Frank Devocht Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Ik heb dus een mx5 Westfield in bestelling en daar zit geen verwarming op (wegens geen plaats of zo).Ik zou er toch wel graag een op het koewater aangesloten verwarming in steken. Als iemand tips voor me heeft (ergens een piepkleine unit van een klein japannertje of zo?), dan hoor ik dat graag.
Werner Van Loock Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Wordt ie dan geleverd met verwarmde voorruit of zonder voorruit, want anders heb je een probleem met de SVA.Je kan altijd een elektrische verwarming erin steken. (12v haardroger of zo)
Gast Bart van Dorp Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Wat je zou kunnen proberen is zelf een kleine radiator te gebruiken en hiervan een kachel te maken. Het is al eens gedaan het is alleen even zoeken naar een goede ventilator. op internet is er een die het heeft gedaan met een aantal computer ventilatoren en die is ook nog door de keuring gekomen. voor kleine radiatortjes kun je denken aan cross motoren o.i.d. (van die 60cc dingen ofzo)
Frank Devocht Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 ja, hij wordt geleverd met verwarmde voorruit, maar ik had toch graag een ietsje meer warmte .Een haardroger is een laatste mogelijkheid ja, maar 't zou toch iets 'echter' mogen zijn
Pim de Jonge Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Ik heb nog een nieuwe kachelradiator liggen van een Fiat 124 ( denk ik ) compleet met afsluiter. Afmetingen weet ik niet precies ik denk zoiets van 25 bij 15 cm?? Als je interesse hebt kan ik je wel een fotootje mailen? Dan moet je er zelf wel een behuizing omheen maken.
Gast Geert Swaans Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 wij hebben een nieuw product in ons assortiment. dit is een kachel en voorruitontwaseming in een unit. Compact en makkelijk aan te sluiten. Ik zal vanavond een foto nemen en hier plaatsen.grGeert
Gast Johan Haex Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Beste Nieuwe Westfield bezitter. Ik denk dat het warm genoeg wordt in je westfield. de motor geeft voldoende warmte om het interieur op te warmen.
Frank Devocht Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 ja, misschien wel, in mijn mx-5jes kreeg ik ook altijd warme voeten Maar 't vrouwtje is er ook om af en toe mee te rijdenIk heb alleszins geen idee hoeveel ruimte er is (de kit is zelfs nog niet aangekomen), dus of die 25x15cm erin kan weet ik op dit ogenblik niet.
Gast Patrick Huybrechts Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Het probleem is eigenlijk niet de ruimte in de Westfield. Het enige probleem in de Mazda SDV Westie is volgens mij dat de lucht geleidingkanalen naar de voorruit niet passen omdat de instrument cluster in de weg zit. Volgens mij kan die Westfield unit er ook wel in zonder de kanalen naar de voorruit. Ik ga het eens navragen bij Westfield.
Gast Willy Lambrechts Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 Wij hebben in ons gamma een kachel met warmtevermogen: 5280w. Afm.: 272 X 115 X 199. 12V, 2 snelheden. 186 €.Willy
harm Geplaatst: 28 november 2007 Rapporteer Geplaatst: 28 november 2007 kachel van een mini past zo onder de scuttle van een westfield
Frank Devocht Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst: 25 december 2007 dank je voor de info allen! Ik ga eens naar zo'n mini kachel kijken
Gast Ivo Verlinden Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 Moet er eigenlijk een ontwaseming op als je een hoge ruit hebt voor de keuring?Ik heb juist een Tiger geocht met een lage ruit dus zal de verkoper geen probleem hebben op de keuring maar ik wil dus een hoge ruit en deurtjes monteren dus had ik gehoord dat je dan verplicht bent om een ontwaseming te instaleren.
