Ga naar inhoud

Nieuw hart besteld Update !!


Bas Bais

Aanbevolen berichten

Ja dat is er een

Groet Bas

nee das ook een variant. (voordat mensen een oudere 3sge gaan miskennen voor iets anders)

tis een beams uit een Lexus, met 210pk bij een of ander achterlijk hoog toerental..... beetje K20 achtig maar dan betaalbaarder.

tis wel een heel hoog blok hoor, past niet bzomaar overal in, maarja dry-sumpje kost tegenwoordig ook de wereld niet meer.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je de motor, bak en diff allen inbouwen of ga je naar een andere bak of diff toe?

Ja ga alles gebruiken.

Met een beetje mazzel is namelijk het achter difje een sper variant en alles past lekker op elkaar.

Tevens heeft de auto hoogstwaarschijnlijk traction control.

Het is idd een 3sge blacktop beams met een handgeschakelde 6bak erachter uit de altezza rs200 (snelle uitvoering vd japanse Lexus is200).

Groet

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

en HEEL erg betrouwbaar durf ik wel toe te voegen.

deze 2 liter en de K20 van Honda zijn gewoon de beste ongeblazen 4 cylinder motoren die er zijn, zowel kwa vermogen als kwa betrouwbaarheid.

out of the box meer dan 200Pk en gewoon onverwoestbaar bij een toerental waar zelfs de beste fabrieks standaard duratec alleen maar van kan dromem. er is domweg geen europeaan die dat haalt.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

en HEEL erg betrouwbaar durf ik wel toe te voegen.

deze 2 liter en de K20 van Honda zijn gewoon de beste ongeblazen 4 cylinder motoren die er zijn, zowel kwa vermogen als kwa betrouwbaarheid.

out of the box meer dan 200Pk en gewoon onverwoestbaar bij een toerental waar zelfs de beste fabrieks standaard duratec alleen maar van kan dromem. er is domweg geen europeaan die dat haalt.

Grtz Thomas

Hmmmmm...

Laat mij nou denken dat de F20c uit de S2000 het beste ongeblazen 4 cylinder blokje is. Lijkt wel veel op de k serie, maar is toch een ander blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 20v Nissan SR20VE doet ook 206PK out of the box, in theorie moet daar een 180/200SX of Silvia bak wel aan passen.

Veel overeenkomsten ook met de Beams 3SGE :)

De Nisssan is goedkoper maar is alleen in FWD auto's geleverd, er zijn dus wel RWD bakken voor maar je zit dan nog steeds met je lucht en wateraansluitingen.

Verder is de F20C natuurlijk een verschrikkelijk mooi blok, maar ongelofelijk duur en NOFI, maar sinds VANOS/Valvetronic en MultiAir is VTEC ondertussen al wat achterhaald.

Dus, mooi blok en ik ben stiekem best jaloers :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga dus in de race indy mn best doen om dit blok niet stuk te krijgen.

Leuk, weer een collega met deze motor!

Voor zover bekend is er in de hele UK niemand met dit blok in een kitcar.

In nederland nu 3 man ,jij ik en Mischa en in nieuw zeeland is een Fraser7 (nieuw zeelandse S7) met dit blok in aanbouw.

Thomas, dit is geen Lexus blok. Het is uitsluitend in de Toyota Altezza RS200 gebouwd. Het was het eerste blok met titanium kleppen voor de "burgerauto"-markt, doorontwikkeld door Yamaha.

De Dual vvti maakt het ook bijzonder. De 6bak is natuurlijk ook een leuke, je koopt gelijk de hele aandrijflijn dus geen gekloot met pasplaten , dure bellhousings enzo. Wel is het aan te raden carter in te korten en bij normale inbouw in een seven/fury kitcar moet er een stuk van de bak af. Ook kan er makkelijk nog 6kg(!!) van het vliegwiel af

Hier kan je mijn projekt met deze motor volgen. Ik heb de auto om de motor heengebouwd ipv de motor in de auto.

http://www.kitcarcollection.com/used-cars/raceindytoyota.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi blokje :) leek mij ook wel wat in de nieuwe kitcar ben nu even bij Bas alles op zijn site aan het lezen over de motor. Wel een vrij grote versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en HEEL erg betrouwbaar durf ik wel toe te voegen.

En dat was de reden waarom ik mijn zx12 heb verkocht aan benjamin voor op het circuit.

Ik wil straks lekker gaan toeren met de auto en ook nog vooruit gaan.

Met de zx12 ga je wel ontzettend hard,maar lekker toeren is er niet echt bij een hoop herrie en is veel gevoeliger voor slijtage omdat het in eerste instantie niet voor een auto bedoeld is.

