Gast Benno Haarman Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Als er een technische wijziging plaatsvindt aan een (samengestelde) auto moet er altijd contact opgenomen worden met het RDW. Stel je heb een foto van je rechtsgestuurde kitcar op internet staan. Je krijgt met je (na ombouw) linksgestuurde auto een (dodelijke of zwaar lichamelijke) aanrijding door jou schuld en de auto wordt voor onderzoek meegenomen.De verzekering kan deze gegevens gaan vergelijken, om het verzekeringsbedrag niet te hoeven uitkeren.(je hebt een rechtsgestuurde auto verzekerd)Ik zou dus zeggen: altijd contact opnemen na technische veranderingen met het RDW. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bert Bakker Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Ik heb mijn Marlin als Marlin verzekerd, en niet als links of rechts gestuurd voertuig.Heb mijn nieuwe polis en aanverwante papieren door gespit, maar kan niks vinden over de plaats van het stuur.Ook zoals Bas al aangeeft staat er niks op mijn kenteken.Begin volgend jaar gaat de Marlin naar Harm om haar uit te lijnen en uit te wegen.Die vraag ik dan meteen te kijken of de besturing veilig is.En zo ja, dan vind ik het ook prima zo.Ik ben dan ook niet van plan -als de Marlin straks klaar is- om haar te laten keuren.Bert Bakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Dit telt ook voor een ander type motor of het stuur ombouwen naar links. Krijg je een(dodelijke) aanrijding waarbij je zelf schuld hebt en de verzekering van de tegenpartij komt erachter dat er iets met het kenteken aan de hand is (niet klopt) ,dan hang je aan de hoogste boom.Let even op wat Bas zegt.En ook jouw opmerking over in een boom hangen is in mijn ogen een beetje overdreven. Het is allemaal niet zo eng en spannend als het lijkt. Bij een ongeval moet het overigens aantaanbaar zijn dat de aanpassing/ombouw van je wagen heeft geleid tot het ongeval alvorens je aan een boom wordt gehangen. Stel dat je dus ergens 230km/h hebt gereden, terwijl een 1300 motortje in je auto had met 40Kw op kenteken, dan heb je inderdaad een probleem.... Maar als jij uit een straat van rechts komt en geen voorrang krijgt, dat heeft natuurlijk niets te maken met je weetikhoeveel pk's die je in je auto hebt gestopt. Wist je trouwens dat je volgens de regels niet eens met aftermarket velgen mag rijden, indien deze niet als zodanig zijn opgegeven door de leverancier. Dat zou dus betekenen dat half nederland illegaal bezig is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Benno Haarman Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 iedereen moet gewoon doen waarvan hij zelf vind wat het beste is. Het bovenstaande is mijn mening. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 @Benno Ik snap wat je bedoelt maar er moet toch ergens een grens zijn.Andere motor: keuringStuur wijzigen: keuringMaar...Wisseling zelfde type motor? (omdat de oude kapot is)Wisseling zelfde type motor maar nieuwer model?Tuning turbo?Chiptuning?etc. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 stuurpositie en deugdelijkheid is een apk kwestie, geen kentekenkwestie evenals de wielen en dergelijke. Die zijn formeel niet herleidbaar of bewijsbaar vastgelegd bij de keuring als het gaat om een individueel gekeurd voertuig(spoorbreedte wel overigens). In duitsland ligt meer vast op kenteken dan in NL. In engeland daarentegen bijna niets behalve de motorinhoud en soms KW.Het heeft dus helemaal geen zin om met een auto naar de rdw te gaan om je stuurombouw te laten goedkeuren, daar wordt niets van vastgelegd of verklaard en kan de RDW niets mee. Als je het toch allemaal eng vindt, dan gewoon niet doen of een typegoedgekeurde auto kopen en helemaal standaard laten.Of er foto's op internet staan uit het verleden doet er ook niet toe.In de verzekeringpolis staat evenmin vermeld of je een rechts of linksgestuurde auto hebt dus is ook niet hard te maken wat je hebt verzekerd.Je zou het wellicht zelf kunnen melden aan de verzekering. Heeft de apk het goedgekeurd dan zit je safe.Een verzekering moet wel hard kunnen maken dat iets de oorzaak was van een te verzekeren schade willen ze kunnen weigeren om uit te keren.Bij de RDW apk laten keuren is misschien een veilige gedachte dan, maar nogmaals, die registreren niets over je stuurpositie maar dus wel je motor, wielbasis, gewicht en dergelijke. Dus bij veranderingen daaraan wel naar de rdw. