Ga naar inhoud

vette nieuwe honda racer


Harm Boerma

Aanbevolen berichten

U vraagt;

Engine

Engine Name: HR10EG

Cylinders and Arrangement: Liquid Cooled Longitudinal V8

V-Angle: 90 Degrees

Valve Train: Gear Driven DOHC with 2 Intake & 2 Exhaust Valves Per Cylinder

Displacement: 3,397cm3

Bore & Stroke: 93.0 x 62.5

Compression Ratio: -Withheld-

Maximum Power Output (kw / ps): 370kw / 500ps (Or Over)

Maximum Torque (Nm / kg/m): 392Nm / 40.0kg/m (Or Over)

Throttle Control: Mechanical

Fuel Supply System: Honda PGM-FI (Programmed Fuel Injection)

Lubrication: Dry Sump

Gasoline:Unleaded Premium Gas

Dimensions & Weight

Length: 4675mm

Width: 2000mm

Height: -Withheld-

Weight: 1100kg (or over)

Powertrain and Suspension:

Transmission: Constant Mesh

Shift Method: Steering Wheel Paddle Shift

Steering: Electric Power Assisted Rack & Pinion (EPS)

Tyres Front: 330/40 18”

Tyres Rear: 330/45 17”

Brakes: Ventilated Hydraulic System

Suspension: Front & Rear Double Wishbone

Stabilizer: Front & Rear Torsion Bars

Tyres Front: 330/40 18”

Tyres Rear: 330/45 17”

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx

Bore & Stroke: 93.0 x 62.5

weet je ook hoeveel toeren dit draaid

ben bezig met een onderzoekje naar gangbare toerentallen en verhoudingen van boring en slag

en het daarmee gepaarde koppel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh gaaf,

maaruh is niet de motor die jij bedoelt Harm, klink wel even lekker.

de Acura LMP heeft een andere motor dan de HSV.

Acura LM-AR7,

4.0 liter normally aspirated V8,

4 valves per cylinder, DOHC,

twin ACO mandated 33.9 mm diameter restrictors

Engine management: Continental/Acura ECU

Horsepower: 620+ hp

Torque: 370+ lb-ft

De HSV10 motor is, de V8 die door honda al enige tijd gebruikt word in de formulea nippon in Japan, uiteraard wel een beetje aangepast hier een daar voor de HSV, maar toch bijna indentiek. iets meer slag iets lager toerental.

in de formule nippon heet ie Honda HR09E, en heeft een standaard peak RPM van 10300, (close call Eppo!) maar een burst van 10700 om in te kunnen halen, dat is in nippon regelement toegestaan.

plaatje:

p1.jpg

kleppen trein in de motoren is geheel coventioneel. en lijkt schijnbaar erg op die in de huidige productie koppen van de motorfiets motoren van Honda.

plaatje van het HR10EG blokje.

a_1245.jpg

Trouwens nu de formule nippon auto's niet meer standaart door Lola maar door Swift engineering, zijn de oudere motoren uit de serie misschien ook wel meer dan betaalbaar inmiddels.

in theorie verbranden die krengen zo efficient, dat je met cats door de IKS heen zou moeten kunnen.... klinkt wel gaaf.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...