Ga naar inhoud

eindelijk een keus gemaakt


Bart van Beek

Aanbevolen berichten

Zaterdag bij John Dax mijn gekochte Dax Rush rollend chassis opgehaald. Staat nu in mijn garage, klaar om afgebouwd te worden. Alle geleerde buren zijn al wezen kijken en liepen stuk voor stuk te kwijlen. Nu eerst de motor/ automaatbak keuze zien te maken. Moet wel een beetje "mean machine" worden (liefst 200+ pk), voorzover dat mogelijk is met een automaatbak. Voorlopig heb ik nog wel even tijd om e.a uit te zoeken. Zodra er wat zinnigs gedaan is zal ik hier een update geven met eventueel foto's,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in hetzelfde schuitje, eerst afbouwen en dan ter keuring aanbieden aan de IKS.

Een ander topic hier op de site gaat er over en het merendeel van de eisen is geen probleem maar het geluid is een harde dobber.

Kijk even naar de bijdrage van Timo van der Zande

Mijn link

groet,

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit in hetzelfde schuitje, eerst afbouwen en dan ter keuring aanbieden aan de IKS.

Een ander topic hier op de site gaat er over en het merendeel van de eisen is geen probleem maar het geluid is een harde dobber.

groet,

Arjen

That's the spirit jongens, Bouwen en dan gewoon IKSen die handel. de keurign is wel haalbaar daar ben ik van overtuigd. Nieuw keuren is tegenwoordig zelfs makkelijker dan import keuren geloof ik.

dat geluid is een harde dobber met een 1.6 20v schreewlelijk onder de kap. er zijn ook auto's die dit wel kunnen halen hoor.

Ik zou wel eerst even een rekensom maken voor het vermogen. probeer erachter te komen wat je target gewicht is en bij welk vermogen je geen CO2 tax/BPM hoeft te betalen. en zet dat vermogen erin. gebruik stille banden, isoleer je panelen goed, zorg voor een fatsoenlijk luchtfilterhuis etc etc.

en mocht het zo zijn dat de ze allemaal afgekeurd worden op de db norm, dan hebben we grond om eens lekker te gaan knokken over de wijze van meten en/of de regelgeving.

horen we niet vaak trouwens dat iemand een rollend chassis aankoopt. scheelt je echt een berg met werk.

grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bart succes met bouwen

Volgend jaar in Putten op de automobielparade de première?

Ben, dat lijkt mij niet haalbaar, ik kan alles maar met 1 hand doen, dus duurt het waarschijnlijk twee keer zo lang voordat ik de wagen klaar heb. maar dan in ieder geval het jaar daarop naar Putten :razz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bert Bakker

Hey bijna buurman.

Leuk te lezen dat je de gang hebt.

Als je hulp nodig hebt weet je me te vinden.

Het Marlin project ligt effe stil, dus ik heb de tijd.

Ik moet nog 1 week werken, en dan kom ik een keer aanwaaien.

Groeten

Bert Bakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Beams blacktop geworden met automaatbak. Wordt deze week geleverd. Zal krap aan passen in het Dax chassis. Wordt wel een mean machine met 210 paarden onder de kap. Genoeg te doen deze winter

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat niet passen met je hoogte en waarschijnlijk ook niet met je breedte.

Je zult eea moeten aanpassen(intake, dynamo,bak of chassis) en minstens een drysump systeem moeten monteren om dit in een seven te krijgen.Oliefilter steekt gigantisch uit.

Ik heb deze setup met de 6bak in mn Indy gebouwd maar dan bijna een meter naar achter en overdreven naar links geplaatst op de bijrijderskant en dan nog past het niet met de hoogtes voor een straat auto.

Is nogal een drastische operatie geworden, je kunt de verbouwing op mn site zien.

http://www.kitcarcollection.com/used-cars/raceindytoyota.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat niet passen met je hoogte en waarschijnlijk ook niet met je breedte.

Je zult eea moeten aanpassen(intake, dynamo,bak of chassis) en minstens een drysump systeem moeten monteren om dit in een seven te krijgen.Oliefilter steekt gigantisch uit.

Ik heb deze setup met de 6bak in mn Indy gebouwd maar dan bijna een meter naar achter en overdreven naar links geplaatst op de bijrijderskant en dan nog past het niet met de hoogtes voor een straat auto.

Is nogal een drastische operatie geworden, je kunt de verbouwing op mn site zien.

http://www.kitcarcollection.com/used-cars/raceindytoyota.php

Bas,

Ik weet dat er wat aanpssingen aan het chassis nodig zijn, maar dat had ik met elke andere motor/ automaatbak configuratie ook gehad. Meeste automaatbakken zijn lomp. Dezer lijkt sterk op de handbak.

Ook zit er een ondiep carter onder deze motor.

Wordt nog een hele uitdaging om dit blok netjes onder de kap te krijgen met voldoende grondspeling. Ik kom nog wel een keer buurten om van gedachte te wisselen over dit blok.

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig weer een bouwer er bij!

Ik ben bezig met de SSC catXL heb de achterkant aangepast op coilover shocks

en ook net een nieuwe motor aan geschaft en het is ook een snelle jap.

Deze wil ik aanpassen op een mt75 bak ik zit alleen met de vraag hoe te werk te gaan.

Het leuke vind ik echt dat je alles zelf moet uitdenken en moet opzoeken op internet.

Nou veel plezier met de Dax en misschien tot het voorjaar zo dat we wat nieuws aan de KCC

vloot kunnen toevoegen.

En ja volgend jaar ook naar de IKS (maart is de planning)

gr martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...