Ga naar inhoud

Nieuw hart besteld Update !!


Bas Bais

Aanbevolen berichten

Je krijgt bij japanse motoren in verhouding tot europese motoren veel vermogen voor je geld.

Tevens zijn ze ook nog eens bere sterk!

Als je naar turbo motoren kijkt heb je standaard veel vermogen en zijn er veel tuners waar je leuke goodies kunt kopen.

Groeten,

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johannes Timmermans

Doet me denken aan sinterklaas avond:

Je dochtertje vraagt; "Pappa, kun jij mijn (japanse) pop eventjes uitpakken ?" jij zegt "prima", en vervolgens mag je 63 ijzerdraadjes losmaken.

Bijzonder veel plezier met dit creatief ingepakte kado !

Groet,

Johannes Timmermans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan sinterklaas avond:

Je dochtertje vraagt; "Pappa, kun jij mijn (japanse) pop eventjes uitpakken ?" jij zegt "prima", en vervolgens mag je 63 ijzerdraadjes losmaken.

Johannes Timmermans

Daar heeft het inderdaad wel wat van weg ja :lol:

Voor de geinteresseerden onder ons:

Ik heb al een aantal mensen gehad die via een pb interesse getoond hebben voor een zelfde vorm van kopen in het buitenland.

Momenteel wacht ik af wat me aangeboden wordt en hoe het er uit ziet als ik het binnen krijg, wat de totale kosten zijn ect ect.

Momenteel heb ik een zeer goed gevoel over de leverancier van mijn frontcut.

Ben bij het geven van de opdrachtop alle mogelijke manieren voorzien van informatie zoals foto's, startup en compressie filmpjes.

Wat ik wil gaan doen is het volgende

Ik wil op kleinschalige vorm voor mensen die er interesse hebben gaan kijken wat er aangeboden door mijn frontcut leverancier en deze uitgekozen frontcut dan ook te laten verschepen naar nederland.

Waar ik voor zorg is dan:

Correspondentie met mijn leverancier

Verscheping

Douane

Vervoer van rotterdam of amsterdam naar huisadres zal in samenwerking gaan met de koper.

Garantie is een opstartgarantie.

Vriendelijke groeten

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hoor, dat 3SGE blok in een halve Toyota die ook nog eens de halve wereld is rondgegaan...

Bas, zou je die laatste foto niet verwijderen omdat nu iedereen kan zien waar je woont?

Mooie plannen voor die handel, helaas voor jou heb ik al een 3SGE... Geen BEAMS, maar snel zat voor mij voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas, zou je die laatste foto niet verwijderen omdat nu iedereen kan zien waar je woont?

Ach ja twee goede waakhonden heb ik thuis rondlopen :wink:

maar haal hem er idd even af.

Groeten Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hee Gijs,

de F20c is toch niet zo betrouwbaar als de latere K serie laat ik mij veelvuldig vertellen.

@ walter: die BMW blokjes zijn tegenwoordig hun gewicht in goud waard geloof ik. daarbij inmiddels oude techniek en zeker niet emissie klaar.

meestal moet er een hoop om heen gezocht worden om ze lopend te krijgen. als je niet zo merk vast bent dan winnen de japanners toch wel denkik kwa prijs-kwaliteit-vermogen tegewoordig.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johan Haex

hallo aan de beams mensen

ik heb al 2 3sge beams altessa lopen op een vrijprogrammeerbaar motormanagement, want met het originele kan je niets aanvangen. De elektronische gasklep en tracktie controle heb je nodig voor de standaard motor ECU.

Met de originele ECU zit het maximun koppel op 6200 toeren en met het programmeerbare op 4200 en evenveel PK als standaard 210. Doe je niet de moeite voor throttle body's, dit is weggegooid geld en 45 pk minder op vollast. De altessa inlaat collector veroorzaak vanaf 6000 toeren een overdruk van 0.2 bar in de inlaat en dit veroorzaakt de 210 PK

Laat alles standaard en plaats een motormanagement er op.

gr haex johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al 2 3sge beams altessa lopen op een vrijprogrammeerbaar motormanagement, want met het originele kan je niets aanvangen. De elektronische gasklep en tracktie controle heb je nodig voor de standaard motor ECU.Met de originele ECU zit het maximun koppel op 6200 toeren en met het programmeerbare op 4200 en evenveel PK als standaard 210. Doe je niet de moeite voor throttle body's, dit is weggegooid geld en 45 pk minder op vollast. De altessa inlaat collector veroorzaak vanaf 6000 toeren een overdruk van 0.2 bar in de inlaat en dit veroorzaakt de 210 PK

Laat alles standaard en plaats een motormanagement er op.

gr haex johan

Niet helemaal waar wat je zegt.

Ontbreken van Traction control beinvloedt niet de ecu, mijn kitcar loopt ook op de standaard ecu zonder signalen van traction control.

Ik heb de hele standaard ECU uitgedokterd, Wel moet ik er bij zeggen dat ik de ecu heb van de 6bak versie.

De automaat heeft andere ecu en gebruikt 3 lambda sensors ipv1. Wellicht dat het bij de automaat wel het geval is wat je zegt met die traction control..

Ben benieuwd naar welke aftermarket ecu je gebruikt en hoe je de dual vvti aanstuurt.

Motec en Apexi Powerfc en Adaptronic worden wel voor deze motor gebruikt en hebben aftermarket mappings voor deze motor en sturen de Dual VVTI aan.

