Ga naar inhoud

Voortgang westfield: rollenbank (pag. 5)


Bas Slob

Aanbevolen berichten

  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

ik vindt het een beetje zonde om op een auto met kenteken een rolkooi te bouwen, vindt het er namelijk niet zo mooi.

En ik heb helaas het geld en de plek er niet voor om er 2 te hebben :D dan moet je ook nog een auto met trekhaak en aanhanger hebben.

Als speedon racing een rijder nodig heeft, houdt ik mij aanbevolen :roll:

Aan zo'n race cursus zit ik wel te denken, maar dat wordt dan volgend jaar pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel le Brun
Sorry Daan. Zodra jij over racen begint en ik zie je avatar, kan ik je niet meer serieus nemen. :D:D:D

Beetje zelfspot kan geen kwaad. :oops:

Maar de herkomst hiervan komt niet van het circuit maar van een heel bochtig landweggetje, in Engeland, snachts in het pikkedonker, met een chevy-van met koplampen als waxinelichtjes.

Lang verhaal dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bas,

Ziet er goed uit , op Zandvoort. Was dat een vrij-rijden dag ?

Groeten Arjen

Was een dag georganiseerd door driving-fun. Een ander forum waar ik veel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister voor het eerst me de auto naar de Nurburgring geweest. 3 rondjes gedaan, ging best lekker, helaas geen idee wat mijn BTG tijd was aangezien de camera maar 3 sec opgenomen heeft :( . 1 keer (per ongeluk) een kleine drift gehad wat voor de rest makkelijk op te vangen was.

Eerste twee foto's ook al weer gevonden:

DSC07956_1.jpg

DSC07566_1.jpg

Na de rondjes gedaan te hebben even wezen kijken langs de baan tot een uur of 4 en toen begon het opeens te regenen. Eerst een klein beetje en daarna kei hard! Al gelijk bij de eerste druppels het dak erop dus wat dat betreft vrij droog gehouden. Toen maar gelijk naar de eerste de beste eet tent gereden en daar een lekker schnitzel naar binnen gewerkt. Gelukkig was het daarna weer vrij droog, dus het dak er weer af. Dit ging goed tot 50 kilometer voor thuis komst, toen kwam het echt met bakken te gelijk de lucht uit (waarschijnlijk hebben meer mensen dit opgemerkt). Dit was met 120 nog niet eens zo heel erg, maar zodra het begint te regenen denkt iedereen gelijk te moeten remmen en met 80 werd het toch wel beetje nat :D . Kwam vrij snel een bezinestation tegen en daar het dak er weer op gedaan, zie hier de beelden vanuit de volg auto:

regen_thumb.jpg

Met het dak erop blijf je ook niet helemaal droog (zeker niet in zulk noodweer) maar het is goed te doen voor noodgevallen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mijn versnellingsbak was olie gaan lekken doordat er een dop uit was gesprongen, waar normaal de mechanische snelheids meter zit (die ik niet gebruik). Daar moest dus een nieuwe dop in en helaas zit dat op een plek waar je absoluut niet bij kan, dus moest de versnellingsbak eruit. En om de versnellingsbak eruit te halen moet de hele motor eruit. Nu een aluminium dop erin laten persen, die komt er niet meer uit. Gelijk even een microswitch bij mijn rempedaal gemaakt aangezien de hydraulische remschakelaar alleen nog maar werkte bij extreem hard remmen. En even alle kiertjes langsgegaan met kit zodat ik het hopelijk nu wel binnen droog houd als ik door de regen rij.

Van het hele een process een stopmotion filmpje gemaakt. zie hier het resultaat:

Is best grappig zo, eigenlijk had ik dit vanaf het begin moeten doen toen ik begon met het bouwen van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Guus van der Meer

Hallo Bas,

Had het ook gehageld :?:

Geen gaten in het Linnen dak hoop ik.

Olie lek.

:idea: Was of is het niet mogelijk om een gat te maken door de zijwand.

Of een plaat dat je van binnen uit kunt verwijderen. Dit probleem is bij al de westfields of hebben de andere kits dit ook. Olie verversen gaat ook zo lekker makelijk.

groeten Guus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bas,

Had het ook gehageld :?:

Geen gaten in het Linnen dak hoop ik.

Olie lek.

:idea: Was of is het niet mogelijk om een gat te maken door de zijwand.

Of een plaat dat je van binnen uit kunt verwijderen. Dit probleem is bij al de westfields of hebben de andere kits dit ook. Olie verversen gaat ook zo lekker makelijk.

groeten Guus.

Nee, het hagelde niet, maar daar zou het dak wel tegen moeten kunnen lijkt me.

Ik heb er wel aan gedacht om een gat in de zijkant van de tunnel te maken, maar het zit ook net bij de steun in de buurt dus dan kon je er eigenlijk nog slecht bij. En zit je weer met dat gat in de tunnel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vorige week weer rondjes wezen rijden. Deze keer in belgie, de leukste trackday tot nu toe. Veel gereden, had helemaal blaren op me handen aan het eind van de dag, maar wel lekker kunnen spelen met de auto. Heb nog ff compilatie filmpje gemaakt:

Ook was iemand met een camera aan het filmen en ik wou stoer doen en beetje driften, maar dat gaat niet altijd goed :P :

En nog een paar foto's:

IMG_8170.jpg

IMG_8010.jpg

IMG_7550.jpg

IMG_7963.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ben pas weer op het test circuit in Malmedy geweest. Toen ik daar aankwam regende het, gelukkig maar een half uurtje geregend ofzo daarna werd het droog en kwam de zon er zelfs af en toe door. Toen het droog was gelijk de baan op waardoor je lekker kon spelen op de natte baan. Na een uurtje was de baan ook zo goed als droog dus toen kon er wat harder geknald worden. Echt een snel circuit is het niet, je hoeft eigenlijk niet je 2e versnelling uit. Maar het is wel 1 van de leukste circuits, je kan er lekker spelen, zonder bang te hoeven zijn voor het materiaal.

's middags heeft ook nog eventjes geregend dus toen kon er weer even gegleden worden. Je auto wordt er ook niet echt schoner van. :D

Hier nog een aantal foto's van de dag:

malmedy_2010_3.jpg

malmedy_2010_1.jpg

malmedy_2010_2.jpg

malmedy_2010_4.jpg

Ook nog een filmpje gemaakt:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Vandaag de Westfield op de rollenbank gezet bij Speed Centre in Geldermalsen. Zodat ik nu eindelijke eens wist hoeveel pk de auto nu echt heeft, maar ook om hem goed af te laten afstellen.

Ik dacht dat hij ongeveer 135 pk had, maar de eerste run gaf hij al 154 pk aan. Na het nodige afstelwerk uiteindelijk op 163 pk bij 5500 toeren uitgekomen en 220 NM koppel bij 4500 toeren. En ook nog eens een lager brandstof verbruik. Wat wil je nog meer!

Hieronder de vermogens grafiek (rode lijn is hoe het was, blauwe lijn is na afstellen):

westfield_vermogens_grafiek.jpg

Auto op de rollenbank:

westfield_rollenbank.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hem met dezelfde cijfers het vuur aan de schenen leggen, Rogier ^_^

Zie verhaal in het KCC blad.

Had na de fine tuning ook zeer positieve ervaringen met PK's en verbruik.

Op naar een mooie KCC Midland dag !!!

Gr Fabian.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...