Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Is dit mogelijk als donor autoAudi 80 2.8 V6 Quattro 128kw 175pks 4WD BJ 1992 Donor auto.ik ga morgen kijken naar deze auto kost +- 1700,-deze heeft ruit schade ik wil een 4X4 maken omdat ik deze ook voor woon werk wil gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frank Hoekstra Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Woon je zo afgelegen dat je een 4x4 nodig hebt om op je werk te komen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 nee W W nu met de motor, alleen kan ik niet altijd met de motor naar me werk toe 4x4 gewoon lekker op de weg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Martin Jansen Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 In 1999 werden er al 4 jaar geen Audi 80's meer gemaakt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 In 1999 werden er al 4 jaar geen Audi 80's meer gemaakt Typo fout nee 1992 met 130.000 op de teller Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 4x4 is een goed plan. maar in welke kit ga je deze audi in hangen dan??ruimte indeling is bij 4x4 heel anders dan conventioneel en zal dan ook niet zomaar passen, en zeker niet in een seven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 het frame wil ik zelf maken. anders uitwijken naar een Dax Rush 4x4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guido Smits Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 quattro in een dax past toch niet? ik bedoel is niet echt conventioneel 4x4 systeem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 wat is dan wel een conventioneel 4x4 systeem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Dit is ongeveer de audi 4x4. Het blok hangt voor de voorwielen.de dax is een conventionele seven met ongeveer nul ruimte voor de voorwielen.Je zult dus of zelf iets moeten bouwen en dat lijkt dan niet op een seven of natuurlijk iets als de murtaya Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Weer een droom minder bedankt Bart Ogink ik dacht dat het blok iets meer naar achter zat jammerAlle maal alvast bedanktAndere ideen zijn welkom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Wat dacht je ervan om er een mooie middenmotor van te makenmet achterwiel aandrijfing. chop het achterste deel van de bak eraf e voila.vooruit geen 4X4 maar wel achterwiel met ideale gewichtsverdeling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tim Russell Geplaatst: 8 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 mei 2009 vind een beetje duur voor een donor... heb maar 1000 euro voor een Audi 100 van 89 betaald.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guido Smits Geplaatst: 9 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2009 wat is dan wel een conventioneel 4x4 systeem dit is een conventioneel systeem, zoals je ziet zit achter de versnellingsbak een verdeelbak (transfer case paars) die een as naar het voor differentieel stuurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 9 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2009 mooi principe plaatjeBij audi is het zo dat het front differentieel in de versnellingsbak zit.En dan hebben ze ook nog een vijfcilinder in de oudere modellen dan steekt dus het blok ver naar voren uit met als groot nadeel het gewichtsbalans tussen voor en achter.Bij impreza is het niet zoveel anders. buiten het feit dat het een boxer blok is en dus maar de helft zo lang Maar het voorste deel van 4x4 (alles tot aan transfercase) maakt wel een mooie donor voor een perfecte Middenmotor concept. Denk b.v. aan de Saker. Deze heeft een impreza blok en versnellingsbak als middenmotor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 9 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 mei 2009 Bart en Guido bedankt,Dus ik ga er maar even van uit dat er verder niemand is die met een 4x4.rond scheurtvanochtend geweest bij de auto, al geef men er geld bij dan nog wil ik deze niet. wat een frakvolgende keer neem ik een foto toestel mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2009 wat is dan wel een conventioneel 4x4 systeem dit is een conventioneel systeem, zoals je ziet zit achter de versnellingsbak een verdeelbak (transfer case paars) die een as naar het voor differentieel stuurt.Dank je wel voor het plaatjeheeft een sierria 4x4 dit ook, op deze manier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2009 jade sierra is precies zoals op het plaatjede voorste aandrijfas loopt dus door het carter heen zeg maarik meen dat marco boerdam een dax rush bouwt met 4x4 aandrijving. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2009 even vlug wat een sierra 4x4 kost +- 7000,- scoppio is deze uitgevoerd in een 4x4wat is dan het dan de beste donor auto om dit mogelijk te maken Harm alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2009 impreza donor kost in engeland ongeveer 2500 euri.Voordeel voor IVA is engelse donor auto plus veel goedkoper als in europa.impreza is zeer goed tunebaar 300+PK voor niet al te gek geld. Denk eraan dat 4X4 wel betekend dat je behoorlijk wat meer kilo's te versjouwen heb dan een standaard seven. Evo is een ander alternatief maar is gewoon onbetaalbaar.Voordeel is dat het onderstel van een impreza zich makkelijk laat overzetten door twee subframes waar zo'n beetje alles aanhangt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Ar Beltman Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2009 Waarom niet gewoon voor én achter een blok? Is waarschijnlijk ook nog nauwelijks zwaarder. En veel meer pk's Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guido Smits Geplaatst: 11 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2009 een evo blok ligt dwars geplaats dus denk ook niet dat dat gaat werken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2009 wat ik nu weet is dat de scorpio of een sierra 4WD gebruik wordt voor de Dax. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Marco Boerdam Geplaatst: 11 mei 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2009 een evo blok ligt dwars geplaats dus denk ook niet dat dat gaat werken.Hoe het blok ligt maakt niet uit.Als je maar zorgt voor een bak alla sierra / escort 4x4 en een pasplaat voor welke motor dan ook die je wil monteren.Let op er zijn ook type 9 4x4 maar ik weet niet of alle bellhousen die er zijn er ook op passen vanwegen de aandrijf as die naar voren loopt !Dax heeft zo ook een Rush V8 gemaakt met 4x4. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dave Wel Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2009 gaat bij een escort 4 x 4 ook lukken ???motorblok kan denk ik alleen in de lengte er in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.