Ga naar inhoud

Ruilen tegen die bestelbus?


Peter Geelhoed

Aanbevolen berichten

dat was bijna je neus aan poeier peter

met deze temp en wegdekcondities heb je met een licht autotje idd minde wegligging

en van je gas af gaan als hij uitbreekt is net de verkeerde reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

sow, da's schrikken. Maar valt die echt niet te corrigeren? Ik ben dit weekend ook stukje rijden geweest en verschillende keren dwars door vochtige plakken en teveel rechter pedaal combinaties maar geen enkele keer breekt hij zo uit dat het niet controleerbaar is. Of is dat typisch striker gedrag?

Meest vervelende van dit weekend was dat mijn rechter hand elke keer stijf bevroren was :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en van je gas af gaan als hij uitbreekt is net de verkeerde reactie

Hij brak pas uit toen het gas eraf ging natuurlijk. zo hard dat het poweroversteer was ging het allemaal niet.

Beet wel rap en corrigeren was er (voor mij) niet meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst maar een goed banden monteren ( iedereen rijd jaren lang met de zelfde banden) ook een met thomas mee gemaak ik in de kever met 35 pk heb hem ingehaald de snelweg op :blush: hij was ook gespind.

groeten bauke

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst maar een goed banden monteren ( iedereen rijd jaren lang met de zelfde banden)

Zit in de planning. De Toyo T1S zitten er nu 5 jaar onder. En vond ze bij het begin al minder dan de Avon ZV1's die ze vervingen.

R1R's doen maar toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begon met een bepaald kruispunt waar ik regelmatig gesneden wordt, door mensen die linksvoorsorteren bij het stoplicht en dan vierstroken naar rechts opschuiven:

caij.jpg

Een van mijn eerste filmpjes was dus deze:

Aangezien beelden veel meer zeggen dan een stukje tekst heb ik de camera aan boord als illustratie op verkeerssituaties waar "ik het niet mee eens ben".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je allereerste filmpje bekijk snap ik niet dat je niet meteen geheel links voorsorteert.

Lijkt me op dat punt en in die situatie de meest verkeersinzichtelijk veilige oplossing.

Maar dat is maar mijn idee.

Had je in ieder geval een hoop filmpjes gescheelt....

Vr.gr.Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je allereerste filmpje bekijk snap ik niet dat je niet meteen geheel links voorsorteert.

Heeft te maken met artikel 3 uit het RVV.

Daarnaast is het op de linkerstrook daar vaak(toen niet) zo druk dat je op het kruispunt vast komt te staan terwijl je op strook twee wel gewoon door kunt.

Daar op de rechter strook gaan staan en in die strook blijven is in ieder geval een meer "verkeersinzichtelijk veilige oplossing" dan links gaan staan en vier stroken naar rechts opschuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wel slim om alles te filmen wat je rijdt. Je hebt dan altijd bewijs in geval van ongeluk , getuigen etc.. Een camera naar achteren geeft wellicht nog leukere beelden met al dat gebumperkleef tegenwoordig.

Je kunt ook tegelijk jezelf filmen zodat als je een banaan eet, de politie je niet onterecht kan bekeuren voor mobiel bellen.

Dat je alles wat niet interessant is ook op utub zet snap ik niet behalve dan die spektakulaire dingen zoals die Westfield in de rondte.

Mocht het ooit slecht gaan dan kan je altijd nog solliciteren bij google streetview :grin:

Wat voor camera gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor camera gebruik je?

Honac/ProVida systeem, staat er toch bij B)

Wat interessant is, is een kwestie van het doel waar je het voor gebruikt. Dit filmpje is interessant voor kitrijders.

en
zullen jou waarschijnlijk niets doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

"Lekker gek" noemen we dat hier op werk.

Je blijft me verbazen Peter. Het zal wel niets betekenen, maar zat me toevallig nog gisteren af te vragen waar je in hemelsnaam de afgelopen 2 maanden bent geweest. Ik open vandaag het forum en zie dit topic van jou...... Asjemenou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bas, bellen in een seven op de snelweg..... dat moet je eens proberen succes!

@ Peter, goed dat je draai weer hebt gevonden, vind het een hele mooie manier van filmen trouwens zo. mooi stabiel plaatje enzo.

bandjes als een r1r is supper, maar de nieuwe yokohama's schijnen ook erg lekker te sturen.

de r888 is niet geschikt voor deze temperaturen.

man word helemaal jaloers als ik weer filmpjes gemaakt in een kit zie, IK WIL ook weer RIJDEN!!!!

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, de george hintzeweg in rotterdam, een kl*te punt tijdens de spits ja.

We hebben daar een filiaal, dus ken het best daar.

Waarom geen R888's? Ik heb er yoko AO048's op liggen, is ook zo'n slemi slick maar die doen het goed in deze temperaturen. Alleen de eerste 500m spinnen de wielen in elke versnelling, daarna zijn ze blijkbaar opgewarmd.

Misschien wat harder trappen Peter, kwestie van warmte in de band te houden :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bas, bellen in een seven op de snelweg..... dat moet je eens proberen succes!

@Thomas: ik heb nog wel een peltor headsetje te koop, daarmee kan je op snelweg naar hartelust bellen :) Zitten 2 microfoontjes in. Eén voor het omgevingsgeluid en één voor spraak. Het omgevingsgeluid wordt van de spraak afgehaald en je bent loepzuiver te verstaan. De doppen op je hoofd dempen wel zoveel dat je super helder hoort wat de ander zegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...