Ga naar inhoud

Gezocht Ifor Williams CT115


Cees Snel

Aanbevolen berichten

zonder kenteken kost het je ca 250 euro, dat is dus altijd met engelse trailers.

na 2004 ofzo wordt lastig met engelse trailers overigens ivm extra eisen aan ik meen de assen en koppeling.

Een engelse trailer hoef je niet op kenteken te zetten overigens en kan je met witte plaat voeren, zie topic:

als je hulp nodig hebt met transport laat maar even weten, dan kunnen we de kosten delen aangezien ik nog eea uit de UK over krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt waarschijnlijk een nieuwe, de CT136. Goed voor een auto tot 1000kg.

Het verschil tussen een tweedehands en nieuw is erg klein en uit de UK halen met kenteken- en reiskosten is dan ook minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn camper aan iemand verkocht die ifor williams verkoopt in nederland

hij zet ze ook correct op kenteken

moet ff zoeken wie dat ook al weer was

in ieder geval wel een geschikte kerel

misschien dat bauke hem tegen het lijf loopt want ze doen met een toyota(met mijn oude camper )mee aan 4x4 evenementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar even weten Harm.

Er zijn zo'n 5 off. dealers in NL. Ik heb nu contact met trailer*trading. Levering duurt 6 weken.

De oude zelfbouwtrailer is rem en veer van de kop kapot. Als je plotseling remt dreunt de hele handel tegen de auto aan. De bout van de kop is al twee keer afgebroken. Tijd voor iets goeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees,

Ik lift even met je bevindingen mee.

Ik ben me ook aan het oriënteren voor de aanschaf van een trailer.

Zou de trailer ook graag voor motoren transport gebruiken.

Ik twijfel nog wel tussen een enkel of dubbelasser.

Heb trouwens ook op mijn lijstje een Humbaur Imola staan...

Wensen genoeg, nu nog het prijskaartje...

Vr.gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hoi Gijs,

Maar mijn auto mag maar 1200 trekken en de westfield weegt 760 kg . 580 + 760 = 1350 en ik ga geen risico nemen ivm met ongeval.

Heb mijn trekauto al verkocht, dus mijn trailer gaat ook weg.

grt..gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gijs,

Maar mijn auto mag maar 1200 trekken en de westfield weegt 760 kg . 580 + 760 = 1350 en ik ga geen risico nemen ivm met ongeval.

Heb mijn trekauto al verkocht, dus mijn trailer gaat ook weg.

grt..gerard

Volgens mij maak je nog een foutje qua berekening.

Als ik je advertentie lees heeft je aanhanger een gewicht van 580 kg en een maximum te laden massa van 1420 kg.

Dat betekend dat je een totale massa van 2000 kg hebt.

Je ging geen 150 kg er overheen maar 700 kg

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerard,

Dit is een stukje uit jou advertentie van je trailer

Deze Traitel is een dubbelasser merk Eduard van 2004 en is weinig gebruikt ( schatting nog geen 5000 km )

Heeft altijd binnen gestaan. Kun je ook wel zien, zo mooi ziet hij er nog uit.

Gewicht is 580kg Max. laadvermogen 1420 kg

Tel de twee rode gewichten eens bij elkaar op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Alex :-D

Dat probeerde ik ook uit te leggen

Het is trouwens geen 700 kg maar 800 kg

2000 - 1200 lastig hoor rekenen

Klein reken foutje :wink:

Ow en ook al heb je BE, je auto mocht het toch al niet trekken

Gerard, je bent niet de enige, dr zijn heel veel mensen die hier de fout mee in gaan.

Wanneer het een tandem asser is ga ik er al snel van uit dat je hier een grote auto voor moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens ik ga niet over deze questie meer in discussie.

Mijn Caterham woog 620 kg mijn trailer 580 totaal 1200 kg. met mijn BE rijbewijs mag ik tot 3500 kg gezamelijk gewicht trekken.

Het trekkende voertuig moet het wel mogen natuurlijk. Lees het nu maar eens duidelijk na over BE rijbewijs.

Ben zelfs eens aangehouden door de politie met de Caterham en alles was in orde.... Punt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het rijbewijs geldt wat Bas zegt, dan tellen de maximaal toelaatbare gewichten. Dan kan die combo dus niet met enkel rijbewijs B

Als je BE hebt geldt zoals Gerard zegt,geldt het daadwerkelijk totaalgewicht van de getrokken combinatie en die mag ook 3500kg overschrijden als je auto maar de daadwerkelijke last mag trekken.

dus met de caterham 620+580 =1200 kg mocht dat wel met max 1200kg trekgewicht van de auto

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...