Ga naar inhoud

NIEUWE regels vraag en aanbod


Thomas Rouw

Aanbevolen berichten

1. In het subforum kitcars aangeboden kan vanaf heden 20dec 2010 NIET meer gereageerd worden,. als je vragen hebt over de auto dan vraag je deze in een PM. de adverteerder kan dan via post wijzigen alsnog informatie toevoegen aan de advertentie

2. In dit sub-forum kun je advertenties plaatsen wanneer je Kitcar-gerelateerde zaken aan te bieden hebt, zoals onderdelen, of Kitcar-gerelateerde huisvlijt.

3. Advertenties waarop in 180 dagen geen bricht van verkoop is binnengekomen bij de moderators worden beschouwd als verlopen advertenties, en dus verwijderd.

Als er discussie ontstaat over een auto in een advertentie dan moet deze plaatsvinden in de LEDEN SECTIE,

() op een iedere plek dan deze zal de discussie onherroepelijk verwijdert worden.

() Als daar een nare ondertoon word geproeft door een van onze moderators worden deze antwoorden zonder pardon verwijdert.

HET IS NIET TOEGESTAAN VOOR EEN ADVERTEERDER OM (waar nog mogelijk) TE REAGEREN OP EEN AANBOD VAN EEN ANDERE ADVERTEERDER!!!

ook niet in de leden sectie dus.

5. Complete Kitcars mogen alleen door PARTCULIERE LEDEN of GEREGISTREERDE ADVERTEERDERS bworden aangeboden. ben je dus zakelijk actief in de kitcarwereld maar geen adverteerder, MAG JE GEEN AUTOS MEER TE KOOP ZETTEN. dit zou oneerlijk tegenover onze betalende adverteerders zijn.

6. Bedrijfsmatige advertenties 'in het daarvoor bedoelde subforum' worden alleen toegestaan voor de adverteerders van de Kitcarclub. Niet adverteerders worden zonder pardon verwijdert.

7. In alle gevallen ligt de keuze van het al dan niet toestaan van een advertentie bij de moderators. Als een dergelijke beslissing eenmaal genomen is, staat deze niet meer open voor discussie.

8. Is een advertentie niet meer actueel, geef dit dan aan door een mailtje te sturen naar de moderator deze zal dan de advertentie zo snel mogelijk verwijderen.

9. Als er een discussie plaatsvind tussen Leden in de "leden sectie" waarin het gaat over ervaringen met een bedrijf of leverancier in het bijzonder is dit een discussie tussen de LEDEN, Het is ten strengste verboden aan adverteerders of anderzijds belang hebbenden zich in deze discussie te mengen. Dit om te voorkomen dat het uitwisselen van ervaringen tussen hobbymatige bouwers uitmonden in discussies tussen de verschillende leveranciers. en of beinvloeden van de objectieve mening van de leden. advies worde dus gevraagd door leden en gegeven door leden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel goed dit !.

Komt de zuiverheid van aanbod zeker ten goede en geen jaloers en negatief gedoe meer van anderen als iemand iets te koop zet.

Ook het omhoogschoppen van advertenties door aanbieders was erg irritant en vervuilt het forum.Dat kan met de nieuwe regels niet meer. Zo groot is de aanbodlijst niet dus mensen die wat zoeken vinden het toch wel in de aanbodsecties.

Wel raar dat je zegt , "indien geen reaktie dan wordt de advertentie na 180 dagen verwijderd", als je toch niet meer kan reageren. Een kitcar verkopen duurt vaak lang en wellicht kan je die termijn verlengen.

Sommige advertenties van adverteerders kunnen een permanent karakter hebben dus wellicht kan je de advertenties in de adverteerders sectie een jaar (hele advertentie-termijn)laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rogier, er is al een adverteerders sectie op het forum.

Door al het gedoe lopen de adverteerders vanzelf al weg overigens.

Met de nieuwe regels van Thomas lijkt het me een stuk beter worden voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Daniel le Brun

Worden oude advertenties weggegooid?

Mag ik dat onhandig vinden, nou kan ik niet meer vinden wat ik allemaal gekocht heb.

Plus het is een handig om even te kijken of iets redelijk geprijst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Worden oude advertenties weggegooid?

Mag ik dat onhandig vinden, nou kan ik niet meer vinden wat ik allemaal gekocht heb.