Voor de mensen die deze motor in een seven kitcar, fury of iets dergelijks willen bouwen, het volgende:

Je moet echt een drysump aanschaffen anders gaat het nooit passen tenzij je hem een cm of 15 door je motorklep wilt laten steken en je nog genoegen neemt met 6cm carterspeling tot de grond..

Ook het standaard oliefilter zit zodanig dat het niet in een gewoon seven frame past.

Mijn motor zit onderhand een meter naar achteren waardoor hij wat hoger kon liggen en dan nog moet ik een scoop op de klep maken en heb ik nagenoeg geen grondspeling voor mn carter.

Voor straatgebruik kan ook mijn auto echt niet. Wordt dus oppassen op de curvestones.!

Ook de 6bak van de Altezza moet je aanpassen tenzij je je hele chassis wegzaagt zoals ik heb gedaan want ik heb het hele spul door de bodem laten zakken..

ook is het vliegwiel veel te zwaar, daar kan makkelijk 6kg af!zijn ook aftermarket te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo aan de beams mensen

ik heb al 2 3sge beams altessa lopen op een vrijprogrammeerbaar motormanagement, want met het originele kan je niets aanvangen. De elektronische gasklep en tracktie controle heb je nodig voor de standaard motor ECU.

Met de originele ECU zit het maximun koppel op 6200 toeren en met het programmeerbare op 4200 en evenveel PK als standaard 210. Doe je niet de moeite voor throttle body's, dit is weggegooid geld en 45 pk minder op vollast. De altessa inlaat collector veroorzaak vanaf 6000 toeren een overdruk van 0.2 bar in de inlaat en dit veroorzaakt de 210 PK

Laat alles standaard en plaats een motormanagement er op.

gr haex johan

dan zou ik een betere tuner zoeken.

onze australische collega's komen toch echt een heel eind hoger uit bij hogere toerentallen ook trouwens.

als je met de nokkenassen bezig gaat werkt de helmholtz puls je tegen vanaf hogere toerentallen.

Grtz thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te zien is het even heftig gummen geweest hierboven

ik ben aan het meten geweest in een striker

gaat echt niet zonder dry sump

maar waar haal ik die voor fatsoenlijk geld vandaan

heeft er iemand een adres van een fabrikant van drysump systemen of carterpannen voor deze motor of de vtec's van honda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ja ja

Ik heb hem binnen !!!

Vandaag zijn we het pakket op wezen halen in rotterdam.

Het ziet er super mooi uit en boven mijn verwachting zit er in het achter dif een sper en traction control op.

Ik ben nog aan het uitzoeken en wacht op nog wat meer info om meer motoren op verzoek van mensen op dit forum in de toekomst deze kant op te laten komen.

Heb al wel besloten dat er een dry sump op gaat komen.

Moet dus wel toegeven bas dat er idd weinig bodem vrijheid is :wink:

Alle informatie hierover is welkom.

Groetjes Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als er mensen zijn die eventueel ook een frontcut willen kopen via mij laat het dan even weten.

Dan ga ik een prijsopgave aanvragen bij mijn leverancier en expediteur.

Deze zal ik je dan sturen.

Dit is dan een ongeveer overzicht van:

Aankoopprijs frontcut

Vervoerskosten frontcut

Handelingskosten haven rotterdam

Invoerrechten en BTW

en overige kosten.

Ik zeg ongeveer omdat je te maken hebt met wat de douane je gaat rekenen aan invoerrechten en je hier niet altijd grip op hebt !!

Mocht het je dan wat lijken en je wilt wat bestellen, dan krijg je via youtube een opstartgarantie en tevens een aantal compressietest filmpjes van de door jou uitgekozen motor.

Ze kunnen op aanvraag frontcuts leveren, maar moeten dan wel even zoeken mochten ze de door jou aangevraagde soort motor niet op voorraad hebben.

Ikzelf heb nu goede ervaring met degene waar ik zaken mee heb gedaan en ben blij met hetgene wat ik binnen heb gekregen.

Ik heb nu een duidelijk overzicht over het electrisch schema omdat alles nog op de orginele plek gemonteerd zit en alles onbeschadigd is aangekomen.

Graag wil ik nog wel even duidelijk maken dat ik geen bedrijf ben, maar mijn mede kitcar clubleden wil voorthelpen en eventueel als diegene er om vraagt ook van een frontcut wil voorzien.

Dit dan wel tegen een kleine vergoeding die ik zelf weer in mijn hobby kan steken !

Vriendelijke groeten,

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

wat betreft de 3sge blacktop.

Een geweldige motor maar 1 ding is waardeloos en dat is het standaard duo mass vliegwiel.

Het weegt rond de 13kg en knijpt de motor enorm op de gasresponse heb ik nu ondervonden, ook in de kitcar.

Ik raad iedereen aan die deze motor gaat inbouwen om NIET de standaard vliegwiel/koppeling te gebruiken.

Ik wil een lichter vliegwiel aanschaffen met bijbehorende koppelingsset. Mijn koppeling slibt toch dus ik moet wel en dan gelijk maar goed.

Dat spul is hier niet te koop(3sge, 4age past allemaal niet op de 3sge blacktop!!), wel in Japan/new zeeland/australie

Is het een idee om evt samen met de mensen die nu deze motor hebben een aantal vliegwielen te kopen? Er zijn diverse merken op de markt. Als je weet hoe dit zelf te maken ook goed, want ze zijn vrij prijzig.

Ook gaat het niet lukken dit blok in te bouwen in je seven/fury zonder aanschaf van een drysump.

Die kan je dan gelijk meebestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...