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Benno Haarman Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Ik heb net een wijze man gesproken. Jullie hebben allemaal gelijk! Straks word ik nog van het forum af geknikkerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Ik heb net een wijze man gesproken.die uit spanje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Benno Haarman Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 Ja, en zijn hulpje had een zak bij zich Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 december 2010 ik kan ze bij de rdw wel met die zak om de oren slaan soms. Er zijn er daar ook wel een paar bij die van mij niet mee naar Spanje hoeven en wat pepernoten verdienen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas Rouw Geplaatst: 7 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2010 Hmmm, mijn Kent blokje was een 1.3gt met 58pk en die werd vervangen door een 4age met 135pk een stijging van bijna 210% (pas veel later de 20v 160pk)maar inderdaad, op het kenteken stond toen bij motor gegevens 4 cylinder,de RDW keurmeester stond me glazig aan te kijken en vroeg letterlijk wat ik kwam doen, wat er op de papieren stond klopt toch immers? 4 cylinder veranderde niet.er werd inderdaad even goed gekeken en geknikt door alle verzamelde keurmeesters ik kreeg wat complimentjes en een opmerking over een remleiding die wat te scherp gebogen was, en kon weer gaan.echter het kenteken van de striker was een age related plate geweest in UK dus in nederland op ook 1971 gezet. (scheelde overigen niet eens gek veel met echte bouwjaar)Als je een nieuwe auto heb heeft Bas gelijk.als je een gebruikte auto hebt is het jaar afhankelijk, zie het zo als je voor 1995 hebt met alleen een inhoud en een cylindertal is er geen probleem.daarna zou ik eerst contact opnemen met Bas klaaijsen van Kitcar collection. @ bernhard, een nieuwe auto van meer vermogen voorzien is wel degelijk een belasting delict ongeacht wat voor auto of je aanpassing, de douane heft Co2 toeslag die berekend word aan de hand van het vermogen. ongeacht wat je bijtelling of whatever is, zijn ze dus gewoon gemachtigd om te terug werkende kracht je geld afhandig te maken. echter kunnen ze dan de hele lease wereld op zijn kop zetten, want welke tdi word er nou niet af fabriek gechiped als optie..... je reinste belasting ontduiking. gaan ze die ook allemaal pakken dan?Grtz Thomas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast B. Muilwijk Geplaatst: 9 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 december 2011 hehe. dit is ook iets wat al ff 100%zeker wilde weten.(lees t nu pas)maar ik weet nu terminste ook zeker dat ik aanstaande zomer geen probleem ga krijgen met de herkeuring van een 1.7 xflow blokje naar een 2.0 hondablok.hier zit ook een grof verschil in met het aantal pk'smaar ik ben nu ook echt alles tot de puntjes aan het verbeteren kwa veiligheid en wegligging enz.moet dus goed komen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Robert Winsingh Geplaatst: 9 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 december 2011 mijn oude motor heeft geen katelisator (siera v6)maar als ik een nieuwere van een mondeo erin zet heb ik dan wel een katelisator nodig of eigenlijk 2(links en rechts van de auto 1) en worden de keurings eisen dan ook anders? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W.Schreur Geplaatst: 9 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 december 2011 Wist je trouwens dat je volgens de regels niet eens met aftermarket velgen mag rijden, indien deze niet als zodanig zijn opgegeven door de leverancier. Dat zou dus betekenen dat half nederland illegaal bezig is?Had deze gemist, maar het licht als volgt, je zult onderscheid moeten maken tussen "race" velgen (slechts voor circuit gebouwd) of voor straat velgen.straat velgen is alles wat van de bekende merken komt en wat met Ex gemarkeerd is. Alles met e keur mag dienen als vervangingsonderdeel mits geschikt voor je voertuig (maat etc).De eisen zijn afhankelijk van je bouwjaar. En staan dus los van je motor. Heb je dus een 2011er met een motor erin van 1990, en deze op kenteken gekegen. En wil je naar iets van 1995 omkeuren. dan heb je een probleem omdat de regels van 2011 gelden.Die regels versoepeld omdat er anders discriminatie is tussen import en nationale regels. (Bij import geld namelijk voor auto's van voor 1998 enkel apk eis). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 20 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 december 2011 als julie het over kentekens hebben snap ik een ding niet, op mijn sylva strikerstaat een plaatje met het serienummer het merk, type en bouwjaardaar staat 23-07-1994 .op mijn kentekenpapieren staat bouwjaar 1972 , ik vindt het prima hoormaar snappen doe ik het niet, mijn auto is in 2010 ingevoerd vanuit engeland naar nederlanddan moeten ze dat toch zien dat er 23-07-1994 staat ?ik heb zelfs blauwe nummerplaten op mijn auto. ( vindt ik wel mooi ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 20 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 december 2011 In engeland kan je sva keuren met bouwjaar op basis van het mtorblok. Een age related plate. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 20 december 2011 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 december 2011 dus alleen mijn kent blokje zal van 1972 zijn en dat is al genoeg om een kenteken van 1972 te krijgen , ook al staat er op de auto 1994".............raar........... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.