Ga naar inhoud

ronde achterlichten


Roy Schröder

Aanbevolen berichten

ik ben aan het twijfelen om in mijn Lotus straks 4 ronde achterlichten te monteren.

de originelen zijn weliswaar nog goed, maar mij lijken ronde mooier.

weet ook iemand of ik elektrisch gezien, die dan probleemloos zo kan aansluiten ? of moet ik dan nog andere maatregelingen treffen.

wie weet waar ik mooie ronde led of niet achterlichten kan uithalen ?

de buitendiameter moet ongeveer 8 cm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

roy, ik dacht dat ik goed had gedaan om je die carbon cyclewings uit je hoofd te praten maar wil je nu echt LED verlichting op je Lotus schroeven?

Met alle respekt, verkoop je mooie originele Lotus en koop een B-merk kitcar terug en leef je daar dan ongestraft op uit.

of moet ik dan nog andere maatregelingen treffen.
ja, zorg dat Colin Chapman zich niet omdraait in zn graf. :?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ferry Kerkvliet

Tip zet idd die S4 te koop en koop wat anders om te gaan verbouwen.

Gr Willem

Dat is wat ik ook wilde voorstellen er zijn veel andere projecten die je naar je hand en inzicht kan verbouwen MAAR GEEN LOTUS!

Roy je kan contact met mij opnemen.

Gr

Ferry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jongens, ook ik begrijp jullie bezorgdheid en misschien is het jammer maar we moeten wel respect tonen voor iemands beslissing.

Nu valt iedereen hierover ook op zijn andere topic?

Ik zou zeggen doe wat je wilt maar neem een weloverwogen beslissing met zo'n mooie auto.

Groetjes Jeroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik had ook zoiets bij mijn Porsche hardtop..

Toen ik op een forum vroeg of het mogelijk was zo'n hardtop te 'choppen' naar een cabrio kreeg ik ook de wind van voren.

"De generaties na jou hebben ook recht op de originele Porsche hardtop!"

Blijkbaar ben je geen eigenaar maar slechts een 'tijdelijke bezitter' van een oldtimer :lol:

porsche_356hardtop003.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip zet idd die S4 te koop en koop wat anders om te gaan verbouwen.

Gr Willem

Dat is wat ik ook wilde voorstellen er zijn veel andere projecten die je naar je hand en inzicht kan verbouwen MAAR GEEN LOTUS!

Roy je kan contact met mij opnemen.

Gr

Ferry

Ik vind dat het ieders eigen keuze is om een auto , zeldzaam of niet, te verbouwen/wijzigen zoals hij zelf wil en dat een ander daar zich niet mee moet bemoeien.

groet Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Martin

Mwah.... niet helemaal mee eens.

Binnen een club als deze vind ik dat je iemand best mag adviseren om zoiets niet te doen. Als je dan toch de auto wilt verbouwen... zelf weten.

Ik zag in het copy-topic 25k voor deze auto, dat is wel veel geld, dan moet ik Bas toch wel gelijk geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snel verkopen die auto en iets anders kopen.

Velen dromen van een echte seven (zoals ik), please niet veranderen :cry: .

Doe me denken aan die prachtige meiden die zich plastisch laten herwerken, ze verliezen dan net wat hen zo apart maken.

Maar ja, iedereen zijn smaak en vrijheid :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens, adviseren wel maar sommige woorden klinken best dwingend.

Kijk dat vind ik nou ook en daarom mijn mening : laat ieder zelf beslissen of hij iets wil verbouwen of niet, ook al vind ik het zonde van de auto, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag.

groet Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemand zegt hier dat het niet mag. Ik ook niet, vind ook dat je zeker moet doen wat je wilt. Zou wat wezen zeg, om iemand te verbieden zn auto te veranderen.

Opmerking was meer bedoeld omdat de eigenaar wellicht niet beseft wat hij in handen heeft.

Net zoals dat voorbeeld hier boven van die mooie oude Porsche coupe naar cabrio verbouwen. vooral doen maar denk dan eerst eens na over het aanschaffen van een kitcar zoals een Chesil speedster ofzo, is onderhand nog meer waard ook dan een verbouwd origineel.

Ik zal het samenvatten onder het kopje "not done" maar veel begrijpen wat ik bedoel. Nogmaals, absoluut geen verbod, al ga je met je Lotus S4 meedoen met de autocross of trial. Als je maar plezier hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sta ervan te kijken hoezeer de meningen verschillen hierover.

wat versta je onder verbouwen is eigenlijk de vraag......

om nogmaals duidelijk te zijn zou ik nooit iets aan mijn klassieker veranderen wat niet valt terug te draaien.

onder verbouwen versta ik het drastisch wijzigen van het model door carroserie/chassis enz dusdanig te veranderen dat je bij wijze van spreken de slijptol erin zet.

maar wat ik uit de reactie's hieronder zie.....

Vinden sommige waarschijnlijk het veranderen van de velgen ook niet kunnen of noemen dat verbouwen !

nogmaals ik heb de originele achterlichten verwijderd en daar onstaan 4 gaten in de achterkant, dit terwijl de achterlichten rechthoekig zijn.

zonder maar iets aan te hoeven passen kan ik daar aan iedere kant 2 ronde armaturen van rond 8 cm in plaatsen.

aan de contouren te zien waar de gaten zich bevinden ziet dit echt niet verkeerd uit.

wat is er dan zo op tegen wanneer ik deze mogelijk tijdelijk op deze manier zou inbouwen ?

zonder ook maar 1 kras op de lak te maken kan ik in 15 minuten de originelen lichten weer terugplaatsen.

het is gewoon tijdelijk de wagen een beetje naar je hand zetten, en wanneer je het zat bent maak je hem weer in een handomdraai geheel origineel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar,allemaal gedoe om niks.Hij schrijft het goed maar niemand wil het lezen.

Lekker andere lichten erop zetten zoals jij het wil Roy :lol:

Wel al het orginele spul goed bewaren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vanmiddag eens wat geknipt en gekleurd/geplakt.......

zo krijg je een beetje een idee hoe het kan uit komen te zien, afhankelijk natuurlijk van hoe de ronde achterlichten er precies uit zien.

de ronde openingen die zijn ontstaan na het verwijderen van de originele langwerpige verlichting zijn nu opgevuld in diezelfde diameter.

achterlichtenlotus002.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...