Harm Boerma Geplaatst: 2 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2011 er stond al een stukje van rogier in de kits for all(frans en editors weer enorm bedankt mooi werk)dat ik als experiment ga deelnemen in de CCRC met een turbo-diesel raceraanvankelijk was het idee om met het nieuwe avenger chassis aan de gang te gaan maar dat gaat gewoon te lang duren waardoor ik in tijdnood ga komen om in het seizoen nog wat mee te crossen.we beginnen al op 10 april dus dat wordt toch best wel doorwerken.heb dus maar besloten om de westfield van afgelopen 2 seizoenen uit elkaar te halen en hierin de VAG diesel te bouwen.een goed idee eigenlijk omdat ik weet hoe de wagen rijdt en er dus een goed vergelijk mogelijk is tussen een diesel en een benzine motorwel zonde van deze setup want deze wagen was absoluut betrouwbaar en stond altijd garant voor een top 5 klassering met mij (oude man)achter het stuur.deze week gaat de duratec 2300 uit de Westfield en gaan we de VW 1.9 GT TDI motor uit de golf halen.als jullie het leuk vinden houd ik hier een blogje bij van de vorderingen omtrent dit project.er is nog een hoop uit te zoeken en de tuning wil ik graag gaspedaalstand afhankelijk maken en ook zeker ander van karakter dan de normale vermogensafgifte die te koppelgericht is in de tintop.een seven heeft nou eenmaal minder grip aan de achterwielen en dus moet het koppel goet te doseren zijn.voor deze tuning ben ik overigens op zoek naar experts!misschien wel een leuk reclame object ook voor deze mensen.het is de bedoeling om voorlopig niets aan het onderstel te doen hoewel daar juist heel veel verbeteringen aangebracht kunnen worden ,dit om een goed vergelijk te kunnen maken met de dieselmotor tov. de diesel.ik ben nog op zoek naar een vliegwiel van een kilo of 8a9 waar de starterkrans aan blokzijde zit.wordt vervolgd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B. Meewisse Geplaatst: 2 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 januari 2011 Hoi Harm,Lijkt me een leuk project om te volgen. Ben benieuwd naar wat de diesel gaat presteren. Ben je ook nog van plan om het blok nog te tunen? Want ik dacht dat het standaard ongeveer 110 (?) pk had, wat niet erg veel is Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 jazeker wordt het blok nog getunedeen aantal onderdelen waaronder dieselkoeler en interkoeler zullen ook anders worden als het origineel en de uiteindelijke overbrenging gaat ook zeer kritisch worden met het oog op tuninger zijn binnen de CCRC 2 klassen te rijden en zal dus een keuze moeten maken om met 170 of met 210 pk te gaan rijden.het koppel is hoog genoeg in beide gevallen.er wordt met de standaard VAG ecu gewerkt en die gaan we herprogrammeren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Hoppa, daar gaat ie dan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Ben benieuwt harm. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Mooi Harm,ben benieuwd wat het wordt. Je hebt toch een 150 pk TDI als basis?Dat gaat makkelijk over de 200 pk Dit is een goed adres,die man weet alles van VAG diesels http://www.jbautoservice.nl/jb-tdi-tuning/welkom-op-jb-autoservice/1/JosWerkt ook samen met JD engineering. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Dikke zwarte rookpluimen boven de circuits binnenkort Veel succces Harm met dit toch wel uniek project! Ik kijk er naar uit je aangekondigde blog te volgen!!Greetz,Patrick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Hehe, geweldig. Ik ben zeer benieuwd hoe deze wagen gaat presteren. Lekker pionerend, Harm!Dan worden de rest van ons gas-guzzlers achtergelaten in een dikke zwarte rookpluim Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Johannes Timmermans Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Goed plan Harm (!)Erg benieuwd hoe deze in de Westfield gaat presteren en dan vooral hoe jehet verschil benzine-diesel gaat ervaren.Ik ben zelf een echte diesel rijder en geniet vooral van het enorme koppel "onderin".Met "tunen" heb ik verschillende ervaringen.Mijn vorige Golf had dezelfde motor en ik heb van die wagen (vooral de motor)erg veel plezier gehad (was door importeur Pon getuned)Bij de tuning van mijn huidige Signum is het volledig mis gegaan.Eerst hebben ze de stuurcomputer "gemold" bij het uitbouwen, waardoor ik een nieuw computerkon aanschaffen en vervolgens begaf het vliegwiel het (werd ook toegeschreven aan de tuning).Volgens mij heeft Theo Munckhof ook erg veel verstand van tuning en Alex de Vries heeft meegebouwd aan een Seat Leon diesel (voor een 24-uurs race).In ieder geval wil ik je heel veel plezier toewensen met je project en houdons zeker op de hoogte van je vorderingen (met veel foto's).Hartelijke groet,Johannes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benoit Lemage Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Fantastisch Harm. Ben echt nieuwsgierig naar het resultaat.Echt een auto om naar Le Mans te gaan. Normaal gezien ga ik dit jaar mee naar Le Mans, maar zal je niet van te kort volgen of misschien dan met