Ga naar inhoud

Advies gebruikte lichte pickup truck


Paul van der Knijff

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een gebruikte pickup truck, niet een al te zware maar wel een werkpaard.

Ook moet hij niet al te duur zijn, ik weet niet hoe lang ik hem hou.

Nu staat er op MP een L200 waarvan ik de eigenaar gesproken heb (de auto heb ik nog niet gezien) volgens hem een eerlijke betrouwbare auto.

Mitsubishi L200

Heeft iemand hier een mening over of weet iemand iets ander te koop wat interessant is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paul,

ik kan de link naar MP niet openen, afgeknepen door de IT-jongens hier op 't bedrijf :wacko: Daarom heb ik er geen idee van hoe oud die L200 is.

Eind jaren negentig heb ikzelf een nieuwe L200 Double Cab gekocht. Een zaligheid om mee te rijden, zeker in vergelijking met de Nissan Patrol die ik voordien had. Die Patrol was met zijn 3.3L zescilinder wel sterker dan de 2.5L L200. Maar het comfort aan boord van de Mitsubischi was STUKKEN beter! Mijn buurman had in die tijd een Toyota Hi-Lux. Ook dat was een rammelkast vergeleken met de L200. Bovendien mocht die Hi-Lux slechts 1500Kg trekken terwijl de L200 2200Kg mocht voortslepen. Enig minpuntje (maar dat hadden al die pick-ups toen) was de grote draaicirkel. Daar had de Patrol (korte versie) dan weer wel een streepje voor.

Behalve een batterij (die op 1,5 jaar kapot ging) heb ik geen enkel probleem gehad. Het ging natuurlijk wel om een nieuw gekochte auto!

Kort samengevat:

- sterk

- komfortabel

- probleemloos

- ruime passagiersruimte

Succes met uw zoektocht!

Greetz,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van voor 86 inderdaad lastig te vinden.

Land Cruisers, Hi Luxen en G-Klassen van voor 86 kosten best een berg meer.

Vaste lasten (Belasting + WA) is zo'n € 110 per maand. Als ik daar een veel duurdere auto (en wellicht rottere) voor moet kopen schiet het ook weer niet echt op.

Daarom wil ik een niet zo'n grote, de latere Hi luxen en King Cabs 4x4 wegen zo maar 1700 kg, deze 1350.

Afschrijving op dit ding gaat ook niet uit de hand lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, voor 86 goedkoop en in goede staat zijn ze lastig te vinden. Een goede G-klasse gaat gauw over de 10k heen. Eind jaren 90 is de keuze groot voor weinig. Deze auto moet je wel goed nakijken en rijden, de eigenaar heeft deze pas 2 jaar in bezit en deze auto heeft maar 72pk.

Ik heb net een hele zoektocht naar een terreinwagen achter de rug :) of ik een goeie keuze heb gemaakt moet ik maar afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, zal wel met de kwaliteit te maken hebben..., of het iedee, zou ook kunnen.

Ik ben van een bouwjaar dat je nog in dienst moest en de laro's daar waren bijna altijd stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...