Ga naar inhoud

Midas Gold on the road!


Gast Martine Spaans

Aanbevolen berichten

Gast Martine Spaans

Ik ben niet zo heel actief met posten op het forum, maar ik denk dat ik nu toch wel iets moois te melden heb.

Vorige jaar in Augustus mijn 1988 Midas Gold 1400cc uit Londen opgehaald en naar huis gereden.

Thuis pas ontdekt wat voor een rotzooitje de auto eigenlijk onderhuids bleek te zijn, en toen samen met mijn vriend een jaar lang de hele auto onder handen genomen.

(waarbij ik eerlijk moet bekennen dat mijn vriend verreweg het meeste heeft gedaan en zonder hem was het allemaal nooit gelukt)

Bijna de complete kabelboom, alle slangen, de motor, alle metertjes, de tank, de uitlaat, de stoelframes, de kachel, de voorruit etc. Er is echt heel veel onder handen genomen.

Afgelopen maand eindelijk klaar om naar het RDW te rijden en een kenteken opgehaald. Gisteren was dan echt de meest spannende dag...de APK.

En hij is er doorheen!

Enige opmerkingen waren dat de achterste remvoeringen verkeerdom waren gemonteerd (die hebben we er niet af gehad, maar hij remde prima, dus nooit wat vermoed) en dat het CO te hoog was (stelschroef, dus makkelijk even tijdelijk terug te draaien voor de keuring).

Verder alles goed!

Jammer dat het mooie weer alweer voorbij is, maar ik hoop nog op wat koude en zonnige dagen voor mooie ritjes!

65192_480300127106_672827106_7253727_2233479_n.jpg

37947_480300242106_672827106_7253728_8191681_n.jpg

64600_480300257106_672827106_7253729_2315473_n.jpg

33694_480300437106_672827106_7253730_3977657_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Martine Spaans

De hele auto is een beetje dof. Ik heb hem nog niet uitgebreid gepolijst, alleen gewassen en gewaxt. Misschien dat een polijstbeurtje nog wonderen doet.

Maat zo mat/dof heeft het eigenlijk ook wel wat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johannes Timmermans

Wat een stoer ding !

Ziet er erg goed uit (!)

Fijn, een kitcar waar je het hele jaar mee kunt rijden.

Hoef je niet op het voorjaar te wachten...

Heel veel rijplezier toegewenst,

Johannes Timmermans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martine,

dat is een mooi wagentje geworden echt petje af. technisch ook op orde nu.

Als je er een doek met meguiars wax overheen haalt dan blinkt ie als nooit tevoren!

koud maakt niet uit als het maar droog is, dan kun je best lekker rijden, maaruh je hebt toch wel een kachel in dat ding?

persoonlijk zou ik hem wat lager willen hebben zodat de wieltjes mooier in de wielkastjes steken, maar buiten dat echt leuk wagentje zo!

Grtz Thomas

ps ben je toevallig familie van Mark Spaans uit Apeldoorn? (voor de 24H le-mans gangers wellicht nog bekend?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peter Camping

Hoi Martine,

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar jouw Midas. De foto's zien er goed uit. Dak of niet, boven je hoofd, rijden is gewoon het leukste wat er is :-P . Zomer of winter, het maakt niet uit. Gewoon scheuren... :P:D:) Ik ben gewoon blij dat er weer een Midas in Nederland is. Hoe meer, hoe leuker het wordt. Laat mensen maar denken: wat is dat voor auto, ken ik die B)-_-:angry: ??? Nee dus, welkom!

Heel veel plezier met je Midasje!

Greetz, Midaspeter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Martine Spaans

Gisteren een end mee gereden. Ik heb in mijn Midas wel meer bekijks dan in mijn Aston Martin, haha!

Alles bleef het doen, behalve de snelheidsmeter (tachokabel is vrij oud. Was al bekend, maar tot nu toe deed alles het gewoon. Nu toch maar een nieuwe kabel aanschaffen). De eerste lange rit blijft toch altijd even een spannend moment.

En ja, de kachel doet het gelukkig ook goed! Dat vond het interieur ook wel fijn, want je kan toch niet voorkomen dat de boel van binnen wat vochtig wordt als hij in dit weer buiten stilstaat.

Dat ie zo hoog op de pootjes staat is eigenlijk wel fijn met de Nederlandse drempelgekte. Misschien dat het bochtengedrag nog wat beter wordt als ik de auto wat verlaag, maar het is een straatauto en geen circuitauto.

@ Thomas: Ik ken geen Mark Spaans, dus in ieder geval geen directe familie. Wellicht een verre neef ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...