Plus het is een handig om even te kijken of iets redelijk geprijst is.

Idd als de oude advertentie's worden weggegooit dan kan ik niet meer zien of iets redelijk geprijsd is,

Tevens heb ik nog wel eens, zolang er geen verkocht staat is het nog steeds te koop.

Soms zit je echt om iets te springen en een ander heeft het ooit een keer op de verkoop sectie gezet maar heeft er geen energie meer in gestoken om het te verkopen.

Maar hij heeft het nog wel !

Voor de rest een goede actie !! :grin:

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Er waren toch af en toe niet-KCC-leden die complete auto's te koop aanboden. We hebben in de regels hierboven vastgesteld dat we dat eigenlijk niet willen, omdat we dat een beetje oneerlijk vinden tegenover de betalende leden en de adverteerders. Het is nu zo ingesteld dat een niet-KCC-lid geen hele auto's te koop kan aanbieden op dit forum, die krijgt nu een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hmmm... die instelling bleek toch niet geheel waterdicht. Er kunnen nog steeds niet-leden auto's te koop zetten. We vinden dit niet eerlijk richting onze adverteerders. Het is de bedoeling dat alleen KCC-leden en adverteerders auto's te koop kunnen zetten. Ik zal actief moeten modereren en de advertenties die tegen de forumregels in geplaatst zijn, weghalen. We zoeken nog naar een technische oplossing om te zorgen dat forumleden en mensen van buiten wel de advertenties kunnen lezen maar niet zelf kunnen plaatsen. Ik zal de personen van wie ik de advertentie straks verwijder ook even persoonlijk op de hoogte stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De laatste tijd zijn er wat discussies geweest over wat we wel en niet willen toelaten op dit forum qua advertenties en signatures. Het KCC-forum is expres een forum met weinig forumregels. We hoeven ons dan niet dood te staren op regeltjes en wetten, er hoeft geen forumpolitie te zijn om te kijken of iedereen wel binnen de regeltjes blijft maar we kunnen gewoon als volwassenen en leuk forum met elkaar hebben. Nadeel daarvan is je soms toch wat regels moet stellen voor zaken waar mensen zich aan storen. Op het moment zijn dat twee dingen:

1. reclame van niet-adverteerders

2. signatures, de handtekeningen onder ieders forumbijdrage

Wat betreft 1, reclame:

We hebben betalende adverteerders. Zij mogen reclame maken. Verder mag iedereen (ook de niet-KCC-leden) spullen te koop zetten op het forum, en mogen KCC-leden auto's te koop zetten op het forum.zolang ze geen handelaar zijn. Reclame in bredere zin mogen alleen de adverteerders. Ik wil iedereen daar graag op wijzen, let daar op met z'n allen. We hebben het idee dat het forum beter gewaardeerd wordt als er minder reclame verstopt zit in het forum. Ik vind dit ook wel zo eerlijk richting de betalende adverteerders.

Wat betreft 2, de signatures:

Een signature is leuk, kan iets zeggen over jezelf, plaatje van je auto, of wat dan ook. Da's allemaal prima. Maar sommige signatures lopen wel erg uit de klauwen. Dat kan zijn reclame van niet-adverteerders (zie het puntje hierboven). En ik hou er niet van om voorbeelden te noemen maar de bovenste helft van mijn scherm is gevuld met meerdere forse foto's en een half A4'tje aan wijsheden van iemand (ik noem geen namen) die de forummaster nog loopt uit te dagen dat hij niet goed modereert ook! Tssss.... :-) Dat kan ook anders. Het forum ziet er dan wat opgeruimder uit, en scrollt sneller. Daarom, als je vanaf nu een signature instelt, mag je een beperkte tekst hebben, één plaatje en één link. Adverteerders krijgen meer ruimte (ze betalen ook om te mogen adverteren in hun signature) maar ik wil ook hen vragen om hier gematigd mee om te gaan.

Ik heb geen zin om forumpolitie te spelen en vraag dus of iedereen zelf zijn bestaande signatures wil matigen als die wat veel van het goede zijn, en reclames weg te halen voor hen die geen adverteerder zijn. Ik hoop niet dat ik als moderator andermans profilelen moet gaan aanpassen.

