Ga naar inhoud

Waterstof


B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

Bas,

heb je dit zelf gemeten of heb je de plaatjes van internet afgehaald.

Als het van internet afkomt is dit mijn conclusie:

Bij de eerste meting is lambda slecht ,brandstof systeem slecht afgesteld

Bij de tweede meeting is Lambda goed ,brandstof systeem goed afgesteld

Als je het zelf hebt gemeten, dan kun je zelf toelichten wat je precies gedaan hebt.

Frank, dit plaatje komt van internet, de gunstige lambda verandering komt vnl door de co uitstoot verlaging. Ik heb nog geen GEET systeem draaien hier.

Ik heb het waterstof electrolyse systeem nu draaien in mn diesel oprijwagen met een droge cel met 16 platen rvs 316L en zal binnenkort een roetmeting doen met de waterstof aan en afgekoppeld.

Walter , welk lijstje bedoel je?

Thomas, Bedini is interessant voorbeeld, de Lutec motor in Australie is ook een leuke.

onderstaand artikel is een zeer interessante uiteenzetting. Lees de uitleg van Tom bearden, Professor Claus Turtur

essentie van het verhaal om in thermen van Zero point energy te blijven

"The electric field (the airflow in our fandoor analogy) is on the one hand powered by the vacuum and on the other hand it powers the vacuum. So, at least part of the energy in space / the vacuum, referred to with names as "Zero Point Energy" (ZPE), virtual particle flux, the Dirac sea, Orgone, etc. is not only fueled by the electric field, it is continuously converted back into an electric field by each and every charged particle in the universe, which makes the electric field a source of energy. The implications of that are staggering. It means that the law of conservation of energy does not apply to electrical systems, because they are not isolated. After all, Turtur shows without a shadow of a doubt that energy is being extracted from the active vacuum by each and every charged particle and thus every electrical system in existence in the Universe. "

Tesla beweerde dit ook al en heeft toch wat leuke proeven gedaan die dit bewijzen al werden zn towers met de grond gelijk gemaakt vanuit economisch belang dit niet bekend te maken.........

Het is een lang verhaal maar met wat basiskennis natuurkunde goed te begrijpen.

http://peswiki.com/index.php/Article:Free_Electric_Energy_in_Theory_and_Practice

lees ook eens het experiment van Muller met een Kromrey en een Brandt-Tesla converter

http://www.tuks.nl/pdf/Reference_Material/MUELLER_EXPERIMENTS_KROMREY_BRANDT_TESLA_BEDINI.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

jij had een lijstje met een selectie van goede en slechte dry cellen.

Welke heb je nu draaien?

Ik heb ook zin om er 1 aantesluiten / te kopen / te maken.

Rij dagelijks 110Km dus kan er snel feedback op geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij had een lijstje met een selectie van goede en slechte dry cellen.

Welke heb je nu draaien?

Ik heb ook zin om er 1 aantesluiten / te kopen / te maken.

Rij dagelijks 110Km dus kan er snel feedback op geven.

ik heb nu die van maxxlube, 16 platen droge cell.

Heb in de usa ook goedkopere kits gevonden en in tsjechie en portugal.

Wellicht handig dat we ieder een andere set gaan testen ofzo.

Zelf knutselen zou ik niet doen gezien de tijd die het kost en het geneuzel.

Ik mail je nog wel even leveranciers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk erover als een mijnbouw project.

in de grond zit een stof die heel veel energy bevat (steenkool bvb) het is niet zo dat als je dit steenkool wilt gaan delven 'zelfs niet op 1km+ diepte' dat dit meer energie kost dan dat het verbranden van de steenkool oplevert. dus het principe is hetzelfde.

grtz Thomas

dit klopt niet altijd er wordt hier in het noorden weer naar olie geboord maar dat kost meer energie dan de olie oplevert raar maar waar :blink:

Verder was er deze week de aflevering van Mythbusters op met waterstof. leuk om de zien dat een oudere auto zonder aanpassingen op waterstof kan lopen (of dat lang goed gaat weet ik niet) :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb inmiddels de waterstofgenerator (16 droge celplaten generator) 4100km getest in een dieselauto en boek 15% winst op mn brandstofverbruik.(van 1:8.7 naar 1:10,1) Over ca 7 volle tanks gemeten bij redelijke identieke ritten en elke keer aftanken tot de rand.

