Ga naar inhoud

AE86 Corolla achteras


Gast Rogier Jansen

Aanbevolen berichten

Gast Rogier Jansen

De achterbouten zijn niet precies in lijn met het centrum, dus lijkt een Koln-as te zijn...

BabyAtlas:

2004922214745288967.jpg

Koln-axle:

kolnaxke2.jpg

Wat kunnen die Koln-dingen aan pk's hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je al het vermogen op 1 tandje los laat gaat gaat alles naar de klote jansen

en het zal wel 134 zijn ipv 124

de baby atlas is 138 breed

de gewone atlas is 142 breed

heb ze net maar even alledrie opgemeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je al het vermogen op 1 tandje los laat gaat gaat alles naar de klote jansen

en het zal wel 134 zijn ipv 124

de baby atlas is 138 breed

de gewone atlas is 142 breed

heb ze net maar even alledrie opgemeten

124 harm, kijk maar in de pdf, staat 58,5inch voor de koln as, en dat is nog steeds 123,19cm bij mij.

Ik dekn dat die koln as meer in de stijl is van mijn morris minor as, kan wel 160pk, maar vroeg of laat istie toch stuk.

Die chocola uitleg komt vooral van de escort rally boys, die zijn enkel tevreden met een engelse as als het redelijke pk's zijn en anders een baby atlas als het wat meer pk's zijn en dan natuurlijk nog de verstevigde voor de waanzinnige pk's :P

komt er dus een beetje op neer wat je ermee wil.

Ik heb beide assen hier liggen en qua gewicht is er al een aardig verschil, dus zal wel ergens in zitten ;)

Natturlijk genoeg onderdelen te vinden voor die koln assen, alle europese escorts muv de speciale modellen hadden deze as.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Rogier Jansen

Koln-as weer te koop, gaat niet passen onder Starlet en moet te veel aanpassen.

Ben nog wel op zoek naar een Corolla AE86 achter-as (import auto).

Wie weet er 1 of heeft er 1 te liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog wel een lasapparaat te koop jansen

en een zooi staal

nee geintje

ik heb laats een baby atlas compleet kaalgemaakt en wat klaargemaakt voor in een fury

ben al een dag aan het slijpen en schuren geweest

straks nog een dag lassen en construeren

en nog een halve dag met reviesie lagers diff en afstellen bezig voordat die eronde hangt

beste bult werk dus

kzal eens vragen hier aan zo'n toyota freakje of die wat voor je weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Ja, dat bedoel ik. Het moet wel fatsoenlijk gaan. Ik kan dat niet allemaal zelf en heb weinig trek om iemand 20 uur werk te betalen alleen voor de achteras, dan nog nieuwe velgen zoeken omdat ze niet passen en geklooi met de handrem etc etc. Er moet ook nog een kooi in en e.e.a. verstevigd worden, het is al oud beestje hè. Moet allemaal wel leuk blijven en geen 10 ruggen kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...