Salem Mourad Geplaatst: 14 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2010 hoi allemaal,Ik ben bezig een mi16 blok op throttle bodies om te bouwen (jaja sebastiaan , en zoek nog:bosch hogedruk brandstofpompbenzinefilter (hoge druk) fuel swirl potdruk regelaarAls iemand wat heeft liggen, hoor ik het graag!Thanx,salem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jos Evers Geplaatst: 14 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2010 Bekering van carbisme naar .... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sebastiaan Bleuanus Geplaatst: 14 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2010 See the light! Spulletjes heb ik niet liggen (misschien een 2,5 bar regelaar met slangaansluitingen, zal vanavond even kijken). Maar als brandstofpomp zou je een Pierburg E2T of E3T pomp kunnen overwegen. Gewoon bij de automaterialenzaak te koop voor een redelijke prijs. Zie: http://www.wilmink.nl/pierburg/Pierburg_brandstofpompen.pdfVoor jouw 200pk (max) zou als het goed is zo'n 60 liter/uur (@300g/kWh) genoeg moeten zijn zonder retourflow. De kleinste 3 bar E2T zit op 100l/h en zou dus meer dan mans genoeg moeten zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 14 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2010 mmm, mi 16 heb ik veel gebouwd en geraced. (heb nog 2 blokken liggen) Let je op je oliedruk, origineel waren deze blokken waardeloos wat dat betreft, heb zelf meerdere drijfstangen zien vliegen.accusump, drysump of op z'n minst hele goede schotten in je caterpan is zeker aan raden.Wel een super blok! Wij hadden een kleine 240 pk met de throttlebodies en net iets boven de 200 met het originele inlaatspruitstuk.Wat brandstoffilters betreft, gewoon Bosch filter bij de automaterialen zaak halen, en om je brandstofdruk omhoog te krijgen kan je ook de originele regelaar opvoeren. Niet te ver gaan, want je kan niet terug welke bak hang je aan je mi16 als ik vragen mag?gr Daan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sebastiaan Bleuanus Geplaatst: 14 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 juli 2010 Net even door het archief gestruind en twee zelfgebakken verstelbare benzinedrukregelaars gevonden en een XU9JA brandstofrail met aangebouwde regelaar. Mag je wat mij betreft zo hebben als je d'r wat mee kan.Worden het DCOE-style TB's of ga je voor losse (ex-motorfiets?) kleppen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salem Mourad Geplaatst: 16 juli 2010 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 juli 2010 Bas, Sebastiaan en Daniel, bedankt voor jullie antwoorden!Sebas, gezellig dat je even langskwam met de spullen, bier smaakte goed Daniel, ik heb hem in een middenmotorauto ingebouwd dus gewoon de MI16 bak dwars. Voor en RWD toepassing is een engelse LDV truck bak (Pug XU diesel) of FSO pick up bak (ook Pug XU diesel) te gebruiken. In de UK heeft ook iemand een bellhouse laten gieten voor aan een ford bak. Bij mij komen er jenveys op. Ja oliedrukproblemen komen me bekend voor. Heb nu een Pugsport baffle erin en altijd olienivo op max, en een andere oliepompdrukveer.bye, salem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 16 juli 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 juli 2010 bedankt.Die baffle is goed, vriend van mij rijdt daar nog steeds zonder problemen mee in de ZAC. Ik heb zelf drysump, echter dat is aardig aan de prijs. De accusump is een goed alternatief als je baffle niet voldoet.als mijn Indy af komt dan wordt de volgende kit zeker iets waar de mi16 in gaat. Of misschien bouw ik hem de Indy als ik de Pinto zat ben gr Daan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.