Ga naar inhoud

sinterklaas/kerst cadeau


Marc Kickert

Aanbevolen berichten

Goede middag,

gezien de meeste mensen op dit forum op hun gewicht letten, :rolleyes: heb ik een suggestie die ik nog niet echt ben tegengekomen op dit forum

een Reich caravan weger.

Gelukkig heb ik niets met sleurhutten, maar dit ding kan tot 1000 kg per wiel wegen, heeft tot 3 % afwijking en geeft dit aan per kilo oplopend. (ff googlen, "reich caravanweger" gemiddelde internetcaravanboer heeft ze, kan ze binnen een dag opsturen)

dus houtje onder je andere wiel, auto er overheen duwen, 4 keer herhalen en je weet of de BEC echt onder de 400 kg is, je cornerweights etc en of je Midtec lichter is dan een pinto Fury

leuke gadget, kost rond 100 euro, heb niet eerder zo'n goedkope weger gezien tot 1000kg.

zitten twee meetpootjes onder, met wat kunst en vliegwerk ( of een tweede weger) kan je ook motorblokken, bakken etc wegen.

gr marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjee, dacht dat Sinterklaas zuinig was,

kijkshop weegschalen heb ik ook 4 stuks, waarbij er met wegen zoals jullie het uitleggen al 2 zijn overleden.

zit niet echt een overbelasting beveiliging op zeg maar, en rustig laten zakken met de krik precies op het midden van de weegschaal lukt ook niet altijd.

tevens weet ik uit betrouwbare bronnen dat een pinto fury 600 kg weegt, stel dat is geen 50:50 en de bestuurder wil zichzelf meewegen,

dat gaat dat dus niet met een kijkshop weegschaal. tevens onthoudt een normale weegschaal 10 seconden het gewicht, dus tweede man of rennen, struikelen, vloeken, ellende.

kom op, 100 euro en je kan ook thuis in je lekkere warme garage constateren dat je dikke 5 serie 1415 kg weegt, maar dit wel bijna 50:50 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Of je rijdt naar Harm in Elsloo, die heeft die digitale schalen en ook nog een beetje verstand van afstellen. Heeft mijn auto vorig jaar op Assen uitgewogen en een basis-afstelling gegven op de avond voor een wedstrijd. Gaf me meteen meer zekerheid en gevoel met de auto en 2s van mijn tijd af. Zal vast ook een stuk aan mezelf gelegen hebben, maar toch zeker een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Marc. Cava in Piershil ?

Heb die weger net eens bekeken. Lijkt me een goede optie voor degene die zelf wil (uit)wegen. Als je de specifieke kennis mist om e.e.a. uit te wegen af te stemmen dan een leuk ritje Friesland denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...