Ga naar inhoud

Nova Sterling


Gast Paul Knebel

Aanbevolen berichten

Gast Paul Knebel

Net een hydraulische set t.b.v. de dak bediening erin gezet. Ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan aansturen. De pomp werkt met een wissel van + en -. Misschien een centraledeur vergrendeling? Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien een contact slot? De pomp moet na open cq sluiten, wel stoppen met draaien!

Na het wegvallen van de spanning, blijven de cilinders aangetrokken. Natuurlijk wil ik bij een ongeval er wel uit kunnen komen. Ik wil de zijramen daarom klapbaar maken, met quick release, zodat ik het raam er snel uit kan halen.

Heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen?

post-6136-025707700 1291148749_thumb.jpg

post-6136-088058800 1291148755_thumb.jpg

post-6136-012016800 1291148767_thumb.jpg

post-6136-061577400 1291148782_thumb.jpg

post-6136-092708400 1291148788_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat er een elektrische release op dat systeem zit zodat je dak vanzelf dichtgaat zoals je hier hebt gezien het weekend. je moet dan wel een retour hebben naar je reservoir.

Verder moet je de pomp begrenzen met bv een relais met trekschakelaar zodat je dak niet te ver open kan met alle schade tot gevolg.

PET glas haal je hier: http://www.agulon.nl/pet.html

Dat is het beste spul om raampjes en kappen te maken. Het barst niet bij schroeven en zagen en is makkelijk te vervormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paul Knebel

Er zit mijn inziens geen retour op. Dus het systeem kan volgens mij niet zoals bij jou werken. Om het dak dicht te doen moet ik de plus en min omdraaien. Zodat het dak rustig weer dicht zakt. Als ik plus en min in een schakeling weet om te draaien werkt dit helemaal super. Volgens mij werkt een centraledeurvergrendeling ook op deze manier.

Ik heb het nu zo gemonteerd dat dicht, precies het punt is dat de cilinders helemaal in zijn. En de Maximale slag van de cilinders is precies het punt voor het bovenste dode punt van de daksteunen. De achterste steun wil ik verlengen, waardoor het dak in de open stand iets kantelt waardoor de instap beter is.

De hamer is een goed idee, jammer alleen dat de ruit die je dan stuk slaat nogal kostbaar is! Maarja veiligheid voor alles.

De dankt voor het PET glas adres!

Ps. heb je een hapklare oplossing voor je kantelbrug met de verlaging in mijn bodemplaat, of moet ik hier dan nog even een aanpassing voor bedenken?

Kun je mij nog het adres geven voor de bekleding? Dan kan ik de kleuren bepalen en dus ook de stoelen bestellen.

Bedankt,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...