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 Als ik Harm goed begrijp bedoelt'ie zo'n kachel:http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/mini-onderdelen/340713446-kachel-unit-mini.html
Werner Van Loock Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 Moet er eigenlijk een ontwaseming op als je een hoge ruit hebt voor de keuring?Ik heb juist een Tiger geocht met een lage ruit dus zal de verkoper geen probleem hebben op de keuring maar ik wil dus een hoge ruit en deurtjes monteren dus had ik gehoord dat je dan verplicht bent om een ontwaseming te instaleren.ja en ruitewissers ook, maar volgens mij heeft die van u dat toch, niet? Of op zijn minst de voorzieningen.
Marcel Veenendaal Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 ik heb onderstaande. Is echt heel klein. Uit m'n hoofd iets van 190x110x165 mm (lxbxh). Ben even het webadres kwijt waar je hem kunt kopen, maar volgens sommige leden hier is het heel makkelijk zelf te maken met een radiateurtje van een PC. Marcel
W.Schreur Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 ik heb onderstaande. Is echt heel klein. Uit m'n hoofd iets van 190x110x165 mm (lxbxh). Ben even het webadres kwijt waar je hem kunt kopen, maar volgens sommige leden hier is het heel makkelijk zelf te maken met een radiateurtje van een PC. Marcelin je verkoop draadje stond hij...
Marcel Veenendaal Geplaatst: 26 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 26 april 2010 Ja, duh, daar had ik de foto ook vandaan geplukt. Dat was mijn advertentie, maar da's niet waar je hem kunt kopen, want die is verkocht (heb er zelf ook nog eentje voor in m'n eigen auto). Maar ik heb de site gevonden waar ik ze gekocht heb: http://www.t7design.co.uk/
Gast Ivo Verlinden Geplaatst: 27 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 [ja en ruitewissers ook, maar volgens mij heeft die van u dat toch, niet? Of op zijn minst de voorzieningen.Nee, nog niks voorzien dus moet alles nog inbouwen.
Frank Devocht Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 mmm, veel warmte kan er uit zo'n klein ding toch niet uitkomen zou je denken? Is dit geen pc koelertje met een pc fan erop?Heb je het al getest?Hoe sluit je dit trouwens af, of gaat er constant water door?
Paul van der Knijff Geplaatst: 27 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 Ik heb helemaal geen ontwaseming, heb je m.i. toch niets aan.Bij de APK heb ik een losse Halfords ventilator met een zuignap die ik bij een steekproef op het dashbord plak. Nog nooit problemen gehad.
Gast Bart Ogink Geplaatst: 27 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 mmm, veel warmte kan er uit zo'n klein ding toch niet uitkomen zou je denken? Is dit geen pc koelertje met een pc fan erop?Heb je het al getest?Hoe sluit je dit trouwens af, of gaat er constant water door?3.5KW!!staat in de link erbij, ziet er uit als een radiator met ventilatoren erin.klinkt ideaal voor een kitcar.Alternatief is electrisch maar dan kom je niet veel verder dan een paar honderd watt. zie b.v. cbsonline of europaspares. Daar staan ook andere modellen.
Thomas Rouw Geplaatst: 27 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 je sluit hem af dmv een klepje in de waterleiding ernaar toe, ALLE japanse autos hebben dit klepje dus die kun je zo ergens vandaar trekken. aan dat klepje zit een kabeltje en die gaat naar de dash.... e voila.een warmte opbrengst van 2KW ben je zo aan met een heel klein radiatortje hoor. als je water maar heet genoeg is.3,5KW is best veel op je voetjes trouwens. das een straal kachel die een komplete groep van 16A thuis vol zet. en met moderne automaten knalt die er dan wel uit. Grtz Thomas
Frank Devocht Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Rapporteer Geplaatst: 27 april 2010 3.5KW, ja, dat kan ik er ook bijzetten. Maar levert het ding dat ook?
Jeroen Mulder Geplaatst: 28 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 28 april 2010 Bel eens naar dit bedrijf en vraag dan naar Teun Rorije, ik was laatst bij hem en hij liet mij een kleine kachelunit zien voor weinig geld. deze gaat hij zelf ook inbouwen in zijn project.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.