Ga naar inhoud

Zo dat is 1 nu die andere nog.


Thomas Rouw

Aanbevolen berichten

Gast Rogier Jansen

Robert,

Kom eens een bak koffie halen in Apeldoorn. Stel Thomas dan 1 vraag over zn project en je krijgt in een samenvatting van ongeveer 2 uur alles te horen... Ook voor een leek nog aardig te begrijpen... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

De buizen met sleuven zien er nu nog raar uit maar als die Laminova kernen erin zitten dan wordt er een hoop duidelijk.

Ik zal er binnenkort even een reportage met fototjes van maken, met de kernen en alles op zijn plek.

die foto zet ik dan hier neer. als je het dan nog niet snapt kom je maar een bak koffie halen.

@bart,

Die intercooler van die maat van je klopt van geen enkele kant! ze hebben gewoon de kernen in de inlaat lucht gehangen, sukkels! die is nooit efficienter dan rad type intercooler. + dat er van laminaire flow in zijn systeem geen ene hol waar is, heeft ie dat zelf gemaakt of heeft ie dat zo gekocht?

die vinnen/kernen MOETEN in een eigen huis zitten, bij mij die rnde buis, dat is het "Desing Nature"van die dingen. heel vreemd dit.

ps: ik heb er een Porsche G50 bak van een 911 voor liggen die blijft hopelijk heel.....

@ Jack, valt mee hoor het begint echt op te schieten met die compressors en de inlaten. het echt pas en priegel werk zit erop, (je zit met snijden en buigen constant op die halve mm of machinaal zelfs 1/100 te klooien met dit gedeelte) de rest is gewoon snijden buigen lassen, met hier en daar nog een verdwaalde draai klus. tis nog wel een beste pens werk maar het moeilijkste heb ik gehad denk ik.

@Robert: lezen lezen lezen.... rekenen rekenen rekenen.... zoeken zoeken zoeken..... etc etc etc.! dan tekenen en maken, die laatste 2 zijn 100% het simpelst.

Afin, eerst maar wachten op chassis en dan de motor + steunen maken en in het chassis lassen, dan bekijken of die 0.7cm speling genoeg is rond de compressors (DPN probleem op de loer, wet van murphy ach je kent het wel....)

zo niet moeten die verhuizen, en dan kan ik de buizen op de chargers flensplaten lassen Bypasskleppen uitmeten en bestellen... en pas maken op de compressors, etc etc we zijn er nog niet, maar het echte reken/nadenk gedeelte is klaar!

@ de rest Thanx voor de complimenten.

grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me nu een beetje in te lezen in de Laminova

intercooler_apps01.jpg

nu begin ik het te snappen hoe de lucht gekoeld moet worden werkt best goed denk ik veel koeloppervlak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

thomas,

klopt wel wat je zegt. Dat was een van de issue's die zowel mij als mij maat ook niet beviel.

Het is gedaan door ik meen een bedrijf in de USA die dit vaker gedaan had en zei er goede resultaten mee bereikt had. De koeling hielp zeker maar wordt nu dus niet meer gebruikt.

Let wel dat de totale efficientie van een charge cooler eigenlijk nooit beter kan dan een normale IC. Dit omdat je eerst de warmte moet afgeven aan het water (zeg 80% eff, wat zeer goed is) daarna moet de warmte via een normale radiator nog naar de lucht wat ook nog een efficiency kent. Een normale IC heeft alleen de laatste als efficiency van het gehele systeem.

Het voordeel zit hem meer in dat je een lekker kort lucht traject kunt houden met al zijn voordelen. En ook dat je een veel beter heatsink effect heb. Je kunt heel veel warmte in je laminova's en water kwijt voordat het een beetje warmer wordt. Dit is erg gunstig voor het kortere sprintwerk.

Maar goed volgens mij heb je je huiswerk wel gedaan dus dat hoef ik je niet te vertellen :wink:

blijf het een cool project vinden en ben benieuwd naar de resultaten als dit allemaal op de weg rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx allemaal,

@ Bart er zijn inderdaad vele factoren, maar voor midden motor modellen zit er ook niet veel anders op dan te werken met charge coolers. hoe dan ook de resultaten van de verschillende testers liegen er bepaald niet om.

571PK LS1 met lysholm compressor, lucht in 97 graden, lucht uit 5 cm verderop in het traject 23graden. buiten temperatuur was 15.

anyway ik heb weer meer nieuws want ik kreeg van Mischa een leuk mailtje, Andy van GD had een fototje voor me op de mail gezet.

zie hier :lol: MIJN :lol: chassis in aanbouw in de fabriek in engeland. een dikke opsteker voor wat nu nog een grote donkere bodemloze put lijkt.

chassis-in-jig.jpg

met een beetje mazzel gaan we hem 27mei ophalen!

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

Ik heb er ook geen twijfel aan dat dit gaat werken. en inderdaad een prima methode in geval van middenmotor.

Vind het een mooi project hoor.

Wacht maar als je zometeen het chassis hebt staan met het blok erin krijg je vanzelf nieuwe energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...