Antonie Vonk Geplaatst: 13 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 mei 2011 Heren technici,Ik heb een probleempje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.Ik heb een nieuwe VDO snelheidsmeter gekocht met sensor en magneetje.Sensor heeft 3 draaden een plus, min en puls draad.Alles is ingebouwd en de wijzer blijft op 0 staan.Ik zie op de sensor aan het ledje dat er pulzen worden gegenereerd.Als ik de auto stil zet terwijl het magneetje recht onder de sensor zit zie ik het ledje brand en meet ik op de aansluiting van de meter ca. 12volt. Dus er komen pulzen op de meter.Des al niet te min geen uitslag van de naald.Op het moment dat ik een los draadje op de meter zet waar de pulsdraad van de sensor hoort en deze snel op/langs een 12 volt punt haal dan slaat de meter wel uit. Wat is hier aan de hand of wat doe ik verkeerdGr. Antonie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 13 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 mei 2011 De auto in zijn eerste versnelling zetten, de koppeling langzaam op laten komen en een beetje gas bijgeven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 13 mei 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 mei 2011 Jajaja,Ik had em kenne verwachten. LOLBij deze nog even een aanvulling Ik heb gereden zelfs in z'n twee en ietsjes meer als een beetje gas gegeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 13 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 mei 2011 Sorry....Kon het niet laten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 14 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Die VDO op mijn auto werkt met 4 magneten... misschien is 1 te weinig?!? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny van Rij Geplaatst: 14 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Ik heb met mijn Smiths teller in het begin ook een probleem gehad. Bij mij zat het in de massa. De massa van het frame (westfield) was niet goed.Ik heb een massadraad moeten trekken naar het tellerhuis. Waar heb je de sensor zitten ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peter Potters Geplaatst: 14 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Heb je het aantal pulsen per km goed ingesteld?Vooraleer de snelheidsmeter correct werkt moet je dat eerst instellen. Het is mogelijk dat dit getal veel te hoog staat, waardoor het lijkt dat de auto heel traag rijdt.m.vr.gr.Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Probleem gevonden.Ik dacht, en dat was al fout 1, dat ik ergens gelezen had dat de teller vanaf fabriek op 6000 pulsen per mile was ingesteld dus ergens rond 3750 pulsen per KM.Ik had wat grof zitten rekenen en kwam tot de coclusie dat dit eigenlijk redelijk goed zou moeten zijn en dan later ff meten wat de afwijking zou zijn en dan wat bijstellen.Ik gisteravond om 00:45 uur toch ff checken.Staat dat kreng op 112340. :wacko: Ik had ook ergens gelezen dat onder de 4km/h hij niets aangeeft.Met deze setting had ik dus Ruim 120 km/h moeten rijden voordat de naald ook maar iets uit de hoek had gekomen.Gaat net niet lukken bij mij in de straat.Gijs je had dus een beetje gelijk. Iets meer gas geven.Peter. Jij had het helemaal correct. Punt voor peter dus.Gr. Antonie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 14 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Hahahahagrappig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 14 mei 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 mei 2011 Of toch heel veel magneetjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
John Schouenberg Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Hallo kitcar vrienden,Na het lezen van deze topic heb ik de volgende vraag.Ik heb een westfield megabusa, met het hayabusa motorfietsblok.Nou heb ik ook een VDO snelheidsmeter, en het probleem is dat de meter het de laatste tijd bijna niet meer doet,of hij slaat uit maar geen een verkeerde snelheid aan.Ze hebben mij verteld dat waarschijnlijk de sensor is los getrild en dat die vervolgens niet reageert op de magneetjes op de aandrijfas.Kan mij iemand vertellen waar deze sensor precies zit, ik heb hem namelijk niet kunnen vinden.Of is het mogelijk dat het signaal op een andere manier wordt doorgegeven.Ik hoor graag van jullie.Gr, John Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Engels Geplaatst: 26 augustus 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Hallo kitcar vrienden,Na het lezen van deze topic heb ik de volgende vraag.Ik heb een westfield megabusa, met het hayabusa motorfietsblok.Nou heb ik ook een VDO snelheidsmeter, en het probleem is dat de meter het de laatste tijd bijna niet meer doet,of hij slaat uit maar geen een verkeerde snelheid aan.Ze hebben mij verteld dat waarschijnlijk de sensor is los getrild en dat die vervolgens niet reageert op de magneetjes op de aandrijfas.Kan mij iemand vertellen waar deze sensor precies zit, ik heb hem namelijk niet kunnen vinden.Of is het mogelijk dat het signaal op een andere manier wordt doorgegeven.Ik hoor graag van jullie.Gr, JohnIk zou verwachten op de aan drijf assen, ik hen de sensor op de koppeling van de cardanas en het differentieel zitten.Het probleem van soms te weinig of niet aan geven heb ik ook gehad, bij mij was het een los contact in de stekker op de sensor. De vraag is of jij die stekker ook hebt, maar het zal waarschijnlijk wel een los contact zijnGroetFrank Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Antonie Vonk Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 John,Ik heb later ook een dergelijk probleem gehad.Dat de sensor is losgetrilt is zeker een mogelijke oorzaak.De plaats van de sensor kan op verwchillende plaatsen zitten.Dit kan op het kardan as zijn of wat ook nog wel eens het geval is op een voorwiel.Ik had boven de 80 km/h sterke fluctuaties in de metingen met de sensor en magneetje op/bij het kardan net achter de versnellingsbak.Nu heb ik hem nu op het voorwiel zitten en de sensor "telt" de wielbouten.Suc6 met zoeken.Gr. Antonie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francesco De Stefano Geplaatst: 27 augustus 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 augustus 2011 Peter heeft helemaal gelijk. Je kunt al rijdende je km teller calibreren met bijvoorbeeld je TomTom. Kwestie van het juiste aantal pulsen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Villhaber Geplaatst: 27 augustus 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 augustus 2011 Hoi mensen,Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die niet weten hoe je het aantal pulsen per kilometer moet instellen, of hoe je de snelheidsmeter moet ijken.Op zich niet zo moeilijk, maar je moet het weten, dus hier een link naar de handleiding.http://www.egauges.com/pdf/vdo/0-515-012-051.pdfgroetjes Frank Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.