Ga naar inhoud

Bandenkeuze 13" achterbanden sylva striker


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

De achterbanden van mijn striker, uitgevoerd met een english axle, zijn aan vervanging toe.

Momenteel zitten er toyo proxes r888 205/60 r13 onder. 

Qua droogweer grip heb ik totaal geen klachten maar met name op koud nat wegdek had ik graag wat meer grip gewenst (dit met name om nog fatsoenlijk te kunnen remmen, ja remmen doe je voornamelijk met de voorwielen..).

Tevens tijdens een bui op relatief lage snelheid een aquaplaning moment mee gemaakt.

Al met al maak dit dat ik wat ben gaan grasduinen op het www. Hier ben ik de volgende alternatieven tegen gekomen.  De banden zullen voornamelijk voor sportief straatgebruik worden gebruikt.

-Yokohama a021 (niet meer straatlegaal?)

-Yokohama a539

-Toyo proxes 888r ( vervanger van de huidige 888, zou een verbeterde waterafvoer hebben en meer straat georiënteerd zijn?

Daarnaast twijfel ik nog of 205 niet te breed is? (180 pk 200+ n.m)

Wie o wie kan me in de goede richting wijzen? 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

205 is te breed, 185 is prima, heb je ook wat meer druk.

deze striker ex H. de Grauw won nagenoeg alle races op zandvoort met 185 achterbanden: http://www.dnrt.nl/nieuws/henk-de-graauw-ruimschoots-winnaar-in-de-sevens-vrije-klasse-316

http://www.dnrt.nl/images/nieuws/868x580/316.jpg

De r888 banden hebben naast weinig profiel ook een korte levensduur betreft behoud compound (grip). Altijd op de productiedatum letten als je ze koopt.  Verder is het zoveel banden zoveel meningen...  13 inch maakt je beperkt in keuze helaas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas en j. Bakker, bedankt voor de antwoorden.

Helaas zijn de plilots niet in 13 inch te krijgen...

Na wat rondbellen blijken de yokohama a539 banden haast nergens te krijgen. De keuze is nu gevallen op toyo  r888r 185/60/13 scheelt iets in breedte (en hoogte). De afgenomen wielomtrek neem ik voor lief, hopelijk krijg ik in ruil hiervoor iets minder snel de neiging tot aquaplaning terug.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet wilt racen heeft de r888(r) weinig voordeel tenzij je echt aan 13 inch vasthoudt. Bij 15" heb je veel meer keus en veel goedkopere banden. Bv de t1r of r1r zijn veel beter in de regen dan de r888 en ook goed met droog wegdek en circuitgebruik. Die r888  is eigenlijk gewoon levenslink in de regen vind ik met deze licht auto's en zeker op de openbare weg.

Je zou voor straatgebruik een ander setje 15" velgen kunnen overwegen met deze info. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op mijn andere velgen Roadstone banden 185x60 R13 dit zijn goedkope banden maar toch goed voor normaal weggebruik, ook vind ik het loopvlak een een heel mooi patroon hebben, ik heb dus nog 4 goede roadstone banden liggen, er zitten allen wel ford laser velgen bij 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hahaha Bas dat heb je mooi verwoord in je eerste reactie.. misschien ook wel handig om erbij te zetten dat Henk iedere bocht driftend nam en er een speciaal budget voor had om achterbanden te kopen..

de keuze voor 185 achter is puur bij die striker geweest omdat ze anders niet in de wielkasten passen en er een 3.09 differentieel gemonteerd was.

ik heb destijds die auto opgebouwd voor de ccrc serie en de wagen aan Henk verkocht.

moet ik er wel direct bij vermelden dat Henk een geweldige piloot is die het driften goed onder de knie heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...