Ga naar inhoud

Ontluchtingnippel Diff.


Bas Braams

Aanbevolen berichten

Mijn Westfield SE is uitgerust met een Banjo Diff met Westfield behuizing.

Nu wil het geval dat tijdens het rijden de olie via het ontluchtingnippel

naar buiten wordt geperst.

Ik heb het differentieel al enkele malen uit elkaar gehaald maar geen

mankementen kunnen ontdekken.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en/of wat te doen

om het op te lossen.?

Onderwijl deze ( zie foto ) tussen oplossing bedacht aar is niet ideaal

daar de olie evenzogoed uit het diff. verdwijnt naar het bidon bovenin.

91595068.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

is idd niet de bedoeling dat het dif olie eruit gooit

zit je slangetje er niet te diep in

de normale manier van ontluchten bij deze alu behuizing is een stalen pijpje die er ongeveer 1cm insteekt met daarop een kleine verbreding en een klein filtertje erin

als een dif warm wordt zet alles een beetje uit en lucht dus ook

deze heeft ontsnappingsruimte nodig middels een ontluchtings gat

daarvoor is het belangrijk dat er ook niet teveel olie in het dif zit

dus bijvullen tot dat deze overstroomt in de daarvoor bestemde bijvul gat met schroefdraad en bout aan de achterkant van het dif en echt niks meer erin doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Harm,

Ik heb het oliepeil op de correcte manier toegepast, dus dat is niet het probleem.

Ook het slangetje zit niet dieper dan 1cm verzonken in het huis.

Het is een raar geval toch, en ik heb me al suf gepiekerd waardoor dit

fenomeen veroorzaakt word.

Moet ik er misschien zo'n nieuwe nippel monteren, en heb jij er dan

toevallig een liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tankje moet ook anders om zodat olie uit het tankje weer terug loopt in het diff.

eventueel kan ik wel een foto maken hoe het bij mij zit

Groet

Frank

Aha!!!!!!!! Nog iemand met 't zelfde probleem??

Het wordt curieus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de porsche G50 versnellingsbakken gebruik je sowieso een catchtank voor de bak olie, dat zou ik bij je difje ook doen. en dan net zo aansluiten als de motor catch tank.

hij moet namelijk wel kunnen ontluchten, nu blaast ie alleen het flesje op zo te zien, flesje ademt namelijk niet naar atmosfeer toe....???

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Thomas,

het bibonnetje is geperforeerd.

Anders verplaats je het probleem van onder naar boven.

Dus, de lucht kan weg terwijl de bidon de olie opvangt.

Maar nogmaals, dit is symtoonbestrijding.

Ik weet nog steeds niet waarom de olie uit het diff. gedreven wordt. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit het volgens mij origineel zo.

Hoi Frank, kan je daar een fotootje van plaatsen.??

Ben namelijk reuze benieuwd.!!

Het zal waarschijnlijk bewijzen dat de differentieel olie bij dit soort differentiëlen, wel degelijk uit zijn behuizing geperst wordt.!!!

En dat een catchtank met terugloop de oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in een origineel dif zit aan de binnenkant van de ontluchting ook nog een spatplaatje wat als nut heeft de olie buiten de ontluchtingsbuis te houden

als die er niet zit is de oplossing van frank een hele goede

of gewoon een slangetje die wat dikker is en net lang genoeg om in de slang zelf te kunnen ontluchten

bij mij werkte dat goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

This is a normal problem.

Oil get hot and expand, on top of that the gear move inside so it creates an over pressure, that take cares that oil damp comes outside the casting.

This oil damp will we deposit in the nears cold metals and make a dirt "Kroket"

Now what we can do is like the picture put a small catch pot with a reference hole to atmosphere.

But better will be to fill the catch pot with steel wool so that the oil will immediately condensate against the wool and droplets of oil will fall down back into the differential.

In the racing it is normal to combine the gearbox and the diff with such kind of catch pot, but that can be a problem if you do en the wrong way.

[like accidentally pump oil from gearbox to diff]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, ik ben je zéér erkentelijk dat je de moeite hebt genomen

dit even op beeldmateriaal te zetten.

Ik zie dat de slang al een pak dikker is ( betere ontluchting, geen capillaire werking ) dan ik toegepast heb.

Ga dit kopiëren.

Nogmaals dank.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Gast Eric Kroeze

En hoe zag de lekkage er uit ? Volgens mij idem probleem of mijn dif zit te vol .

Heb even het idee gehad om er gewoon hele dikke olie in te doen is gewoon een spat smering.

Het rare is ik heb dit nooit gehad alleen een zwetende keering die vervangen door nieuwe en hop daar is het probleem.

Keeting is droog rest zit echt onder de olie!!

Dus vraag hoe weet je zo zeker dat het via de ontluchting komt ??

Gr eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eric, maak eens, en plaats, een fotootje van jouw diff. Is het een Banjo of Sierra Diff?

Het zou mij niks verbazen als jij met het zelfde probleem opgescheept zit.

Bij mij leek het erop dat de olie verdween via de keerring. Uiteindelijk was dit niet het geval.

Ben nu bezig de Westfield helemaal opnieuw te bouwen, maar zal morgen proberen een foto te plaatsen

van de oplossing.

( Diff niet op z'n plaats, maar duidelijk zichtbaar hoe de aanpassing gerealiseerd wordt. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Eric Kroeze

Heb de banjo diff met westfiel huis.

Hoe heb je de ontluchting gemaakt originele nippel er af en dan gewoon slang er in ? En dat naar tankje ??

Heb je dan nie te weinig olie tijdens rijden ??

Heb even met idee gespeeld om er gewoo. Dikke olie in te doen als het met smeert en nie lekt zeg maar !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...