Gast Dirk Goossens Geplaatst: 28 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2010 beste,ik heb een probleem met de motorsturing voor mijn opel c20xe motor.heeft er toevallig iemand een aansluitschema (van de ronde 11-polige stekker naar het dashbord)- welke draad naar wat moet ?het meeste heb ik reeds kunnen aansluiten, maar ik krijg geen spanning op de brandstofpomp ... ook heb ik nog 1 fiche over (damn) - het is een blauw groene fiche (zwarte en zwart witte draad) welke uitkomt vlak bij de computer - er zit spanning op de zwarte draad wanneer contact aan ?alle info welkom.ThxDirk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 28 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2010 PM Bauke Busscher eens, die heeft zo'n blok in zn Race Stylus hangen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 29 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 december 2010 Ik heb redelijk veel info en schema's over de C20XE met M2.5(05 is brandstofpomp en 06/07 brandstofpomp-relais)Met minimaal 6 draden kan je motor al lopen.PM me maar voor meer... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Huijts Geplaatst: 29 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 december 2010 Hoi Dirk,Let op: De brandstofpomp krijgt pas spanning via een relais als de cpu het signaal krijgt dat het vliegwiel draait.Met vriendelijke groet,Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 29 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 december 2010 Dirk, let inderdaad even op de opmerking van Peter, de pomp gaat pas draaien wanneer je b.v. gaat starten. Ik heb ooit gehoord van problemen waarbij de krukassensor niet diep genoeg in het gat zat waardoor er geen puls gegenereerd werd en de pomp dus niet ging draaien.De rood/blauwe draad uit de ronde multistekker moet via een zekering naar de brandstofpomp.De stekker waarvan je niet weet waar die voor is, is voor de motordiagnose. Wanneer je de draden doorverbind geeft de motorcontrolelamp (blauw/rood in de multistekker)een eventuele foutcode weer. Het maakt dus niet uit wanneer je die los laat hangen.1 2 wit/zwart oliedrukmeter3 blauw/wit laadstroomcontrolelamp4 groen toerenteller5 6 blauw/rood motorcontrolelamp7 zwart plus, via contact naar bobine8 blauw/groen oliedrukcontrolelamp9 rood/blauw brandstofpomp10 zwart plus, via contact11 12 13 zwart/rood startmotor14 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk Goossens Geplaatst: 30 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 december 2010 Dirk, let inderdaad even op de opmerking van Peter, de pomp gaat pas draaien wanneer je b.v. gaat starten. Ik heb ooit gehoord van problemen waarbij de krukassensor niet diep genoeg in het gat zat waardoor er geen puls gegenereerd werd en de pomp dus niet ging draaien.De rood/blauwe draad uit de ronde multistekker moet via een zekering naar de brandstofpomp.De stekker waarvan je niet weet waar die voor is, is voor de motordiagnose. Wanneer je de draden doorverbind geeft de motorcontrolelamp (blauw/rood in de multistekker)een eventuele foutcode weer. Het maakt dus niet uit wanneer je die los laat hangen.1 2 wit/zwart oliedrukmeter3 blauw/wit laadstroomcontrolelamp4 groen toerenteller5 6 blauw/rood motorcontrolelamp7 zwart plus, via contact naar bobine8 blauw/groen oliedrukcontrolelamp9 rood/blauw brandstofpomp10 zwart plus, via contact11 12 13 zwart/rood startmotor14Bedankt voor de info,Ik zal idd eens even moeten nacheckenop de computer heb ik spanning bat + en van contact +, dus de computer zou het moeten doen.Moet ik nog even de krukaspositiemeter checken .... maar kan ik deze gewoon doormeten met multimeter ? Blijkbaar is het benzinepomprelais ook delicaat, maar wanneer ik contact + schakel geeft hij een klik, dus deze zou in orde moeten zijn denk ik. Van de toerenteller, groene draad, krijg ik ook signaal wannneer ik start. Wel geen vonk op de bougies ????Dit kan uiteraard allemaal samenhangen... zelfs als ik pomp doorschakel op geschakelde +, geen teken van leven ???Verdorie, k had hem dit jaar nog graag horen draaien.Dirk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 30 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 december 2010 Krukassensor kun je niet makkelijk doormeten. Meet of je spanning op de rood-blauwe draad krijgt wanneer je start, dan weet je dat de krukassensor ook goed is.Zitten de aan- en afvoer van de brandstof goed? Heb ik zelf 2 avonden naar lopen zoeken voor ik daar achter was. De afvoer zit op de drukregelaar.Als je wel spanning op de pomp krijgt is de pomp mogelijk geblokkeerd. Wellicht troep in de tank, een klein beetje is al voldoende om de pomp vast te laten lopen. Als dat zo is kun je een andere pomp monteren, is bijna nooit meer schoon te krijgen. En ALTIJD een filter vóór de pomp plaatsen.Even doorbikkelen, je hebt nog een dag... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 1 januari 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 januari 2011 rogier ik heb dta en geen motonic 2.5.su66es Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.