Ik genereer ca 0,6 liter h2 en o2 gas per minuut op een amperage tussen 11 en 13AMp. Katalysator is Kalium hydroxide (KOH)

Hogere opbrenst is nog mogelijk maar het reformer principe werkt bij een diesel niet meer bij al te hoge gas opbrengst. Dan moet je op 60ampere 5 liter per minuut gaan genereren en volledig op H2 rijden

Gepulseerde electrolyse werkt overigens nog efficienter maar dat heb ik nog niet.

Nogmaals, het is geen perpetuum mobile. Het kost je ca ca 140watt stroom , vergelijkbaar met 3 koplampen zeg maar, maar de verbranding loopt dermate efficienter dat je toch 15 tot 18% zuiniger kunt lopen met een diesel en nog zuiniger met benzine.

Uitlaatgassen worden ook stukken schoner evenals de verbrandingsruimte(heb ik niet getest, geen zin mn cyl.kop te demonteren), ga nu op een benzinemotor testen, daar is het rendement nog groter dan bij een diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bob Hagendijk

Ik volg deze discussie niet op de voet, maar kwam dit tegen:

Den Haag/Delft - Dinsdag hebben studenten van de TU Delft op de Prinses Beatrixlaan in Den Haag het internationale FIA snelheidsrecord voor lichtgewicht brandstofcelauto’s op de 1/8e mijl verbroken. Dit meldt de TU Delft dinsdag.20110816_4370760.jpg

Foto: TU Delft

Het staande record op deze ruim 200 meter lange baan, stammend uit 2008, was 11,591 seconden. Onder toezicht van de KNAF vlagde minister Verhagen de Delftenaren af na een tijd van 10,450 seconden. Voordat het record ook officieel de boeken in gaat, moet de FIA het rapport van de KNAF formeel bevestigen.

Forze

Forze is het waterstof raceteam van de TU Delft. Elke jaar maakt dit team, bestaande uit meer dan 50 studenten, een racevoertuig met een waterstofbrandstofcel. Zolang de waterstof op een groene manier is opgewekt, is de uitstoot van de racewagen uitsluitend zuiver water.

Ze racen ermee in de formula student, een race voor studenten van over de hele wereld, waarbij een aparte klasse in opgericht voor dit soort autos'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Lennard,

dit is via een brandstof cel daar auto fabrikanten al jaren mee bezig.

Probleem is hier de nog steeds de productie van waterstof en de opslag (700Bar). En de efficentie van het brandstof cel concept, maar zo te zien lijken ze het laatste al beter onder de knie hebben.

Een brandstof cel zet via een chemisch proces waterstof om in elektriciteit, er komt geen verbranding aan te pas.

Groet

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om terug te komen op het waterstof / HHO projekt

Ik heb de amperage wat opgevoerd naar 19ampere om meer waterstof te generen.

De (diesel) auto gaat dan nog duurder lopen dan hij standaard al deed.

Het is dus vrij kritisch om de amperage door de cel rond de 12-14 ampere te houden om 15-18% voordeel te halen uit je brandstofverbruik..

Tot nu toe heb ik enkel brute force (permanente elektrolyse) toegepast door constante spanning op de generator te zetten maar ik ga nu experimenteren met een pWM (pulsemodulator). Ik heb gelezen dat je dan met veel kleinere amperages een hogere h2 opbrengst krijgt en dat scheelt oa warmteontwikkeling en geeft nog iets beter rendement al is het behoud van de cellen een van de grootste redenen om dat te doen.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...