Ga naar inhoud

Aandrijfassen Sierra / Westfield


A.Oosterhuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zijn de aandrijfassen zoals Westfield die gebruikt standaard aandrijfassen van een Sierra of worden deze speciaal op maat gemaakt ? En is het binnen asdeel met flens wat op de foto te zien is post-5619-015023400 1285405516_thumb.jpgeen Westfield onderdeel of ook een standaard Sierra onderdeel ?

Wanneer gebruik je een differentieel met flenzen en wanneer één met steekassen ? Of heeft dat te maken met de aandrijfassen in combinatie met / zonder schijfremmen ?

Al deze vragen zijn ongetwijfeld eerder aan bod gekomen maar ik kan er op het forum niet veel van terug vinden.

Groeten Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Carlos Hontoria

Hallo,

Zijn de aandrijfassen zoals Westfield die gebruikt standaard aandrijfassen van een Sierra of worden deze speciaal op maat gemaakt ? En is het binnen asdeel met flens wat op de foto te zien is een Westfield onderdeel of ook een standaard Sierra onderdeel ?

Wanneer gebruik je een differentieel met flenzen en wanneer één met steekassen ? Of heeft dat te maken met de aandrijfassen in combinatie met / zonder schijfremmen ?

Al deze vragen zijn ongetwijfeld eerder aan bod gekomen maar ik kan er op het forum niet veel van terug vinden.

Groeten Arjen

De steek assen zijn van de eerste typen homokinetisch met het "trypod" systeem.

Deze type assen zijn zwakker dan de geflensd homokinetisch [3 ballen vs. 6 ballen]

Deze gaan el gouw kapot.

De steek-assen wordt bij Ford genoemd de "A" type en de geflensd is de "B" type.

Beiden kan voorkomen op een model jaar. Het is de uitvoering wat het maak het verschil.

Daarbij heeft de geflensd uitvoering grotere lagers, dus ook sterker setup.

Westfield gebruik de geflensd uitvoering met 102 mm diameter en 6 bouten met een PCD van 86 mm dat is een standaard Sierra onderdeel voor versies me schijfremmen.

De "stub shaft" hebben links and rechts schroefdraad, de linker schroefdraad kan je zien aan het gekarteld tip.

Westfield Stub Shaft

Westfield gebruikt een andere positie voor the rem-klauw waardoor een ander type schijfremmen nodig zijn. [dieper]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De uitvoering wel/geen flenzen heeft dus niets te maken met wel of geen schijven achter ?

Ik heb namelijk diverse ''oproepen'' gedaan met de vraag naar een Sierra met schijven achter maar die blijken erg zeldzaam.

Groet,

Arjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...