Ga naar inhoud

Fiat Dino, the poor man's Ferrari


Hans Schipperijn

Aanbevolen berichten

Gisteren aangekomen op de oprit... Een italiaanse schone..

dino.jpg

Fiat Dino 2.0 uit 1967. Helaas niet met de 2.4 Dino engine.. Die zijn allemaal gesloopt om met de motor Lancia Stratos kitcars mee te maken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ph34r::mrgreen: Staat nog een 2.0 ltr motor te koop op marktplaats en nog een bak

Ja, ik zag het. Maar de motor en en bak in de Dino die ik gekocht heb zijn prima.

Ik had alleen graag de 2.4 gehad omdat dat ook weer dezelfde motor is als in de Ferrari Dino 246 F1, wat weer het voorbeeld is voor mijn Retro Racer.

dinof1.jpg

Maar ik klaag absoluut niet hoor, ben heel erg blij met mijn Dinootje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele mooie auto en ook in een hele mooie kleur!!

Dit model was toen toch ook eventueel als cabriolet leverbaar, zo ver ik me herinner?

Vindt meestal wel dat een coupé de echte lijn van de auto weergeeft.

Veel plezier er mee.

Vr.gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het woord fiat hoor dan heb ik bij voorbaat al een hekel aan

dit door wat nare ervaringen(6 aanrijdingen gehad alleen met fiats)vroeger

echter is de Dino daar een heeeele grote uitzondering op

wat een prachtwagen

en ze rijden ook nog fijn

veel plezier ermee

koop een garage dat istie wel waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Hallo Hans, wat een beauty van een auto, en is natuurlijk een rasechte Ferrari al staat er Fiat op ! ( en geen enkele Ferrari is een poor mans) en ik kan het weten !

Heb zelf jaren met QV Mondial gereden (zeiden ze ook altijd van dat het een poor mans Ferrari was) Echter zulke opmerkingen komen ALTIJD van mensen die er nooit een zullen hebben en nooit een kunnen betalen 8-)

Ik moet na bijna 5 jaar bezit wel eerlijk zijn, ik ga er nooit meer een weer kopen :D:D:D

Ik moet ook voor mijn werk nog wel eens rijden met Ferrari's en of ze taxeren, maar er zijn weinig merken met z'n slechte prijs/kwaliteit verhouding.

Heel veel plezier ermee ( en houd hem uit de regen !!!)

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

italie jjaaahh

ga de dolomiten in is echt helemaal fantastisch daar

ik ben net ergens geweest en zie dat je retro racer nu eindelijk in goede handen is

ik ben blij voor je de knoop doorgehakt hebt en je alles bij speedon opgehaald hebt

wat een verroest zooitje onderdelen zeg

heeft het gewoon buiten gelegen of zo

ik geef peter morgen even een rover bak en bellhouse om te kijken of daar iets mee kan met je torque tube

mag ik een keer in je dino rijden

heb daar iets speciaals mee :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

Hoe is het met de eenzitter formule auto?

Heeft een tijdje stil gestaan wegens drukke werkzaamheden bij Mischa.

Mischa heeft een Porsche transaxle gevonden (ik dacht van een 924 of 926) die een mooie gewichtsverdeling voor/achter geeft.

De 4 dubbele Webers zitten op de Rover V8.

We kwamen wat in de knoop met de zitpositie (de stoel kwam veel te hoog als de as onder de stoel door ging).

Daarom is nu het idee de motor behoorlijk schuin in de auto te plaatsen (eigenlijk zoals je ook op de foto hierboven ziet) en dan de as schuin naast de stoel te laten lopen.

De aanpassingen aan het chassis worden gedaan door HP Motorsport. Ik zelf ben nu op zoek naar de spaakwielen en banden:

qblockley2.jpg

Al met al gaat het nog wel jaar of wat duren voordat de auto op de weg is maar dromen mag altijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kai Glazenburg

Moi,

"en is natuurlijk een rasechte Ferrari al staat er Fiat op"

En het voordeel daarvan is?

Overigens, bij mijn weten is het een auto met Fiat-techniek en werd de 2.4 zelfs bij Fiat gemaakt. (wel een Ferrari-ontwerp, die motor).

Niet dat mij dat wat uitmaakt, want ik vind het gewoon een heel gave auto. Dat het wel of niet Ferrari zou zijn maakt hem niet mooier of minder mooi naar mijn mening, als het een Lada was (en klonk) hij even mooi. Een 308 GT4, Mondial of 400 zien er wat wat mij betreft ook niet geweldig uit (waarbij ook gezegd moet worden dat de GT4 qua design een zeer moeilijke opgave was).

Sorry, ik heb niet zoveel met merken, het gaat erom wat ze neerzetten.

Veel plezier met je Dino,

Kai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eigenlijk ook hier heen:

http://www.adac-eifelrennen.de/

Is rijdend museum.

Dit jaar heen geweest.

Genoten.

Misschien idee om bij KCC op de kalender te zetten en met meerdere mensen erheen te gaan.

Groetjes,

Alex

geweldig plan Alex,

Wie kan ik zo gek krijgen dit karretje te trekken??? het is geen moeilijk event om te organiseren en geweldig leuk om eens heen te gaan.

@ Hans, blij te horen dat er nu eindelijk echt wat gebouwd gaat worden geweldig! of je nou volgend jaar mee gaat naar le-mans in de dino of de F1 retro. bekijks heb je zeker weten.

damn het convooi word leuk zo! (ja inderdaad: we hebben besloten dat je puur gebaseerd op je auto keuze al mee MOET)

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, super leuke auto...als ik maar SWMBO (a.k.a. 'her indoors') zover kon krijgen om zoiets aan te schaffen!!

Ik ben benieuwd hoe je retro-racer vorm gaat krijgen...zal vast gaaf zijn om eindelijk iets concreets te kunnen maken van de dromen die je al jaren hebt...enjoy :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel mooi zo'n Miura ;-)

Ik weet dat het een Miura is (ook mooi trouwens) maar kon even geen ander filmpje vinden van The Italian Job.

Overigens zit er in The Italian Job wel een scene met drie zwarte Dino's van de Bad Guys:

dino0100336bu1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...