Ga naar inhoud

de Camper is klaar


Thomas Rouw

Aanbevolen berichten

Hee hallo,

even een projectje tussendoor gedaan naast de Lola, (daarvoor moest even hard gespaard worden namelijk).

heb een wens van Viev in vervulling laten gaan, Toen we ooit eens met de striker op vakantie in franrkijk waren zagen we een crepperie bus rijden in vorm van een citroen HY, toen ze dat ding zag rijden riep ze meteen dat ze die ooit wel eens zou willen hebben als campertje.

Begin mei hebben we na een grondige inspectie besloten dat ze deze dan maar moest kopen, met kapotte motor(3 lekker zuigers), kapotte remmen, verteerde krikpunten, kompleet uitgerotte neus panelen, en ga zo maar door, dikke ellende dus maar verder in cosmetich best goede staat en al voorzien van net camper interieur en luifel en voortent. dus an sich wel een copmpleet ding. voor in totaal €1070 dat ding gekocht en naar apeldoorn laten brengen. en tot gister maar eens aan de klus gegaan. ook electrisch vernieuwd met door Jon Tarry gedoneerde huishoud accu erin etc etc. vorige week de remmen gedaan en weer door de APK gehaald.

specs,

bouwjaar bus 1971

gewicht op kentkenen 2020 kilogram (1500 in het echt)

maximaal toelaatbaar gewicht met aanhanger = 4250KG :wacko:

bouwjaar motor 1964

1600cc 100mm slag x 72mm boring

maximaal toelaatbaar toerental 4400rpm

vermogen 43PK en 105nm koppel

3 versnellingen vooruit

1 versnelling achteruit

topsnelheid +/- 95km per uur :blush:

hier het resultaat.

de reis gaat naar de dordogne maar dat duurt nog ff....

Owh ja ik heb de centjes voor de wielen en banden van de Lola bij elkaar dus beloof plechtig dat ik me nu weer bezig ga houden met ECHTE auto's.

post-5282-081204300 1312532802_thumb.jpg

post-5282-064749900 1312532826_thumb.jpg

post-5282-068417900 1312532947_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thomas,

Geweldig zo'n HY. Ik heb er de nodige kilometers mee gereden in de 70-er jaren. We gebruikten de HY als meetauto en deden metingen langs het spoor in heel Nedeland. De goeje ouwe tijd, toen de werkdruk nog niet zo hoog was, want haast moest niet hebben met een top van 90 Km/u.

De stoelen waren net als in de eend best wel confortabel. Het enige nadeel was dat de carosserie achter je breeder was als het gedeelte in het zichtveld, dus menigeen heeft zich er weleens mee klem gereden.(ook ik)

Veel fijne kilometers gewenst.

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal TOP Thomas!

De HY ziet er fantastisch uit.

We stonden in juni dit jaar op de camperplaats in Charmes, Frankrijk.

Daar stond ook een Nederlandse HY in het rijtje.

Deze had meer bekijks dan alle andere (nieuwe) campers bij elkaar!

Vooral de Fransen waren er gek van.

Heel veel plezier ermee.

Vr.gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thomas,

Geweldig zo'n HY. Ik heb er de nodige kilometers mee gereden in de 70-er jaren. We gebruikten de HY als meetauto en deden metingen langs het spoor in heel Nedeland. De goeje ouwe tijd, toen de werkdruk nog niet zo hoog was, want haast moest niet hebben met een top van 90 Km/u.

De stoelen waren net als in de eend best wel confortabel. Het enige nadeel was dat de carosserie achter je breeder was als het gedeelte in het zichtveld, dus menigeen heeft zich er weleens mee klem gereden.(ook ik)

Veel fijne kilometers gewenst.

Frank

Hoi Frank, stoer man dat je die nog in het wild hebt meegemaakt, stoelen zitten inderdaad prima, maar je kunt niet gek veel harder dan 80km/uur als kruissnelheid halen. Viev heeft inderdaad al ruzie gehad met de breedte ervan (reed bijna de zijkant eruit op een verkeers bord)

inparkeren gaat in het begin ook altijd scheef omdat de voorkant erg taps toeloopt. maarja beetje opletten loont.

Hahaha mooi vergaal. Heb de afgrlopen 3 maanden niets anders gehoord dan: "kutbus dit...kutbus dat..."

Geniet er van in Frankrijk!

is geen woord aan gelogen jansen, wat een hork van een ding om aan te werken.

Die tralies! Is het een boevenwagen geweest?

Veel plezier ermee en vergeet je oordopjes niet.

nee geen boeven wagen, het tralie raampje komt uit een paardewagen HY van de ouders van de vorige eigenaar, hij was jaren later eens voor deze HY op de sloop op zoek naar spullen en kwam daar het wrak van de HY van zijn pa tegen en heeft toen dit ruitje eruitgesloopt en in deze bus geouwd.

ze zijn door justitiele inrichtingen wel als zodanig gebruikt geloof ik, en door de beveiliging bevolking BB en politie.

we zijn dit weekend even weze camperen in het pitoreske dwingeloo en dat beviel prima!

er staat nog een oprij HY te koop op ons vakantie adres in franrijk, als het wat is neem ik hem misschien wel mee, kan de Lola daar straks mooi op.

grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat nog een oprij HY te koop op ons vakantie adres in franrijk, als het wat is neem ik hem misschien wel mee, kan de Lola daar straks mooi op.

grtz Thomas

Ik zie het al helemaal voor me. Wat een fantastische combinatie zou dat zijn. Ik zeg meenemen dat ding en gewoon weer een paar maanden vloeken :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...