Ga naar inhoud

Geen vonk, DIS bobine of ignition driver van KMS stuk?


Bas Thomson

Aanbevolen berichten

kun je ook eens toelichten welke min nou tegen welke plus aan kwam????

want dat verklaard zo ruw veel meer als al die metingen...

De aarde van de ECU op de plus van de accu. Zekering van mijn zekeringkastje sloeg eruit en daarna deed alles het weer (dacht ik) :(

Dus via de ECU is de driver misschien opgeblazen. Maar het kan dus ook de ECU zijn maar omdat je uitgang signaal meet hoop ik dat dat allemaal nog werkt.

Bel vandaag met KMS, waren dicht afgelopen dagen en laat het weten.

koop een omex, daar zitten de IGN drivers al ingebouwd, en heb je ze niet nodig dan zet je ze gewoon uit in de sofware. of een bobine met ingitors erin, dat scheel een hoop bedrading en dus foutmarge.

Lijkt mij een kostbaar iets als je driver stuk is een compleet nieuw computer systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

Als de ECU aarde op 12V wordt gezet kan ik me goed voorstellen dat de ingangen dan overleidt van de driver.

Wat je normaal doet is de ingang van de driver via een weerstand naar de +12V schakeld. effectief komt er dan maar een volt of twee op de driver. Als de aarde ineens 12V is, kun je dus de driver rechtstreeks op de 12V zetten (ingang van een transistor).

Hiermee blaas je de ingang van die transistor gewoon op.

Maar meten is weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat die aarde de (min was) van de bobines c.q. drivers. En dus zet je je ignitor dan aan de plus. om er dan een zekering door heen te jassen kan het alleen maar sluiting zijn intern met een andere aarde die nog wel aan aarde zat. (waarom zeggen we aarde het is jaga geen aarde maar goed...)

de transistor zelf blaas je mijn inziens juist niet op omdat de base t.o.v. de nul gaat en dat is juist waar je 12volt op heb gezet. Ook als de plus van

de unit ook verbonden was en de mcu op 5volt werkt..

kreeg je dus 5volt op je VDD en 12op je VSS en dus jas je er 7volt omgekeerd doorheen. (door die mcu) die kan dus wel schade hebben)

anyway als er meerdere minnen aan de unit zaten kan het zijn dat je geluk hebt en de zekering al sprong voordat de rest ging....

een daar lijkt het op, (waarom anders die zekering)...

misschien is je output gedeelte wel gewoon doorgebrand (het min gedeelte) en ligt je transistor niet meer aan de min en dus kan hij je bobine niet laden etc. etc. etc...

dit zou simpel te maken en te zien zijn na openschroeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was dus de driver. ben naar KMS geweest en bleek dat de driver stuk was. Bleek ook dat de draadboom van Westfield Nederland een 'fout; in zich had. Rood (voeding) van de driver stond doorgelust met de bobine. Bobine heeft een zwaardere draad met een 20A zekering nodig. Driver is slechts lage voeding. Is ook meteen gecorigeerd.

Had ook nog een probleem met de lambda sonde maar het lijkt erop dat die verkeerd om zat en daardoor is overleden. De tip wees naar boven waardoor er makkelijk vuil in kan vallen. Nieuwe sonde en moer gekocht en net de moer nu op 10 graden met de verticaal gezet. Hopen dat het allemaal weer werkt. Heb wel de vonk getest en dat werkt.

Dit weekend kijken of de nieuwe TB's met de sonde gaan werken. Wel er al op gezet maar kon ze nog niet testen. Wat connectoren omzetten en testen.

Tot zover, bedankt iedereen voor zijn hulp.

Mvgr.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...