Ga naar inhoud

Edge Devil kitcar status (Mijn nieuws)


Gast Tim Russell

Aanbevolen berichten

Gast Tim Russell
Test Type: SVA PASSENGER TEST

Vehicle/Trailer:

VIN/Chassis: xxxxXEDGEX27X0004

Axles:

Appointment Date/Time: 03/10/2008 08:00:57

Please make sure the details above are correct and inform VOSA immediately if any amendments need to be made. Failure to do so may result in an incorrect fee being charged and delays at the test station.

* Aanhanger gereserveered

* Boot geboekd

* Overnachting nog te regelen

Dus kom ik 1 Okt naar de kit car avond met de Devil :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 2 weken later...
Gast Tim Russell

Zoals verwacht, niet gehaald de eerste keer, op 8 punten na. Maar die punten val wel mee;

1: Mist lamp niet de juiste E nummer er op, al opgelost, na de keuring helaas.

2:Rechts Koplamp niet goed licht patroon, koplamp verwisseld (moet ff 4 uur rijden naar leverancier!) ga ook de lamp wisselen

3: Benzine cap steek 5mm boven de carrosserie uit, rand moet een ronding van 2.5mm hebben. jaja ga ik oplossen!

4: Steun voor handrem onder de motor bewoog als de handrem is aangetrokken, ok mee eens, kan beter, is snel te oplossen.

5: CO in de uitlaat is te hoog, veel te hoog, moet tunen. Gelukkig is ie als een 89 motor getest dus alleen bij idle.

6: Uitlaat 102db. Dit was wel jammer want ik heb twee uitlaten, rechts is 98 en links 102, maar van het zelfde box. Je mag trouwens maar 101. Toon wij de test deed klonk de motor niet echt perfect, niet stabiel dus dat helpt niet, ook omdat de motor achter in is maakt dat ook wat herrie. Advies was geluid demping achter de motor en de motor ff tunen

7: Aangegeven as gewichten kloppen niet.

8: Gecalculeerd maximaal (gross) gewicht klopt niet

7 en 8 zijn opgelost op basis van een brief van Edge dus ook redelijk simpel.

En dat is het. Ben wel blij mee want ik was bang dat het veel erger zou worden. Morgen rij ik terug naar huis en ga aan de slag met de punten. Ik hoop in November terug te gaan omdat tussen nu en volgende maand ben ik vaak aan cursus en moet ook ff wat salaris verdienen 

Groeten

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de uitlaat zou je gewoon 2 DB killers kunnen maken en die in de eindstukjes kunnen plaatsen, dan hoef je niet de hele demper installatie te gaan veranderen.

CO dat roken we woensdag in Ede al he whahaha

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Russell

@ Wesel-Jan, Ik ben engels, misschien verklart dat een hoop :)

@ Thomas, ik heb nooi zo'n ding gezien. kan je meer informatie leveren?

Tot nu toe heb ik 3 van de punten opgelost. De gewicht, Uitlaat gas en herrie en hand rem steun blijven over. Handrem doe ik vanavond, de gewicht wordt opgelos door een brief van Edge Sportscars en a.s. weekend ga ik met de fuel injectie enz spelen. Dus wordt snel klaar...hoop ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee tim

tis een buisje wat je in het eindtsukje van de demper schuift en daar vast schroeft, je maakt dus de diameter van de uilaat pijp helemaal aan het eind een stukje kleiner en daardoor wordt ie stiller.

het buisje kun je nog voorzien van een aantal gaatjes in de zijkant (dus aan de binnenkant van de demper)

het dempt als een gek maar neemt wel wat vermogen weg, of dat moet psychies zijn doordat de auto minder lawaai maakt :lol:

anyway dit zijn een paar db killers voor in een bike uitlaat, voor een auto zijn ze normaal een stuk korter (ik heb er een van +/- 10cm voor de standaard RAW striker demper)

dB-eaters-gr.jpg

je kunt ze heel makkelijk zelf maken.

schijfje metaal wat net in de demper past, gat erin boren met de maat van de buis die je gebruikt. 2 moertjes op het schijfje lassen, en 2 gaatjes boren in je uitlaat zodat je het schijfje in je uitlaatdemper kunt zetten. daarna het pijpje in dat gat lassen, paar gaatjes erin en KLAAR. uiteinde in de demper gewoon open laten anders lever je erg veel vermogen in

naar eigen inzicht kan de db killer er ook weer worden uitgeschroefd voor later gebruik 8) de mijne klinkt namelijk een beetje als een natte Fart! :shock:

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Tim,

Onderstaande silencers kwam ik tijdens het surfen nog tegen. Wellicht heb je er wat aan. Zoals Thomas al schreef is dit makkelijk na te maken.

silencersnp2.th.pngthpix.gif

Suc6 met de herkeuring.

Groet,

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Russell

Was bij CBS net naar de keuring, helaas passen ze niet in. Ik heb contact nu met iemand die DB killers voor motoren maakt en ik heb hem gevraagd als hij twee op maat voor mij zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Tim Russell

Ik heb twee schitterend uitlaat dempers zelf gemaakt. Ga ik een keer op een woensdag avond laten zien. Wij kan het niet bij mij thuis meten maar het is merkbaar stiller, bij idle klinkt het wel als een

natte Fart!
mar boven de 2k toren klinkt het wel mooier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...