Ga naar inhoud

wat spullen voor injectie ombouw gezocht


Salem Mourad

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

Ik ben bezig een mi16 blok op throttle bodies om te bouwen (jaja sebastiaan ;-), en zoek nog:

bosch hogedruk brandstofpomp

benzinefilter (hoge druk)

fuel swirl pot

druk regelaar

Als iemand wat heeft liggen, hoor ik het graag!

Thanx,

salem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sebastiaan Bleuanus

See the light! ;-)

Spulletjes heb ik niet liggen (misschien een 2,5 bar regelaar met slangaansluitingen, zal vanavond even kijken). Maar als brandstofpomp zou je een Pierburg E2T of E3T pomp kunnen overwegen. Gewoon bij de automaterialenzaak te koop voor een redelijke prijs. Zie: http://www.wilmink.nl/pierburg/Pierburg_brandstofpompen.pdf

Voor jouw 200pk (max) zou als het goed is zo'n 60 liter/uur (@300g/kWh) genoeg moeten zijn zonder retourflow. De kleinste 3 bar E2T zit op 100l/h en zou dus meer dan mans genoeg moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel Cramer

mmm, mi 16 heb ik veel gebouwd en geraced. (heb nog 2 blokken liggen) Let je op je oliedruk, origineel waren deze blokken waardeloos wat dat betreft, heb zelf meerdere drijfstangen zien vliegen.

accusump, drysump of op z'n minst hele goede schotten in je caterpan is zeker aan raden.

Wel een super blok! Wij hadden een kleine 240 pk met de throttlebodies en net iets boven de 200 met het originele inlaatspruitstuk.

Wat brandstoffilters betreft, gewoon Bosch filter bij de automaterialen zaak halen, en om je brandstofdruk omhoog te krijgen kan je ook de originele regelaar opvoeren. Niet te ver gaan, want je kan niet terug :)

welke bak hang je aan je mi16 als ik vragen mag?

gr Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sebastiaan Bleuanus

Net even door het archief gestruind en twee zelfgebakken verstelbare benzinedrukregelaars gevonden en een XU9JA brandstofrail met aangebouwde regelaar. Mag je wat mij betreft zo hebben als je d'r wat mee kan.

Worden het DCOE-style TB's of ga je voor losse (ex-motorfiets?) kleppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas, Sebastiaan en Daniel, bedankt voor jullie antwoorden!

Sebas, gezellig dat je even langskwam met de spullen, bier smaakte goed ;-)

Daniel, ik heb hem in een middenmotorauto ingebouwd dus gewoon de MI16 bak dwars. Voor en RWD toepassing is een engelse LDV truck bak (Pug XU diesel) of FSO pick up bak (ook Pug XU diesel) te gebruiken. In de UK heeft ook iemand een bellhouse laten gieten voor aan een ford bak.

Bij mij komen er jenveys op.

Ja oliedrukproblemen komen me bekend voor. Heb nu een Pugsport baffle erin en altijd olienivo op max, en een andere oliepompdrukveer.

bye, salem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel Cramer

bedankt.

Die baffle is goed, vriend van mij rijdt daar nog steeds zonder problemen mee in de ZAC. Ik heb zelf drysump, echter dat is aardig aan de prijs. De accusump is een goed alternatief als je baffle niet voldoet.

als mijn Indy af komt dan wordt de volgende kit zeker iets waar de mi16 in gaat. Of misschien bouw ik hem de Indy als ik de Pinto zat ben :)

gr Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...