Volgens mij werken we zo samen aan een beter en prettiger leesbaar forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie aktie, ik ga de wijsheden inperken(enkel die over geloof gaf wat problemen met bepaalde groeperingen maar toen ik dreigde met spotprenten was het ok..... :twisted: just kidding... ) en dat geschreeuw met plaatjes ook. Graag melden wie het dan nog storend vindt of het niet eens is met een spreuk...

Update , als ik mn footer leeggooi, krijg ik een foutmelding en kan de wijziging niet doorgevoerd worden.

Hebben jullie enkel de melding ingevoerd die vermeldt dat de footer te groot is of controleert de software dit ook als je de footer wijzigt.?

Is er een beperking voor lxb van een plaatje/banner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kitcarcollection, dank voor je begrip. Je vraagt of mensen het niet eens zijn met een spreuk. Ten eerste wil ik zeggen dat ik het niet eens ben met je uitspraak over CO2/klimaatverandering en "de natuur zijn gang laten gaan", maar dag mag geen reden zijn om de spreuk weg te halen, ik ben namelijk ook voorstander van de vrijheid van meningsuiting :-)

En klopt, er zijn door de webmaster wat beperkingen gesteld aan de signatures. Dat gaat over een maximaal aantal zinnen, maximaal aantal URL's en maximaal aantal plaatjes. Voor adverteerders is zijn die wel weer extra soepel gesteld.

Voor plaatjes is dacht ik 100x100 de maximale grootte. Volstaat dat? Veel succes met het weer normaal maken van je signature!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Footer veranderen is gelukt.

Mijn co2 uitspraak zegt niets over klimaatverandering overigens.

Mogelijk vindt er klimaatverandering plaats door co2 op de klimaatverandering die zowieso al continue plaatsvindt sinds de aarde bestaat.

Er zijn veel andere faktoren in ons klimaat (en erbuiten! ) waarvan de invloed soms niet bekend en bijna altijd onvoorspelbaar is.

Of dat goed of slecht is hangt van je referentiekader af. Is dus niet een kwestie van eens of oneens mee zijn. Is meer een stelling tot bewustwording.

En hier buiten warmt de aarde niet echt op de laatste dagen kan ik zeggen. Slecht voor kitcars dus....

Daarentegen is de co2 handel weer goed voor de economie, Die economie die gebouwd is op schulden gecreerd uit niets, en oneindige groei (gebaseerd op oliehandel en oorlogsvoering), teneinde daarmee de atmosfeer van onze eindige aarde, nog voller met co2 te pompen.

En dan lopen er echt politici rond die co2 onder de grond willen gaan stoppen. Tsja, als het zover komt dat ze de hele atmosfeer willen begraven, dan zeg ik ook niets meer. Puur theoretisch kom je dan uit op een letterlijk groeiende aardbol en dan klopt misschien het economische stelsel wat we hebben weer wel.... en kunnen we legitiem groeien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Bas nou staat er helemaal niks meer

das ook saai

zet je ze wel weer terug?

snap trouwens ook niet waarom jij je zo aangesproken voelt

@ thomas; fijn dat je hier op dit forum de regels even aanscherpt en daadwerkelijk uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nav een discussie in het KCC-bestuur is besloten dat het adverteerderschap bij de KCC is voorbehouden aan bedrijven (waarbij dat dan even voor het gemak is gedefinieerd als een organisatie met KvK-nummer en BTW-nummer). Dat klinkt misschien een beetje als een open deur maar dat betekent dat handelende particulieren geen adverteerder meer kunnen zijn als ze hun activiteiten niet in een bedrijfsvorm georganiseerd hebben.

----- update van de Algemene LedenVergadering van de KCC op 16 juni 2013 ------

De algemene ledenveragdering heeft besloten om de regels omtrent adverteerders aan te scherpen om de lijn tussen particulieren en handelaren wat duidelijker te zetten. Sommige particulieren hebben soms de neiging zich als handelaar te gedragen, en dat vindt de ALV dus oneerlijk richting sponsoren. Daarom de aanscherping van de regels:

- auto's mogen door alleen door leden en adverteerders van de KCC te koop gezet worden

- voor adverteerders gelden geen restricties

- voor particuliere KCC-leden geldt dat de auto die te koop gezet is, op eigen naam moet staan en met een maximum van twee per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...