Ga naar inhoud

EV project, wie?


Theo v/d Munckhof

Aanbevolen berichten

Is er hier iemand met een EV project aan de gang?

Wil voor mezelf de voors en tegens uitzetten voor een mogelijk EV project. Maar moet me eerst eens wat beter inwerken in de materie. Zou het wel interesant vinden om eens zo'n project te bekijken en wat door te spreken.

Groeten, Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier iemand met een EV project aan de gang?

Wil voor mezelf de voors en tegens uitzetten voor een mogelijk EV project. Maar moet me eerst eens wat beter inwerken in de materie. Zou het wel interesant vinden om eens zo'n project te bekijken en wat door te spreken.

Groeten, Theo

Jan heeft een warp 9inch gekocht dus zal wel gaan beginnen, een goede bekende van je gaat zn murena hybride maken en Luc heeft ook een elektrische Indy gebouwd met Siemensmotor die reeds op kenteken staat.

Als je Antonie kan overtuigen van de haalbaarheid wordt zijn Rocket ook elektrisch.

Ik ben met teveel bezig om nu een EV neer te zetten maar volg het wel en wil ook wel investeren..

Barriere voor veel mensen is toch de investering in de verschillende componenten en de accu's.

Bovendien zijn de eisen voor de toelating van EV's en omgebouwde auto's naar EV bij de RDW verscherpt op het gebied van veiligheid/constructie, ontstoring/isolatie en dergelijke en niemand weet precies hoe dat in de praktijk gekeurd wordt.

Aktieradius is bij kitcars niet zo'n punt als bij "burgerauto's". Die gebruikers willen niet om de 150km 6 uur moeten wachten voor de accu's vol zijn om weer thuis te komen.....

Het EV gebeuren leent zich wel voor de hobby, lees kitcar-, wereld dus er zullen snel meerderen volgen. De performance van zo'n 9 inch warp is al heel leuk en geen dure motor maar er zijn betere/krachtigere alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens gaan buurten bij de Murnea gast binnenkort, ben er al veel te lang niet meer geweest. Eerst orienteren en heb ook nog teveel projecten maar altijd goed om verder te kijken. Lijkt me wel leuk electrisch, actie radius en comfort heb ik niet nodig wel acceleratie!

Groeten, Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch maar weer een EV meeting doen dan binnenkort? Kan weer hier.

We hebben al een aanzet gemaakt maar de betrokkenen en ik hadden weinig tijd en dus weer uitgesteld. PM maar even

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag even wat input van mensen die willen helpen invulling aan de dag te geven. Ik zal Salem ook weer vragen en wat mensen van de vorige keer, misschien wil luc ook komen met de indy.

Ben zelf (onder voorbehoud) bezig met aanschaf van een kitcar met Warp9 inch en wil een waterstof demo geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zeker interesant. Zou mooi zijn als er weer een meeting ofzo georganiseerd kan worden.

Hou het in de gaten. Zal een kennis van me ook eens bellen of het voor hen wat is. Werkt bij E-Wolf in Duitsland.

Groeten, Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn input is het verschaffen van ruimte, koffie en dergelijke en kan hier inmiddels een waterstof elektrolyse systeem demonstreren.

Verdere input welkom, heb ook Luc al gevraagd met de EV Indy. Datum volgt nog, ben in elk geval te druk met de zaak en vakantie tot half september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Allemaal,

Ik heb een Warp 9 voor in mijn MK en ben nu heel druk om een Landrover uit 1967 ook uit te rusten met een Warp 9 erg spannend allemaal. Helaas laten de controllers wat lang op zich wachten.

Mensen die geïnteresseerd zijn kunnen een kijkje nemen op http://www.zonderbenzine.com/p-15519/landrover daar staan wat foto's op hoe wij dit doen.

Als er nog een EV meeting komt dan zou ik graag van de partij zijn.

Met vriendelijke groeten,

Jan van Brecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Gast Alex van Zanten

Even oud topic omhoog schoppen, maar voor degene die het leuk vinden te weten de LiFePo4 accu's zijn al weer verbeterd, zijn nu LiFeYPo4 accu's, Dus enkel een beetje meer Y in het product :P niet veel anders echter deze kunnen veel beter tegen koude temperaturen. prestaties blijven zelfs bij nederlandse winters bijna gelijk. Dus je kan dan voortaan ook je EV in de winter goed gebruiken.

Persoonlijk is zo een accu pakket en motor nog boven mijn budget. Maar ze worden steeds goedkoper dus gaat goede kant uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die interesse hebben in een info over elektrisch rijden/koffiedrink middagje?

Ik ben, voor degene die dat niet weten, bezig (nog steeds) met het bouwen van een elektrische 7, we willen graag nog een keer een dagje gezellig bij elkaar plannen om eens over auto's, stroom en andere dingen te praten.

Laat mij even weten via www.zonderbenzine.com of via jan@jx4.nl of je zin hebt. als er een beetje animo is gaan we een dagje plannen.

Groeten Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...