je maximaal 100 mls met een volle tank kon rijden ( nog nooit ZO VAAK bij een benzinestation gestaan !)

Nu nog een paar uurtjes slaap inhalen en dan gaat het wel weer.

HE JANSEN, VOLGEND WEEKEND MEE NAAR LONDEN ? ( heb nog een Birkin met Blackbird gekocht ! :cool: :cool: :cool: )

:-D :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Jansen gaat vrijdag draaien in Zwollywood en zaterdag BBQen.... Heb nog steeds een suis in mn oren van de herrie. Echt 0,0 geluidsdemping in dat apparaat.... volgende keer maar doppen mee ofzo, whahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Nee, Hull was geen optie meer. Zelfs als we het met de tijd gehaald zouden hebben kun je niet meer boeken. Of alleen tegen extreem hoge kosten !

De motor in de Westfield is een hele dikke 2,1 Vulcan Power Pinto met 45 mm carbs en een dikke nokkenas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...