Ga naar inhoud

De bouw van onze VM77


B. Meewisse

Aanbevolen berichten

Hoi Bram Ron,

Ik heb ook 8cm bodemspeling gaat goed met beleid,en ron de 180 pk gaat zeker bevalen met de fluitende turbo spreek uit ervaring in een woord geweldig heb zelf nu 190pk en inderdaad 225pk is er makelijk uit te halen.

succes met de bouw beide.

mvg wichard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

We gaan aan het volgende en misschien wel moeilijkste deel van het bouwproject beginnen... de registratie in België... en omdat we vanuit die hoek geen pottenkijkers willen, heb ik de site ff van het net gehaald. Liever vroeg dan laat zet ik hem terug online...

greetz,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Differentieel Vraagje:

Hallo Allemaal,

We zijn bij de opbouw van onze VM toch nog aan het twijfelen aan de montage van het diff. Momenteel zit hij vast op de "VM" manier. Dus aan de voorkant van het diff met twee "draadeinden". Hij zit aan de achterkant dus niet vast.

Nu is de vraag of deze montage voldoende is. Mede doordat we voor een Honda S2000 motor hebben gekozen met minimaal 240 pk.

En daarbij is ook de vraag, welke kant wil het diff op bij het gas geven. Gaat hij hierbij van boven naar beneden doordat hij de kracht overbrengt op de 2 achterassen of van links naar rechts omdat de motor via de cardanas de kracht doorgeeft. Of beide?

Hoe hebben andere mensen dit opgelost? Wij hebben ook erg weinig plaats icm de benzinetank, zie foto's:

Diff-3.jpg

Diff-2.jpg

Diff-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha.

Zie:http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/3411-diff-huis-afgebroken/page__hl__diff

Maakt niet uit hoe moeilijk het is maar gebruik die achterste bevestigingspunten. Als het diffhuis breekt dan is de ellende niet te overzien. Bij mij gebeurde het gelukkig bij het normaal wegrijden bij een stoplicht. Wil niet weten wat er gebeurt bij 140 km/u als dan de aandrijf- of cardanas uit de behuizing schiet.

Nu heb ik een erg korte eindoverbrenging van 4.78 en weet niet of dat nog van invloed is, maar daar kunnen de geleerden hier wel wat over zeggen.

Maar "better safe then sorry" zou ik zeggen. Ik heb het er nu in ieder geval op alle punten vast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd vast maken ! ik zou een koker op het chassis lassen van links naar rechts met daarop een bev. punt.

Op het cardan aan de bovenkant een strip vast maken en dan onder werken met een rubber bus met een bout door en door.

Heb je ook geen last van de ruimte die beperkt is en kan het geen kant meer op.

Hoop dat je mijn uitleg snapt want ik heb het plaatje wel in mijn hoofd maar weet niet zo goed hoe ik het even snel moet weergeven.

Gr Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de fury zat ie ook vast aan de achterzijde.

Ik zou hem schuin naar beneden schoren op die 2 kokers die onder het dif naar achteren lopen

Zoiets :-)

________________________________________

|_______________________________________|

/ /O\ \

/ / \ \

/ / \ \

/ / \ \

/ / \ \

/ / \ \

/___ / \___\

| | | |

|____| |____|

Tja laat je fantasie maar gaan hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk tekenwerk bas!!!

idd achterkant goed vastzetten

als je 2 cm tussen tank en dif hebt is dat net voldoende voor 2 bouten

anders een klein stukje afzagen

schetsplaat erop bouten en die naar de onderste buizen afschoren

je zou de draagarm bevestigingspunten daarvoor kunnen gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de schetsen en tekstjes niet allemaal, maar wat wel duidelijk is dat we toch wel wat moeten gaan verzinnen om hem vast te zetten.

Ik heb zelf ook nog even wat gekrabbelt in paint om te kijken of ik Bas en Wim heb begrepen:

Diff.png

Zelf denk ik dat er wel een rubberen bus nodig is. Anders krijg je erg veel geluid en misschien op de duur metaalmoeheid? Maar wat voor rubberen bussen?

En Gijs, merk je veel verschil met het nieuwe diff met hogere ratio?

Groeten Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat is duidelijk.

Dus bij westfield wordt bewegen in de lengte-richting op deze manier tegengegaan.

op deze manier wordt beweging in de breedte-richting (links/rechts) dus nog niet voorkomen, is dat dan ook minder nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat is duidelijk.

Dus bij westfield wordt bewegen in de lengte-richting op deze manier tegengegaan.

op deze manier wordt beweging in de breedte-richting (links/rechts) dus nog niet voorkomen, is dat dan ook minder nodig?

Zo bedoel ik het dus ook ,De links en rechts beweging word geregeld aan de voorkant van het diff.

Wil je het zo maken, kun je bv aan de onderkant van de platte strip een gedeelte van een stab. stang lassen . Heb je gelijk een mooi rondje met het rubber waar de bout door heen kan.

Ik zou hem niet star monteren.het moet nl wel iets kunnen bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch, nu je het nog kan, schuin schoren en gewoon het gehele dif star in het frame.

Zoals je hem bij mij hebt getekend mis ik alleen nog een koker dr boven op van de ene kant vd auto naar de andere kant.

Dan zit het dif mooi opgesloten.

Een rubber geeft mogelijkheid tot bewegen, en dat is nou net wat je niet wil bij je differentieel ;-)

Groet

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch, nu je het nog kan, schuin schoren en gewoon het gehele dif star in het frame.

Zoals je hem bij mij hebt getekend mis ik alleen nog een koker dr boven op van de ene kant vd auto naar de andere kant.

Dan zit het dif mooi opgesloten.

Een rubber geeft mogelijkheid tot bewegen, en dat is nou net wat je niet wil bij je differentieel :wink:

Groet

Bas

Daar ben ik het niet mee eens Bas , ik weet zeker dat als hij star zit dat er vroeg of laat wat afbreekt of uitscheurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel ook bij wat bas zegt. Een motor staat normaal gesproken toch ook op rubbers om trilling en geluid van de aandrijflijn te voorkomen? En daarnaast denk ik ook dat je metaalmoeheid krijgt waardoor er inderdaad wat gaat breken of scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact , Het zal naast de las afscheuren . vaak geven PU bussen ipv rubbers al problemen.

Bijvoorbeeld een draagarm gezien met PU bussen die van het subframe was afgebroken, dit gebeurde op de Nordschleife met de nodige gevolgen voor die bestuurder :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog bedankt voor de reacties, we zijn nu met het diff bezig en het wordt iets met een schetsplaat en twee rubbers :-P Maar we zullen wat foto'tjes plaatsen als hij af is.

Verder hebben we nog een heel andere vraag.

Heeft iemand ervaring met deze ruitjes:

dsc_0825.jpg

In duitsland schijn je ze veel meer te zien maar in Nederland nog niet. Maar zou het zo kunnen zijn dat je met deze ruitjes net zoveel uit de wind zit als met de gewone VM ruit? Of is dat onzin en zit je gewoon volop vliegen te happen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Het voordeel is dat je natuurlijk geen ruitenwissers nodig hebt, maar ik denk dat je dan wel als je enigzins een beetje comfort wil je een helm op zal moeten hebben bij het rijden.

Ik denk dat er anders niet fijn mee te rijden is, en zoals Gijs al schrijft ligt het natuurlijk ook een beetje er aan hoe lang of klein je bent.

Ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, zou voor een volwaardige voorruit gaan.

Maar natuurlijk ieder zijn ding.

Gr en ik hoop tot in november Ron V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...