Ga naar inhoud

De bouw van onze VM77


B. Meewisse

Aanbevolen berichten

zo'n ruitje is misschien wel comfortabeler als een volle voorruit zonder deurtjes

als ik in een westfield rijd met voorruit dan waai ik er alsnog uit als ik er geen deurtjes in doe

alleen de striker fury en nieuwere modellen van donkervoort dus met schuin geplaatste ruit geven comfort zonder deuren

doe mij maar zo'n plastic ding en een zonnebril

want met deuren ben je gelijk dat vrije gevoel kwijt en je ziet vaak ook geen ruk

met zo'n ruitje heb je 360 graden vieuw rondom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Zo, het nieuwe bouwverslag staat weer op de site.

VM-77.com

We hebben dus ook voor het diff een extra montagepunt gemaakt. Met de gekregen feedback en ons eigen fantasie hebben we weer het een en ander in elkaar gelast. Zie de foto's hieronder en extra foto's op de site.

13-bouwverslag-4.jpg

13-bouwverslag-3.jpg

Ik ben benieuwd of we jullie goedkeuring kunnen krijgen :-P

Gr Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram,

Heb je de bouten in het diff helemaal aangedraaid? Lijkt niet zo. Te lang om in het diff te draaien zie nog draad zitten.

De strip die je op het chassis hebt gelast misschien nog 2 extra stipjes (aan de onderkant) oplassen naar het chassis toe ivm het makkelijke buigen van een strip.

Groet Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bram en Antoon,

Zier er weer gelikt uit.

Ik moet zeggen ben benieuwd hoe het dashbord er in werkelijkheid uit ziet, zier er zo in ieder geval mooi uit.

En wat betreft de het extra montage punt, hebben jullie ook mooi uitgedokterd :idea: , misschien inderdaad nop een extra stripje zoals Joey schrijft, maar ik weet niet of het we nodig is. Maar beter een stripje extra voor de stevigheid als naderhand zoiets van "hadden we maar

Maarja is natuurlijk wel allemaal extra gewicht hahaha, zul je echt wel merke met het vermogen wat jullie hebben :wink::-) :-)

Gr en zoals het nu uit ziet tot de 4de Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stripje is nu over de zwakke kant belast en doordat het niet zo heel dik is 3mm op het oog kan er nog wat beweging optreden. Door de rubbers heb je eigenlijk al genoeg bewegingsruimte naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

De bouten zitten op de foto inderdaad los, maar hij was even snel gemonteerd voor de foto.

Wat betreft de strip, ik kan verzekeren dat deze sterk genoeg is. De strip wordt helemaal aan de zijkant belast, dus daar waar hij aan het chassis vast zit.

Ben benieuwd wat de rest zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Gefeliciteerd. Is in ieder geval weer een belangrijke mijlpaal!

Wat er precies met de APK gedaan wordt zie je zo wie zo als het kenteken binnen is.

Je kan dan ook eventueel op de RDW site kijken.

Vr.gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat Anton rn Bram,

4 uren... Wat een geluk dat jullie in een Kitcarparadijs als Nederland wonen! Betalen moet je overal, in Nederland is dat BPM in België is het BIV, die dan misschien wel wat voordeliger is. Ik zou maar wat graag betalen als ik er die soepelheid en "zekerheid" bij kreeg. Ik ben hier In België al in juli begonnen en bij ons is de administratieve rompslomp is niet eens zo ver gevorderd als jullie dossier!!! "

De kans dat jullie volgend voorjaar lekker kunnen toeren is echt veel groter dan dat wij dat zullen kunnen...

Groetjes,

P&C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mannen,

Goed bezig, en eindelijk zijn de vragen en onduidelijkheden hoe en wat te doen niet meer van toepassing.

Proficiat met de mijlpaal en dan nu lekker afbouwen deze winter en volgend jaar rijden.

Gr Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peter Huijts:

Het klopt dus dat we pas weer in de herfst van 2014 (herfst 2010 volgens fahrzeugbrief + 4 jaar) naar de garage moeten voor een APK-keuring. Oftewel, zodra het kenteken binnen is zouden we de weg opkunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram, Antoon,

In Nederland is een voertuig APK plichtig als de leeftijd 4 jaar is. Bij import kijkt de RDW in principe niet naar de technische staat maar dat heb je al ondervonden :)

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Goedendag allen,

Hierbij het nieuwe bouwverslag:

VM-77.com

De auto wordt verder afgewerkt. We monteren dorpels, verlagen het Donkervoort neusje en maken een diffuser van aluminium.

Het project vordert gestaag en het einde komt langzaam in beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram,

Helemaal super joh. Kan niet wachten om het eindproduct te zien.

Wel nog even een kleine opmerking over de neus. Doordat je deze hebt verlaagd zal deze dus vaker de grond raken waardoor je dus erg veel kans hebt op beschadigingen. Ik weet niet wat polyester doet als het iedere keer een opdoffer krijgt. Bij RCB hebben ze dit opgevangen door het natuurlijk van carbon te maken en door de neus uit 3 delen op te bouwen. Daarnaast wordt de impact door de frontlip omgezet in een verticale beweging. De hele neus wordt opgetild. Hierdoor krijg je alleen beschadigingen aan de onderkant van de horizontale lip. Wellicht de moeite waard om te kijken of je zoiets kunt maken. Zou jammer zijn als je de hele neus moet vervangen als je een keer iets te hard over een drempel schiet.

Maar het ziet er echt super uit. Goed gedaan heren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mannen jullie zijn inderdaad weer goed bezig geweest.

Ik ben zeer benieuwd hoe alles er uit ziet als het gespoten is. Dorpels en spoiler en diffuser zien er mooi uit. Gr Valckje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...