Gast Tim Russell Geplaatst: 23 september 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 september 2008 Test Type: SVA PASSENGER TESTVehicle/Trailer: VIN/Chassis: xxxxXEDGEX27X0004Axles:Appointment Date/Time: 03/10/2008 08:00:57Please make sure the details above are correct and inform VOSA immediately if any amendments need to be made. Failure to do so may result in an incorrect fee being charged and delays at the test station.* Aanhanger gereserveered* Boot geboekd* Overnachting nog te regelenDus kom ik 1 Okt naar de kit car avond met de Devil Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 23 september 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 september 2008 mooi tim zien we je wel in ede. mischa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 23 september 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 september 2008 Vergeet je gereedschap niet mee te nemen naar de keuring Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 23 september 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 september 2008 tim sterkte in engeland Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 oktober 2008 Zoals verwacht, niet gehaald de eerste keer, op 8 punten na. Maar die punten val wel mee;1: Mist lamp niet de juiste E nummer er op, al opgelost, na de keuring helaas.2:Rechts Koplamp niet goed licht patroon, koplamp verwisseld (moet ff 4 uur rijden naar leverancier!) ga ook de lamp wisselen3: Benzine cap steek 5mm boven de carrosserie uit, rand moet een ronding van 2.5mm hebben. jaja ga ik oplossen!4: Steun voor handrem onder de motor bewoog als de handrem is aangetrokken, ok mee eens, kan beter, is snel te oplossen.5: CO in de uitlaat is te hoog, veel te hoog, moet tunen. Gelukkig is ie als een 89 motor getest dus alleen bij idle.6: Uitlaat 102db. Dit was wel jammer want ik heb twee uitlaten, rechts is 98 en links 102, maar van het zelfde box. Je mag trouwens maar 101. Toon wij de test deed klonk de motor niet echt perfect, niet stabiel dus dat helpt niet, ook omdat de motor achter in is maakt dat ook wat herrie. Advies was geluid demping achter de motor en de motor ff tunen7: Aangegeven as gewichten kloppen niet. 8: Gecalculeerd maximaal (gross) gewicht klopt niet7 en 8 zijn opgelost op basis van een brief van Edge dus ook redelijk simpel.En dat is het. Ben wel blij mee want ik was bang dat het veel erger zou worden. Morgen rij ik terug naar huis en ga aan de slag met de punten. Ik hoop in November terug te gaan omdat tussen nu en volgende maand ben ik vaak aan cursus en moet ook ff wat salaris verdienen GroetenTim Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 oktober 2008 jammer maar ze vinden altijd wat.succes er mee tim. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 oktober 2008 voor de uitlaat zou je gewoon 2 DB killers kunnen maken en die in de eindstukjes kunnen plaatsen, dan hoef je niet de hele demper installatie te gaan veranderen.CO dat roken we woensdag in Ede al he whahahaGrtz Thomas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 oktober 2008 jammer!maar nu heb je wel 8 op te lossen punten voor de herkeuring Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Wessel-Jan Fijnvandraat Geplaatst: 5 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 oktober 2008 Succes met die punten!Heb je zelf de SVA kunnen doen? Hoe heb je dat gedaan met adres ed? Of heb je iemand in de UK die je heeft geholpen?GroetWJ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 6 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 oktober 2008 @ Wesel-Jan, Ik ben engels, misschien verklart dat een hoop @ Thomas, ik heb nooi zo'n ding gezien. kan je meer informatie leveren?Tot nu toe heb ik 3 van de punten opgelost. De gewicht, Uitlaat gas en herrie en hand rem steun blijven over. Handrem doe ik vanavond, de gewicht wordt opgelos door een brief van Edge Sportscars en a.s. weekend ga ik met de fuel injectie enz spelen. Dus wordt snel klaar...hoop ik! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 6 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 oktober 2008 Hee tim tis een buisje wat je in het eindtsukje van de demper schuift en daar vast schroeft, je maakt dus de diameter van de uilaat pijp helemaal aan het eind een stukje kleiner en daardoor wordt ie stiller. het buisje kun je nog voorzien van een aantal gaatjes in de zijkant (dus aan de binnenkant van de demper) het dempt als een gek maar neemt wel wat vermogen weg, of dat moet psychies zijn doordat de auto minder lawaai maakt anyway dit zijn een paar db killers voor in een bike uitlaat, voor een auto zijn ze normaal een stuk korter (ik heb er een van +/- 10cm voor de standaard RAW striker demper)je kunt ze heel makkelijk zelf maken.schijfje metaal wat net in de demper past, gat erin boren met de maat van de buis die je gebruikt. 2 moertjes op het schijfje lassen, en 2 gaatjes boren in je uitlaat zodat je het schijfje in je uitlaatdemper kunt zetten. daarna het pijpje in dat gat lassen, paar gaatjes erin en KLAAR. uiteinde in de demper gewoon open laten anders lever je erg veel vermogen innaar eigen inzicht kan de db killer er ook weer worden uitgeschroefd voor later gebruik de mijne klinkt namelijk een beetje als een natte Fart! Grtz Thomas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Schipper Geplaatst: 7 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 oktober 2008 De twee eindpijpjes van een Kever dempen ook goed, kun je in je eigen eindpijpen schuiven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 7 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 oktober 2008 Thomas, Rob bedankt.Ik ga het verder uitzoeken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2008 Her-test 14-11-08 @ 08:00.... alles behalve geluid opgelost, daar ben ik nog mee bezig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HarryTellegen Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2008 Hallo Tim,Onderstaande silencers kwam ik tijdens het surfen nog tegen. Wellicht heb je er wat aan. Zoals Thomas al schreef is dit makkelijk na te maken.Suc6 met de herkeuring.Groet,Harry Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Roel Meeuwissen Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2008 alles is zelf te maken....bij CBS 12 pond Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2008 Was bij CBS net naar de keuring, helaas passen ze niet in. Ik heb contact nu met iemand die DB killers voor motoren maakt en ik heb hem gevraagd als hij twee op maat voor mij zou maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 9 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2008 Ik heb twee schitterend uitlaat dempers zelf gemaakt. Ga ik een keer op een woensdag avond laten zien. Wij kan het niet bij mij thuis meten maar het is merkbaar stiller, bij idle klinkt het wel als een natte Fart! mar boven de 2k toren klinkt het wel mooier. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 13 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 november 2008 succes morgen met de herkeuring Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 13 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 november 2008 Bedankt!Zit nu in een hotel en ga morgen rijden naar de keuring toe, verzekering en alles is geregld dus wordt heeeeeel erg spannand! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 13 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 november 2008 succes morgen timik zal voor je duimen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 14 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 november 2008 Goodluck! Moet goed gaan toch... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 14 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 november 2008 succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rick de Zwart Geplaatst: 14 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 november 2008 Succes! Een voordeel, ze testen alleen de afkeurpunten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 14 november 2008 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 november 2008 GEHAALD !Uitlaat was 96/99db en de rest klopt perfect!Ikke blij, en nu schoon maken voor de show. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.