Ga naar inhoud

Nieuwe werkbank + meer


Wouter van der Ende

Aanbevolen berichten

Zo de Striker staat nu bij Speedon tijd om de garage op te ruimen en eindelijk een goede werkbank te maken en hier en daar beter gereedschap aan te schaffen.

eerst eens oefenenen met Solidworks

1.jpg

en daarna maken

4.jpg

een stuk beter :)

Afgelopen zaterdag dus de Striker naar Speedon gebracht en daar vroeg Mischa of ik de buggy wil afmaken :D Tuurlijk dat helpt vast wel tegen dat virus

hier de eerte foto's van de buggy

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Sorry voor de slechte foto's

Kan niet wachten totdat de buggy hier staat en ik eindelijk weer aan het bouwen kan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Hey, de sletten-buggy! Als die af is, hebben er meer mensen aan gewerkt in vergelijking tot een nieuw afgeleverde Rolls Royce. :D

Maarreh, mooie werkbank. Ben zelf ook bezig met een klus-gedeelte in mn garage en heb ongeveer dezelfde opstelling in gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Er is weer een boel gebeurd aan de buggy

De motor is uitelkaar geweest voor een inspectie van bepaalde onderdelen

zie hieronder de motor en de versnellingsbak die zich direct onder de motor bevind in een mini

1.JPG

2.JPG

Eerst hebben we alle oude pakkingen verwijderd an daarna zijn we naar Speedon gegaan waar Mischa de onderdelen heeft gecontroleerd. Gelukkig waren de meeste onderdelen goed alleen de dynamo en de waterpomp waren kapot. Daarna de boel weer inelkaar gezet om vervolgens thuis weer in de buggy te plaatsen

3.JPG

De kleppen van de motor hebben we opnieuw ingeslepen die bleken slecht af te dichten erg leuk om te doen hopelijk kunnen we een paar ontsnapte paarden terugvangen. Ook hebben we de tuimelaars weer netjes afgesteld die waren iets verlopen doordat de kleppen er nu iets anders in zitten.

4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ding duikt ook overal op he!

mooi werkbankje zo, ik heb dezelfde kwa opbouw. slim om de bankschroef op de hoek te zetten. ik had dat ook voordat ik een kant/knip/wals bank kocht, die staat er nu deels voor maargoed het is nog werkbaar.

soms vind in het inrichten en uitdokteren van mijn werkplaatsje nog wel net zo leuk als daadwerkelijk sleutelen aan de GD, maargoed dat moet ook wel omdat alles op een mijn postzegel moet passen. heb jij eigenlijk ook een draaibankje enzo Wouter ofnie?

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope nog geen draaibank zal er denk ik ook niet zo snel komen eerder een lasapparaat (moet ik natuurlijk wel kunnen lassen :cool: )

Een kolomboor gekocht daar ben ik al heel blij mee.

heel langzaam aan zijn mijn vader en ik het gereedscap aan het uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo we zijn weer wat verder

Mijn eerste lasjes zijn gelegd :-D heb de uitlaat gelast zie plaatje onderaan de post eerst was het bakken maar later zijn het toch best nette lasnaden geworden.

Helaas past de inlaat niet meer nu er een ander spruitstuk opzit. Mischien kan ik het stuk waar het water op aangesloten zit omdraaien maar daarvoor moet ik een gat in het giet aluminium dicht maken maar eens kijken hoe we dat weer op gaan lossen.

Wel heb ik uitlaat isolatietape om het uitlaatspruistuk gedaan om er voor te zorgen dat de hitte van de uitlaat de inlaat zo min mogelijk verwarmd.

ToDo:

- trommelremmen passend maken

- uitlaatbeugel maken

- elektra aanleggen

- benzinetank (laten) dicht lassen

- beugels voor de stoelen maken om ze iets hoger te krijgen

- handrem en schakel mechnisme verplaatsen

- en nog een aantal andere kleine dingen

Gr Wouter

:rolleyes:

post-5431-056175400 1284492106_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

de benzinetank is gemaakt eerst in karton en nu in het echt met aluminium

1.JPG

onder het linkergedeelte komt de pomp en een filter

en mijn zelf gelaste uitlaat past ook :lol:

2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...