Ga naar inhoud

Game over voor deze zomer? back in business :D


Werner Van Loock

Aanbevolen berichten

Derstraks nog een toerke gedaan, maar is niet zo goed geëindigd. Op de snelweg begon het differentieel ineens veel lawaai te maken en werd alleen maar erger, dus dan maar wat trager, maar werd steeds erger, tot zo erg dat ik mijn motor/uitlaat niet meer horen kon bij 50km/u. En het is enkel als ik het gas erop heb, als ik los is het geluid weg, gelukkig wel thuis geraakt, maar einde verhaal voor het diff. En aangezien dit een morris minor achteras is, is een vervangend exemplaar moeilijk te vinden en hoe lang blijft die dan heel?

Dus dan maar gelijk tijd voor de vervanging door een engelse as die ik hier al 2 jaar heb liggen.

Maar zelf kan ik dat niet, want die as moet nog aangepast worden aan de striker, komt nl vanonder een dutton.

Ik heb HP motorsport deze winter daarover al gecontacteerd, maar had toen zelf al niet veel tijd en het was niet echt nodig op die moment, nu wel dus.

Ik ga ook gelijk een volledige rolkooi laten plaatsen en dan ook maar gelijk de injectie erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zo auto staat terug thuis en gisteren voor het eerst eens uitgelaten :D

De 3.89 ipv de 4.2 eindoverbrenging is een aangename aanpassing zeker icm de T50 versnellingsbak, deze heeft namelijk een 1:1 eindoverbrenging ipv een 1:0.8 bij de T9, misschien iets voor later.

De rolkooi is ook mooi en handig (kan ik mijn rechterarm ook eens te rusten leggen). Een grote pluim voor HP-Motorsport, topjob

banner_hpmotorsport.png

rolkooi01.jpg

rolkooi02.jpg

rolkooi03.jpg

Nu hopen dat het weer nog een beetje goed blijft.

En dan van de winter verhuizen en hopelijk ombouw naar injectie, want HP motorsport heeft ook een mooie alu injectie benzine tank gemaakt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg mooie kooi

ik heb hem in het echt gezien en ook het laswerk (tig) is prachtig

qua zij impact zal deze voldoende bescherming geven maar ik zou er niet graag mee over de kop gaan

het gedeelte om de ruit heen kan erg makkelijk naar binnen vouwen en er zit ook geen diagonale schoor in om krachten schuin van boven en zijkant op te vangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde kooi op mijn Striker en heb nagevraagd bij RAW over het ontbreken van een diagonaal bovenin. Het heeft de goedkeuring van de MSA en is ook nog enkele keer 'getest' op het circuit zonder problemen. Een verschil tussen theorie en praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of dat het sterk genoeg is of niet, ga ik niet testen, of toch niet gewild :P

En in mijn ogen, beter iets dan niets en het moet voor op de weg ook nog een beetje praktisch blijven natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...