een gasmasker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 He Harm,dat is een leuk project.Zeker ons op de hoogte houden.Misschien is dit wel de toekomst voor de kitcar.Eindelijk een dieselracer. Ben benieuwd wat je tegenkomt.Richard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Michael van Duin Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Klinkt goed Harm,Maar is dit al een pompverstuiver motor ?Dacht dat de GT TDI dan 170 pk is ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Onno Zuidema Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Dan heb je er maar weer een uitdaging bij Harm! 10 april is krap als je ook nog wat wilt testen van te voren. Zal wel de nieuwe dimensie in geluid worden denk ik. Zal CPZ zeker toejuigen.Met juiste diff. en bak heb je zeker mogelijkheden.Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W.Schreur Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Welke versnellingsbak ga je gebruiken harm??Een BMW exemplaar?? Of een BGH? Hoe koppel je dat aan de VAG? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 3 januari 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 ik heb de keuze tussen een mt 75 een xr4i type 9 en een borg warner t5 bakde xr4 i bak spreekt me nog steeds het meeste aan omdat ik hier al een belhouse voor hebde rest moet ik een aanpassing voor vinden en aangezien ik nu heb gezien hoe k&t een pasplaat is wil ik daar liever niet meer aande T5 is zonder meer het strekste van de 3een bgh heb ik niet op de plank liggen en wil graag eersty mijn eigen spullen gebruikenals het niet gaat zien we vanzelf wel weer verder tochdifferentieel wordt een 3.14 sierra met quaife sper(ik zoek nog steeds flenzen van een standaard diff)onnoik heb de keus of een komplete fury met hayabusa opbouwen of dit project en dan denk ik dat dit nog wel eens de snelst rijdendeoplossing isondertussen ben ik ook het huis nog aan het verbouwen dus heb mijn tijd goed vol.michaelde motor is afkomstig uit een golf 4 gt tdi en levert standaard 150 pkom het goedkoop te houden ga ik eerst met standaard motor rijden en licht aangepast management zodat ik in de 170 pk klasse blijf vallenmisschien halverwege het seizoen doortunen naar 210 pk om te zien wat daar het effect van is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 3 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 januari 2011 Hi Harm,Voor wat het waard is heb ik ondertussen een standaard 3.14 diff liggen (sper wordt er uit gehaald) die een deze dagen te koop gezet zal worden. Is voor mij inmiddels overbodig omdat ik naar 3.92 ga... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 4 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 januari 2011 dan heb je een slechte pasplaat denk ik Harm, niets is per definitie K*T aan een pasplaat, tenzij het ontwerp matig is.jij kun toch een aardi diametertje in je colchester hebben, draai je een ander?ik hoop dat dat bakje heel blijft trouwens met dat koppel erop, zeker een geveerde plaat gebruiken anders komt zeus met de hamer (of was dat nou appollo) meteen je prise as vernagelen!wel onwijs tof dat je dit nou eindelijk gaat oppakken, ik wilde voor ik in de Lola had gezeten eigenlijk stiekum een speads rs03 met een diesel aandrijflijn erin en dan in de R10tdi livery gespoten GAAF!!!Grtz Thomas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 4 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Dan laat je het koppel toch wat minder hoog zetten. Ik heb nu ook 350Nm,niks aan de hand met een MT75.Als je gaat racen zal het wel niet zo kunnen maar die bakken zijn wel sterk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 4 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 januari 2011 grappig idee moet je nu ook "anders" gaan rijden? omdat je mischien meer koppel maar minder pk's hebt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 januari 2011 hoef alleen maar pole position te rijden de rest komt vanzelfzie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 5 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Haha, lachen...Wel erg effectief! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 5 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2011 de rest rijd dan met een dak en deuren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin van der Wal Geplaatst: 5 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2011 We hadden toch afgesproken dat een auto met een turbo ook een roetfilter en een katalysator moet hebben en altijd achteraan moet starten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 5 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Oh ja, Martin...gelijk heb je ook, was ik vergeten ook. Ik meen echter dat het achteraan EN achterstevoren starten was Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Tarry Geplaatst: 5 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Oh ja, Martin...gelijk heb je ook, was ik vergeten ook. Ik meen echter dat het achteraan EN achterstevoren starten was Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.