Ga naar inhoud

tekening pasplaat vag motor-ford versn bak


Harm Boerma

Aanbevolen berichten

ik en anderen binnen deze club zijn op zoek naar tekeningen of een goed adres voor kant en klare pasplaten om een volkswagen /audi motor aan een ford bak te koppelen

een pasplaat of tekening voor een borg warner t5 bak is ook zeer welkom.

ik heb nu al een set hier van tiger sportscars(bellhouse en clutch actuator) voor een t9 bak maar wil ook andere configuraties uittesten

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik wel

ik er een aantal het afgelopen jaar ontworpen en getekend.

honda mt75

pasplaat-k20.JPG

audi mt75

adapter%20audi%20motor%20op%20ford%20mt75%20versnellingsbak%203D%20model.JPG

ik heb er nog meer binnenkort staan deze in de webshop als sets.

en ik heb ze ook op voorraad liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Heeft iemand deze tekeningen nog voor mij?

Is er ook een andere mogelijkheid bekend om van een t9 naar een 1.8t te gaan?

Welk vliegwiel, koppeling en druklager wordt er dan gebruikt?

Gr. Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt mannen Henrie Helmich had een mooi concept maar gebaseerd op t9 bak .

Voor de rest zijn er pasplaat sets te koop waar m`n echter nog aardig mee aan het vijlen moet om het pas te krijgen .

Wat ik daar jammer aan vind is dat als ik goed geld uit geef voor zo`n set ik wel verwacht dat het past .

Niets is echter minder waar .

Voor één van m`n projecten ligt ook een bammetje klaar op de schap .

Ik heb daar in middels een net prototype pasplaat voor gemaakt van 10 mm trespa als proef passing .

Is nu klaar ik moet nu alleen kijken of ik die 1 op 1 na maak in aluminium of dat ik de proef eerst in cnc om laat zetten .

Nadeel van dit laatste is dat ik afhankelijk ben van andere die cnc taal kunnen schrijven .

En als ik een dagje de schuur in ga dan heb ik de pasplaat ook klaar dus dan doe je het weer voor een ander .

Ik denk dat ik maar een dagje ga frezen zagen en boren .

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er aan zo'n ding gefreesd worden? anders is het toch een kwestie van als dwg tekenen en laten (water)snijden?

Als je een beetje met b.v. autocad overweg kan ben je, als je de exacte maten al hebt, zo klaar.

Een watersnijder, er zit er hier bij mij een om de hoek, schiet dat bestand zo zijn machine in. Ik laat regelmatig wat snijden en het valt me elke keer weer mee wat dat bij hem kost. Hij is vooral leverancier van machines en wanneer hij het materiaal niet heeft liggen regel ik het zelf en snijdt hij het voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik zelf over voldoende gereedschap om dit zelf te maken. Het maken en bouwen is ook het leukste, toch? Maar niemand die nog ergens op de computer een tekening heeft? Of enig idee welke koppeling, vloegwiel en druklager gebruikt wordt?

Gr. Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...