Ga naar inhoud

Voor de rc helicopter liefhebbers


Peter van Oosterhout

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n AR Drome moordmachine liggen.

Die ging er een paar maanden geleden vandoor en scheerde op een meter hoog over een picknickveld heen met 4 vlijmscherpe rotors, heb er honderden meters achteraan gerend :patser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het wel bij autotjes...

Tot enkele jaren terug op hoog niveau geraced.

2696.jpg

1/8

3,5cc

2,7PK

4WD

0-100km/h in 1,7s

Topsnelheid afhankelijk van setup 110-125km/h

Bizarre grip door o.a. de schuimbanden en de downforce

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook heel wat jaren ervaring met rc auto's en speedboten gehad, maar die helicopters is toch een ander verhaal.

een jaar of 3 geleden zo'n eerste elektra heli gekocht,wel een aardig model van formaat, maar was totaal niet mee te vliegen.

nu een week of 3 terug nog eens een andere geprobeerd, double horse was de naam.

de eerste accu sessie ging aardig goed, makkelijk hanteerbaar en zonder veel problemen in de lucht gehouden.

de dag erna ging ik met mijn zoontje vol goede moed weer een keer vliegen, maar toen ging het drastich mis.

de heli hing gewoon stil in de lucht, toen hij opeens een ratelend geluid maakte en als een baksteen naar benden viel :wacko:

de rotors totaal naar de knoppen.

vraag me niet waar het door kwam, maar mijn zin om nog meer heli's te kopen is nu wel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Vorig jaar een Chinese heli gebouwd, allemaal net niet goed te krijgen. Testwerk gedaan in de voortuin, maar uiteindelijk nooit lekker mee kunnen vliegen.

Nu een T-rex 500 gekocht. Een van de topmerken en het materiaal is dan ook echt mooi en ding zit superstrak in elkaar. Als het hier niet mee lukt, ligt het écht aan mezelf.... dat ligt het nu dus ook.

Vriend van me kan er het volgende mee:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

En vlieg in mn pauze nog wel eens op de heide, 5m rijden van mn werk. Je moet wat als je een luchtje schept... :mrgreen: D'r zit hier nog een 1350Kv motor op, heb die nu vervangen door een 3200Kv. (KV= Kilo volt, dus 1000 toeren per volt). Ding loopt nu tegen de 100 km per uur aan.

Ben nu met een 2e bezig, stukje groter en compleet bespannen. Daar komt een 4950 Kv op een 60 Ampere regelaar. Die moet de 160 km/h aan gaan tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...