Het kan ook wel heel lang goed gaan hoor, daar zullen vast zat voorbeelden van zijn.

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Bas, dat ziet er goed uit!

en HEEL erg betrouwbaar durf ik wel toe te voegen.

deze 2 liter en de K20 van Honda zijn gewoon de beste ongeblazen 4 cylinder motoren die er zijn, zowel kwa vermogen als kwa betrouwbaarheid.

out of the box meer dan 200Pk en gewoon onverwoestbaar bij een toerental waar zelfs de beste fabrieks standaard duratec alleen maar van kan dromem. er is domweg geen europeaan die dat haalt.

Grtz Thomas

Thomas, vergeet je de M3 E30 motor dan niet?

(2.5L-16v I4) - (175 kW; 235 hp) (7600rpm max.)

nou liggen die niet voor het oprapen maar dat zal met veel exotisch spul toch ook niet zo zijn....

houd het rijtje ongeblazen +200pk eu ook alweer op... (4 cilinders dan he..)

1987_e30_m3_engine-580x362.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

en HEEL erg betrouwbaar durf ik wel toe te voegen.

Grtz Thomas

Maar als ie stuk gaat, hoe lang zit je dan op onderdelen te wachten? En wat gaat dat dan kosten.

Zit op dit moment een beetje te twijfelene tussen deze BEAMS en een Duratec.

Hele aandrijflijn van de altezza is natuurlijk het makkelijkst. Maar naast techniek en betrouwbaarheid vind ik verkrijgbaarheid ook wel belangrijk.

Sper of aandrijf as voor een sierra is makkelijker te vinden dan een altezza zeg maar...

Dubio dus, eerst de kosten maar eens naast elkaar zetten...

En de ervaringen van de drie NL'se 3sge BEAMS bouwers afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het spul is goed te krijgen, moet wel van ver komen maar complete motoren haal je ook uit de uk.

Wellicht is alles zelfs gewoon leverbaar via toyota, dat zou ook best wel kunnen.

er is een enorme aftermarket voor tuning voor deze motor. Heb motoren gezien met 500pk. Met een simpele aftermarket ECU en een setje throttlebodies haal je denk ik al snel 250pk uit het blok

9500touren schijnt goed te kunnen.

Ik heb een hele altezza gekocht zodat ik alles gelijk had. Die koop je in de schade relatief voordelig. Altijd goedkoper dan alles los zien te vinden.

Ik gebruik overigens niet de Altezza Dif en assen maar gewoon van de sierra. Ik begin met de standaard ECU.Heb alles nu nagenoeg klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

is niet waar Peugot MI16 werd veel gebruikt.

die renault motoren zijn allemaal erg hoog heb ik begrepen.

zo'n f4r is misshcien wel leuk maar toch is dat weer het zetec/duratec teritorium met 178PK en 7500rpm

die jappen zitten er gewoon 30 tot 60 PK en 1500rpm boven, en dan hoef je NIETS aan te passen, Kan je standaard bij de swap meegeleverde ECUtje erop.....

getunde franse zooi gaat vroeg of laat ook gewoon kapot.

aanschaf mischien iets duurder maar daarna veel goedkoper, die jappaners.

een complete S2000 swap koop je al vanaf €3500,00

dan heb je Blok Bak Draadboom ECU en als je lang genoeg zeurt ook nog het dashbord en de brandstofpomp.....

dan heb je 241pk bij 9500RPM met honda fabrieks betrouwbaar heid. doet ie het niet rijd je naar de honda dealer en laat je hem uitlezen.....

ik snap de discussie niet, sinds waarneer kun je een europesche motor dat toeren tal laten draaien en dat vermogen laten leveren voor dat bedrag?

en als je zorgt dat je alle ancilleries er ook bij krijgt (lukt 9 van de 10 keer) dan houd je al snel €2000 euro in de zak.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack Poppelaars

W.Schreur

Thomas, vergeet je de M3 E30 motor dan niet?

(2.5L-16v I4) - (175 kW; 235 hp) (7600rpm max.)

je wilt niet weten wat dit motortje kost.

Zoals Thomas al zegt, met een jap kan je veel meer voor een relatief klein bedrag.

atmo. 4 cil motoren, Stel je wil een Bmw ,Ford, Audi of van een ander soort merk b.v. BDA 2 liter dan loopt dat behoorlijk in de papieren.

vrijwel alle 4 cilindermotoren breng je heel snel naar de 195 pk maar dan begint het pas, wil er 20 a 25 pk er aan toevoegen aan de 195 pk ben je al gauw € 5000 a 7500 verder en dan draaien deze motoren nog maar 8000 omw/min en met heelveel moeite 8500 om/min

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...